• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

rara Avis: Välkommen du också.

Ang skrapning har jag "hört" att det är bättre för kroppen att ta hand om det själv.
    Minns inte exakt vad skrapningen riskerar, är det sammanväxningar eller vad är det?
    Jag har inte skrapats själv utan haft alla mina 4mf hemma på toan
    Har dock sagt att jag vill skrapas nästa gång om det nu blir nån mer nånsin.

• Bling1975

Tråkigt att vi har fått nya vänner här i tråden, men ni är samtidigt varmt välkomna till bästa tråden på hela FL. Det är tydligt att man inte förtjänar sin olycka för här finns det bara fantastiska tjejer och blivande mammor!

Jag fick just en liten tanke, det är rätt många här som redan har ett underbart litet barn som ni har fått till helt utan hjälp. Har ni andra typer av problem än vi som aldrig har lyckats, eller har något hänt er på vägen? Någon som har lite koll?

På tal om MA så fick jag vänta på en skraptid i över 1 vecka från det att vi upptäkte att det hade dött trots att fostret motsvarade v10. Det kom inte helt oväntat ut av sig självt och gjorde fruktansvärt ont. Känns inte riktigt ok från sjukvårdens sida.

Stitch längtar efter Lilo
  • Cia o krabaten

Bkling: Kan inte tycka att jag har så annorlunda diagnos mot de utan barn.
    TNF-alfa verkar ju vara övervägande oavsett, iaf om man går hos DrB
    Men sen kanske det är så att de utan barn har ytterligare ngt, som Finesssan som fick Fragmin också tex.
    Men jag har inte kollat upp det.

• Magis2

Oj, det verkar numera lönlöst att hänga med i den här underbara (och flitiga tråden)! Inger semester här inte!

Lilleskuttan - supergrattis till ett luckat VUL!! Vilken milstolpe!

Bebis igen - Stort grattis till lyckat r-UL! En snopp!! Gud va kul!

Cia - du verkar vara lite av tredje trimesterns energizer bunny (duracell kanin kanske det heter?) Shit vad du står i kompis! Önskar jag hade en tredjedel av din kraft och motivation!

TRULS - STOOOORT GRATTIS till er dotter Matilda!! Ännu en MYCKET EFTERLÄNGTAD trådbebis. *suck* tänk att det ändå går tillslut...efter alla år av sorg och frustration...och 9 månader av konstant oro...GRATTIS igen!

Bling - härligt att din utredning drar igång nu snart! Dr. AS på Victoria är snäll, men du kanske får pusha henne litet ang. omfånget på utredningen.

Någon frågade om risker med skrapning, precis som Cia sa finns det risk för sammanväxningar efter skrapning, undertecknad blev ju drabbad av detta men det är väldigt ovanligt faktiskt.

• Cia o krabaten

Magis: Ja här hemma funkar batterierna tills M kommer hem
    Då är det tvärdött!
    Men nu är grannkillen här och leker med E så jag fick lite egentid. Soft!

• Bling1975

Cia - det var lite det jag funderade på, kan TNF-alfa bara dyka upp, eller kan de som fick 3 mf och sedan en lyckad grav utan behandling och sedan fler mf ha klarat grav ändå eller hade kroppen temporärt andra värden? (världens längsta mening)

Mycket mystiskt är det i alla fall och läkarna verkar ju inte alltid ha full koll de heller...

• Idun 78

Tittar in lite snabbt... är bara hemma och tvättar innan bilen far iväg till nästa semestermål.

Lilleskuttan: Gud va kul att allt ser fortsatt bra ut på VUL. Det känns ju inte alls som längesen när du var tbx från DrB och han hade börjat prata om ev. IVF och inget kändes så kul - och nu är du HÄR istället, med ett litet knytt i magen! Det är så himla fantastiskt!!!

Bling: Härligt att ha dig tbx, även om jag förstår om du hellre hade velat stanna på paradisön! När får ni reda på hur det gått på röntgen? Ang. tidigare barn och sedan mf: Jag har för mig att ngn här inne tidigare berättat att DrB sagt att immunförsvaret ändrar sig i 5-årscykler - och att det kan vara anledningen till att det först går jättelätt att få barn, men sedan bara mf.

DND: Hoppas att du börjar må lite bättre. Jag vet hur du känner dig, jag har precis kommit ur ngra sådana veckor när man bara ser bebismagar och vagnar överallt, och allt - verkligen ALLT - känns pest. Just nu är dock alla dessa känslor som bortblåsta (märkligt vad snabbt man svänger ibland), och jag njuter istället av att vara barnfri. Sover oförskämt länge om morgnarna, går aldrig och lägger mig om kvällarna, dricker massor med kallt Riesling, och läser ruskigt mycket böcker, dvs. jag njuter av min lediga tid som jag aldrig hade kunnat om jag haft småbarn. Det här funkar dock bara så länge som jag kan lura mig själv att tro att ngn gg kommer även jag att bli mamma... Kommer den lille djävulen på axeln och viskar att jag nog kommer förbli barnlös - ja då är jag snabbt som tusan nere i gropen igen. Så jag är på min vakt och njuter så länge det varar.

EGO: Min mage är INTE vän med T... =-(

• Idun 78

Välkomna alla nya förresten och *vinkvink* till "gamlingarna"

• Bling1975

Idun - På måndag får vi svaret om min man är frisk eller om cancern finns kvar - läskigt!

Vi får passa på att njuta av allt som vi bara kan njuta av nu, för visst ska det bli vår tur en vacker dag!

• lucki
    Bling1975 skrev 2008-07-09 15:10:03 följande:
    Jag fick just en liten tanke, det är rätt många här som redan har ett underbart litet barn som ni har fått till helt utan hjälp. Har ni andra typer av problem än vi som aldrig har lyckats, eller har något hänt er på vägen? Någon som har lite koll?
    Vet du att det undrar jag också...
    Jag har faktiskt den enorma turen att ha tre barn. Men det har inte varit lätt att få dem. Första kom till världen helt naturligt då jag var 19 år.
    Då ville vi ha tre barn tätt.
    Sdan är nästa född fem o ett halvt år senare med hjälp av IVF.

Ytterligare fem år senare föddes våran trea efter Pergotime behandling.

Så nu inom loppet av ett o ett halvt år har jag blivit gravid fyra ggr. (varav en med hjälp av pergotime) men inte lyckats få behålla någon .
    Varför inte? Vad är det som hänt nu. Visst jag är äldre , men 34 tycker inte jag är jättegammalt. o att jag helt plötsligt blir gravid själv.
    Konstigt?!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7