• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

Kikar in, sur som tusan
    Vill ha tillbaka min plånbok!!! *Skit skit skit*

Har tagit ut lite energi på att städa istället, så inget ont som inte har ngt gott med sig

• mamarazzi

Cia: Åh nej jäklans plånbok... "KOM TILLBAKA PLÅNBOKSpiiiip!" Nu har jag gjort vad jag kan. Hoppas den kommer tillbaka.

BP: tack tack tack för önskan om lycka till!

Nu sitter jag här med ett mjukisdjur instoppad innanför tröjan. Det är min 2åriga dotter som just nu är besatt av att ha bebisar i magen. Nu skulle även jag ha en bebis i magen tyckte hon. Det är en katt...svansen och benen sticker ut så det känns inte riktigt bra. Jag hoppas nog att det blir mf iallafall...

Nu ska vi grilla entrecout och dricka rödvin!! MYS! Något positivt med att inte vara gravid (man famlar ju efter halmstrån (heter det så?) jag vet...)

Ha en bra lördagskväll!! KRAMIS TILL ER ALLA

• mamarazzi

Oj jag glömde sätta in potatisen (om jag ansvarade för) i ugnen.. så nu tar det ett tag till innan maten e klar. Oooups!

Nu har jag blivit tipsad om ett bra jobb som jag vill söka. Argh! Låter jätteinterssant och jag tror nog att jag har stor chans att få det också... om man bara tittade till meriter och kunskap vill säga. Nu är man ju precis där i livet då alla antar att man ska skaffa ett andra barn då min dotter är 2,5 år. Och JA jag vill ju det men... Det känns ju heller inte helt kul att söka ett jobb när jag ju vill ha barn men samtidigt så kan det ju bli så att det inte blir något mer barn förren om 6 år. Man vet ju inte... Jobbigt när man inte kan planera!! ARGH!! Samtidigt trivs jag inte alls på mitt nuvarande jobb och planen var att jag bara skulle vara där tills andra barnet var fött och den planen har ju spruckit för tanken var ju att det barnet skulle vara fött nu...
    Så vad vill jag ha sagt med allt detta svammel?! Vet inte. Antar att jag bara behöver lite stöd som typ "klart du ska söka!" eller nått sånt typ. Men fy vad jobbigt om jag får det och sen blir gravid! Men va fan det är ju det jag helst av allt vill... Bli gravid...

• Bling1975

Mamarazzi: Klart du ska söka jobbet! Det tar ju 9 månader att baka en liten bebis om du blir gravid nu så då hinner du komma in i jobbet innan det är dags att vara ledig. Nu vet jag inte hur ni har tänkt med föräldraledighet men om man delar lika så är man ju inte borta så fasligt länge heller.

För arbetsgivaren så är det ju inte mindre jobbigt att hitta en ersättare efter ett halvår än efter 3 år. Snarare tvärtom eftersom du då kan mer om jobbet.

Finessan: Din lilla dotter är det sötaste jag har sett! (Och då har jag kikat på många bebisar) Vill ha! Vill ha! Vill ha!

Stitch längtar efter Lilo
  • mammawannabe

*tittar in en kvällssväng*

Babblar-gumman: Usch vilken strulig och jobbig tid du har nu Ledsen. Så svårt att veta om det är just T som ställer till problem eller om det är kroppen som strular ändå.  *kramar om*.

Lilleskuttan: Superbra att det slutat blöda!! GladOch vad bra att det känns lugnt.

Mammarazzi: Hur gick det med "kattmagen", har det blivit mf än? Flört Och håller med Bling, klart du ska söka jobbet!! Finns så många faktorer som inte går att kontrollera eller planera för och man har ingen aning om hur det kommer bli, oftast inte som man tänkt sig är väl det enda man kan vara säker på. 

Cia: Något nytt på plånboksfronten?

LillaD: Status idag? Nu är det mindre än ett dygn till StoraH kommer hem eller hur? Nedräkningen kan börja, och du har väl inte sunkat ner hemma igen eller slagit ihjäl stackars katten i frustration? *kram på dig* Kyss

• StoraD

hej mw! jag skrev precis i din gb, vilket sammanträffande! joo jag mår bra, min H kommer imorgon kl 22, jag längtar såå efter honom. Idag kissade katten på en stol, en del av mig dog inombords, sen bara tittade hon på mig. kattfan. och då var jag ändå helt gullig och lekte med henne klappade henne jättelänge innan ikväll!
    hur mår du?

Cia: så tradigt med plånboken! typiskt!

mamarazzi: klart du ska söka jobbet, man kan inte självcensurera sig själv sådär: "tänk om en ev framtida arbetsgivare ev. blir sur om du blir gravid..". nä, så kan man inte tänka!

Hur är det med Bling? och med maken?

a80: håller tummarna för ett plus då!

Idun, hur har det gått för dig vännen?

tack snälla för alla snälla ord, kram

• StoraD

det känns som att jag och katten håller på att glida isär

• mammawannabe

Stackarn, hon kanske oxå har det lite jobbigt just nu Flört. H kanske kan medla mellan er när han kommer hem??

• mammawannabe

LillD: Testar ditt trick som funkar på mig och försöker muntra upp dig o katten men en låt, som jag spisar just nu sen jag blev hooked från nån reklam på tv.

">

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7