• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej tjejer,
    Nu tittar jag in som en gummiboll igen.
    Upptäckte att tråden om behandlingar blivit stängt så jag la till en ny:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

Själv så mår jag hyffsat. Har precis som Acantha försökt att sluta tänka på bebis och graviditet ett litet litet tag. Går bra och jag mår bättre nu än jag har gjort tidigare. Nu efter 3 mf så känns det som om jag liksom lugnade mig och insåg att vi HAR problem och det är inte bara otur som kommer att behjälpas om vi bara blir gravid igen.

Hur som helst så fick jag ett samtal i fredags från gyneklogen som gjorde koll på mig efter mf 3. Det visade sig att jag har bakteriell vaginos och detta kan vara orsaken till mina missfall.
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon mer som hört talas om detta? Någon som behandlats? Läser man runt på nätet så är det vanligt med detta (även kallad slidkatarr) men jag har då inte hört om det innan och blir arg på hur lätt det var att göra ett test!!

• mamarazzi

Hej tjejer,
    Nu tittar jag in som en gummiboll igen.
    Upptäckte att tråden om behandlingar blivit stängt så jag la till en ny:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

Själv så mår jag hyffsat. Har precis som Acantha försökt att sluta tänka på bebis och graviditet ett litet litet tag. Går bra och jag mår bättre nu än jag har gjort tidigare. Nu efter 3 mf så känns det som om jag liksom lugnade mig och insåg att vi HAR problem och det är inte bara otur som kommer att behjälpas om vi bara blir gravid igen.

Hur som helst så fick jag ett samtal i fredags från gyneklogen som gjorde koll på mig efter mf 3. Det visade sig att jag har bakteriell vaginos och detta kan vara orsaken till mina missfall.
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon mer som hört talas om detta? Någon som behandlats? Läser man runt på nätet så är det vanligt med detta (även kallad slidkatarr) men jag har då inte hört om det innan och blir arg på hur lätt det var att göra ett test!!

• mamarazzi

Oj fasen det blev två gånger... Sorry! Min dator har hicka.

Såg i tråden att många oss tycker det är jobbigt med de som plötsligt nu får barn fast man ju plussade ihop första gången. Min mans kusin (även en nära vän till mig) ska ha barn när som helst och vi plussade samtidigt i höstas. Samma sak hände 2005 då jag plussade i december, hon i februari och sen fick jag misfall några veckor efter. Som tur var blev jag gravid ganska snart efter det och när hennes dotter föddes så var jag iallafall gravid. Trodde väl lite att samma sak skulle hända nu men inte... Där sitter hon med jättebebisen i magen och min mage e tom... FAN! Jag bitter? Ja!

Puss på er!

• mamarazzi
    Krusbär skrev 2008-07-02 14:16:52 följande:
    Mamarazzi: Hur märker man av slidkatarr? Märkte du nåt eller tog läkaren provet spontant?
    StoraD skrev 2008-07-02 16:37:44 följande:
    mamarazzi; men alltså jag tycker det dyker upp nya rön hela tiden om vad som orsakar tidiga missfall! a80 hade lokaliserat glutenintolerans, och nu detta! men det var ett enkelt prov man kunde ta så du? då ska jag göra det när jag blir preggers nästa gång!
    Märkte själv ingenting. Gynekologen tog ett test bara med en lång tops när jag gjorde undersökning. Fick svar några veckor senare. Lätt som en plätt!

Ja lillaD jag är inte helt säker på att detta verkligen är orsaken för det känns snart som att ALLT kan orsaka missfall bara man letar lite...

Men som sagt gör testet! Enkelt att kolla och enkelt att behandla.
  • mamarazzi

lillaD: Bra du fick tid!!

HoppetKärleken och DND: Nä det skadar ju inte att ta testet. Men visst blir man trött på att man måste tänka på allt själv. Jag är sååå trött på att tänka...

