• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Cia o krabaten

jazzy: Mmm då förstår jag att dte inte blev det på Måns.
    Min morfars familj hade 11 barn (han hade 10 syskon alltså) och en son dog tidigt (några månader) och nästa son fick samma 3 namn Det tyckte jagvar konstigt.

Bling: Sättigång och ring medan du har ork kvar!
    Sen kan man ta ställning senare.

• Magis2

Halloj! Kikar in lite och försöker läsa (men hinner inte ikapp)

Snozie - välkommen tillbaka, jag har tänkt mycket på dig! Skönt att höra att du är redo att ta dig upp i sadeln igen s.a.s!

Lilleskuttan - hoppas din undersökning går bra idag!

Bling - välkommen hem från drömresan! Hoppas att du känner dig stärkt och mer redo att gå vidare (det verkar så)...

LillaD - Bruno var det namn som låg som 2:a plats på min favoritlista! (tror jag nämnde det tidigare i den här tråden). Tycker det är supermysigt. Min man avskyr det dock och för ngn vecka sedan fick han vatten på sin kvarn när han läste i DN att Sacha Baron Cohen's nästa rollfigur ska heta Bruno, en homosexuell österiskisk mode-journalist, antar att filmen kommer upp på biograferna i höst. Så då kan man ju lika gärna döpa sin som till 'Borat' eller 'AliG'! Typiskt!!!

• StoraD

jazzy, ja Isak är ett himla fint namn

ring bling! hoppas du får fatt i ngn och kan boka tid!

*förfäras över att Sacha Baron Cohen förstör mitt fina namn*
    dessvärre innebär detta desto mer stöd till H's favoritnamn AGATON (ja, ni läste rätt). men jag har sagt HELL NO. jag o familjen är ju dessutom irakier, mina släktingar kan ju inte uttala det... nåväl, jag är ju inte ens gravid, så jag kan ju lugna mig med namn nu.
    hur mår du magis?

inga fler bud om att bära tungt?

• Cia o krabaten

Hej Magis!
    har tänkt på dig, hur mår du?

Måste såklart stänga ner. Lunchdags för E.

• Magis2

Just det - en sak till, som jag nämnde tidigare till er så har jag citerat några av er i min blogg - Cia, LillaD, Truls, Honung, Lycka och Krusbär. Om ngn av er vill läsa eller inte vill bli citerade säg till! Tack!

• Magis2

Hej Cia *vinkar* Vill INTE gnälla över graviditet i den här tråden så det gör jag nog i din inbox Men jag kan bara säga att jag "gått in i väggen" rent gravid-mässigt . Bävar för ett bröllop på Lördag, kommer inte i finskorna på långa vägar (fötterna=klot) ej heller något annat klänningsmaterial än bomull+lycra och har svårt att gå och sitta längre stunder men bruden säger att jag kommer vara fin ändå trots att jag inte kan följa klädkoden på bröllopet!

Hur mår du Cia? Hur förbereder du dig mentalt på att bli TVÅ-barnsmor?!

• mamarazzi

lillaD: Jasså så Uno dög inte! Hupfh! Är du emot alla kortspel eller? Gillar du inte namnet "skitgubbe" heller eller?!?!? (kanske ska förklara att det finns ett kortspel som heter skitgubbe... He he he! Vet man inte det så kanske det är svårt att fatta skämtet och man tror bara jag är helt knäpp... )

Bra att du har fusklapp till gyn idag. Nej fy nu såg jag framför mig hur man ibland skriver minnesanteckningar i handen men om man går till gyn kanske man ska skriva dem någon annanstans?!!? Näää förlåt! jag borde jobba - jag vet.

Bling: tack för att även jag får gnälla lite. Bättre att gnälla här än hela tiden belasta min stackars man...

• Bling1975

Nu har jag tagit mod till mig och ringt. Men det var såklart semestertider så det blir först den 19 augusti som vi fick tid. Lite less på att vänta nu men det är ju inget att göra något åt.

LillaD - även om du inte får svårt att bli gravid så tycker jag att du ska spara på ryggen så du orkar vara gravid sen. Köp en fin dramaten! Lite tantvarning men på 10-gruppen har de roliga som man kan komma undan med under 65...

Stitch längtar efter Lilo
  • StoraD

Bling! du är ett geni!! jag har ju en dramat hemma, den fick jag av H's mormor! strålande förslag!
    tråkigt att du inte fick tid förrän i augusti, men det är ju bara en månad tills dess och fram till det så kan ni vila och njuta av sommaren. när får ni besked från läkaren om röntgen?

hahaha nä det gör jag inte mamarazzi, och det heter inte skitgubbe, det heter "vänd-tian", faktiskt!! i uppsala sa vi så iaf! skitgubbe... *fnys* och kortspelet Kotte (har du spelat det, man spelar 2 och 2 och gör tecken) kallade vi Games därhemma! men det låter ju urlöjligt nu. Förövrigt berättade jag för lillsyrran (som är 15) häromsistones att på min tid hade man inte mp3 utan FREESTYLE: hon skrattade så hon grät åt storasyrran som gled runt på stora torget i U-a med sin fria stil, möjliggjord av hörlurar + blandband...

nu är jag hungrig och bibblan tar inte kort, så störigt... men så stod det i lokaltidningen igår att vi fått en ny bibliotekschef och hon var inte avogt inställd till sponsring - t.ex. att man kunde öppna ett McDonalds på malmö stadsbib. det blev ju ett smärre ramaskri... jag blev också upprörd men nu känner jag att en McFeast hade suttit himla fint

• fruZ

Japp, vändtian heter det i uppsala *drömmer mig tillbaka till en bekymmerslös (?) barndom*

Jag har just vaknat efter 12 timmars sömn helt galet, men bra inför 16 timmars nattarbete.

Som Cia sa LillaD, tror inte att det påverkar alls att du bär (men en dramat är ju tuff, så det skulle jag absolut använda, särskilt om du har ett gammalt original hemma). Man ökar ju buktrycken när man bär, men jag är toksäker på att en sammandragen livmoder kan motstå det så att det inte fortplantas in i livmoderhålan.

Lycka till på undersökningar idag!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7