Själv går humöret sååå upp och ner. Alltså jag är helt labil och tycker så synd om min man som behöver vara med om detta. Ena sekunden kan jag säga "nu känner jag mig positiv och helt säker på att det går vägen nästa gång! nu tittar vi framåt". Nästa sekund säger jag "jag vill inte ha fler barn. Jag orkar inte mer!". Nästa sekund vill jag att han ska diskutera och spekulera med mig om framtiden och hur det ska gå och vad vi kan vänta oss...bla ...bla ....bla. Fy fan! Skärp til mig!

jag funderar också mycket över adoption. Hade min man sagt "ja vi adopterar" hade jag kontaktat adoptionscentrum NU men han är mer tveksam och vill helst ha ett biologiskt barn till (vi är ju redan välsingnade med en dotter). Läste oxå häromdagen att numera är adoptionsprocessen 3-6 år. Vet inte om jag klarar en så lång graviditet...

• mamarazzi

Lilleskruttan: LYCKA TILL!
    Bling: Sverige har också sol! Men härligt att ni fick ett andhål ett litet tag.

• mamarazzi

Finessan: Men det var just det med min bakteriell vaginos - inga symptom alls! Visst är det ett litet halmstrå men vissa studier visar visst att man kan få tidiga missfall om man har det. Skadar ju inte att kolla up och eliminera.

Ang. amning så var jag napp mellan kl 18-01 varje dag. Suck! Resten av dagen gick bra. Dottern vägrade dock ta både flaska oc napp. Jag sur?! skitförbannad! Ang. vagnen så tenderar de väl att vara nöjda i den då det gubbar så mysigt och man är ute i härliga friska luften?! Som sagt annars är det bara att hiva fram brösten som de andra säger här. Jag gillade dock aldrig det och vande mig inte men man måste vad man måste.

lillaD & a80: jag älskar UNO! Den då?

DND: Grattis till brallorna.

Bling: Så att din man ska på undersökning idag. Jag håller tummarna. Låter jobbigt... *skäms över att jag gnäller*

• mamarazzi

lillaD: Jasså så Uno dög inte! Hupfh! Är du emot alla kortspel eller? Gillar du inte namnet "skitgubbe" heller eller?!?!? (kanske ska förklara att det finns ett kortspel som heter skitgubbe... He he he! Vet man inte det så kanske det är svårt att fatta skämtet och man tror bara jag är helt knäpp... )

Bra att du har fusklapp till gyn idag. Nej fy nu såg jag framför mig hur man ibland skriver minnesanteckningar i handen men om man går till gyn kanske man ska skriva dem någon annanstans?!!? Näää förlåt! jag borde jobba - jag vet.

Bling: tack för att även jag får gnälla lite. Bättre att gnälla här än hela tiden belasta min stackars man...

• mamarazzi

Bling: jag fick svar häromdagen att min remiss hade tagits emot och att jag skulle få tid till utredning tidigast i oktober. Hur trött blir man...

lillaD: Men Kotte är ju ett superbra pojknamn då!!
    Tror faktiskt inte jag har hört talas om varken Kotte eller Games. Men s en är jag ju inte från Uppsala heller utan Småland och bor numera i Skåne.

Just det - Freestyle! Min bror fick min mamma att sy en speciell bakficka på hans tuffa Non Smoking Generation mysbyxor. Fickan var måttbeställd efter hans freestyle. Det vara bara det att sen visade det sig att Freestylen var för tung och byxorna kasade ner!

a80: Som sagt jag e inte från Uppsala så jag tror inte du känner mig. Men jag kan vinka till dig ändå!!! *vinkar***

• mamarazzi

Lillskruttan: GRATTIS till hjärtat! Underbart!

Truls06: Låter underbart! Grattis!

lillaD: Märkligt att du hade slidkatarr men inte bakteriell vagnios. Enligt vad jag fattat så är det samma sak bara två olika namn?! Ja ja, man blir bara mer och mer förvirrad.

Bebis igen: Vissa studier visar visst på att bakteriell vaginos kan leda till mf. Det ska visst oxå (enl. vissa) kunna leda till förtidig födsel så du borde nog kolla upp dig om du tror du har det.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7