• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Idun och Cia: tack för svaren. Ja ja, jag får väl fundera på hur jag ska göra då... suck. Kanske jag slutar nu och börjar först vid BIM iallafall. Fick ju en kortare lutealfas förra månaden som var min första månaden med albyl så jag funderade ju faktiskt på om det var något knas med fästandet...

Idun: Jag har stickorna från billigatester.se

• mamarazzi

lillaD: nu ser jag ju att du svarade också! Tack!
    GOD NATT!

• mamarazzi

snabbfrågar - Vad står TNF-alfa värdet för?

• mamarazzi

DND: Tack för svaret. Så det är om man har typ för högt immunförsvar som gör att man stöter ut ägget/fostret? Vad får man för medicin för att förhindra detta då ifall man har för högt?

• mamarazzi

Cia: tack för svar!

Jag själv har bestämt mig för att testa utan albyl nu iallafall. Självmedicinerar ju bara så jag avvaktar lite. Om jag får + så tror jag nog att jag börja då. Vill gärna ha prog. då med men har inget utskrivet så jag får väl ringa till kk och hoppas att ngn vill skriva ut det till mig isåfall... vi får se.

Vill någon leka läkare? Jag funderar ju själv mycket på varför jag får mina missfall så kanske någon redan har gjort utredning som har likande senario som mig och fått något bra svar?! Jag har fått 2 MA och 2 MF. Men alla har slutat utvecklats TIDIGT typ redan i vecka 5 dvs det har inte ens haft en början knappt. Vad tror ni? beror det då på att ägget har haft svårt att fästa? Men eftersom jag har haft 2 MA (utan ngn medicinering) så har de ju inte velat komma ut direkt heller utan måste ju ha fäst på ngt sätt?

• mamarazzi

BP: vänta du en mens och försök att ta det lite lugnt. Jag har själv tyckt att det varit såå skönt med de månader/månad då vi vilat mellan missfallen. Bara släppa allt ett tag.

Krusbär: sprang på en tjej här på FL som har 9 söner och inte ett enda mf. Lite arg blir man allt! Man ska väl dela med sig?!

DND: Fu vad jobbigt. Jag väntar på utredning inom landstinget i Lund men vågar inte hoppas för mycket (blir inte förren tidigast i november). Funderar på att ringa runt prvat och kolla men har inte fått tummen ur...

Hella: GRATTIS! vad härligt. Som sagt vid mina mf har jag aldrig haft ett tickande hjärta. Endast vid graviditeten med dotter.

lillaD: Hur håller du livmodern varm?

Bebis igen: Herre min gös! det är ju nästan nära nu ju! Tiden kommer flyga iväg.

Bling: Hoppas att det går bra för din man idag.

Poppy: Fy bövelen! Kramar.

• mamarazzi

Lilleskuttan och Krusbär: Men tror ni att det då hänger på att man har för lite gulkropps hormon? Isåfall skulle ju prog. vara ett krav. Vad har ud haft nu Lilleskuttan?

• mamarazzi

Hej alla tjejer!
    Jag har legat lågt ett tag då jag:

1. Har gått och blivit sjuk igen (vem var det som oxå hade varit konstant sjuk hela senaste året? DND var det du?)
    Nu har det varit inflammation i hörselgångarna. Suck! Sedan har jag varit helt slut och såå trött. Läste i tidningen härom dagen om depression och insåg att jag ju fan hade nästan alla symptom. har tagit tag i saken och struntade i en kräftskiva i helgen. Mannen och dottern åkte dit själva och sov över och allt så jag har fått 24 timmar för mig själv. Underbart! Precis vad jag behövde.

2. gjort jobbansökningar.
    Äntligen har jag tagit tag i mitt liv! Jag har insett att plan A. inte håller längre (dvs bli gravid och ha en bebis innan nyår typ ) och jag måste börja söka nya jobb eftersom jag vantrivs på jobbet och eftersom jag inte ens vet om jag får vara kvar efter nyår. Nu har jag sänt iväg 2 jobbansökningar (har ytterligare 3 jag ska söka) och jag har redan en intervju på tisdag!!!

3. försökt att tänka bort allt vad missfall och graviditet heter.
    Japp, jag känner att jag behöver det. Blir bara deppigare och deppigare. Tack vare att jag har börjat söka jobb så har jag sett en annan möjlighet än barn den närmaste framtiden. Vi ska vänta ut denna mens nu (har BIM den 27:e aug - ja! jag var tvungen att gå och kolla min kalender vilket datum det var. jag har verkligen lyckats tänka bort graviditet!!) och är jag inte gravid då så ska vi anmäla oss till adoptions centrum. Bättre tidigare än senare känner jag. det ända jag är rädd för att jag ska börja hoppas på adoption så mycket att jag nästan blir besviken om jag blir gravid. Låter ju lite knasigt.. Men jag har ju redan ett biologiskt barn och min lillebror är adopterad så för mig har det alltid varit självklart att adoptera. Dock är det inte lika självklart för min man och därför kämpar vi på lite till men jag får se hur länge jag orkar.

OJ VILKET EGO INLÄGG!

Poppy: åh sicka söta morötter. Jag klickade vidare och hittade den koreanska mjölk sången (de har visst en sång för all mat?!) och blev rädd då jag ju är laktosintolerant.
    Hoppas att det går åt rätt håll med din pappa. Min mamma hade en riktigt elakartad bröstcancer för några år sedan men nu är hon friskförklarad m en OJ vad det ställer livet på huvudet.

Finessan: Men du det finns ju något som heter....hum vad fasen heter det? men där man byter böcker med okända människor. Det finns en hemsida. Man lägger typ boken på något ställe på stan och så går man in på hemsidan och meddelar vad den ligger. Sedan kan någon annan bara gå och hämta den och sedan när man läst klart lägger man ut den på något nytt ställe. Någon mer som hört talas om detta? Jag har tänkt hänga på några gånger men ännu har det inte blivit.
    Ang. böcker vem var det som rekommenderade boken "Tillsammans är man mindre ensam". Jag läser den nu!

lillaD: Har du börjat kasta grapefrukt nu med? det är ju farligt! Kottar kan jag gå med på. Kanske tom en näve russin. Okej jag kan sträcka mig till en kiwi men grapefrukt! Nä!

Ang. vikt så är ni ju ena flugor hela högen. Ni skulle ju nästan kunnat ställa upp i 48kg klassen i tyngdlyftning nu i OS. ja just det ja. då måste man ju kunna lyfta lungt oxå...
    Själv e jag väl inte mega stor heller men jämfört med er är jag ju rena kossan. 1,60 lång och 58 tung (som säkert ökat lite under sommaren...)

• mamarazzi

Förresten hur testar man om man har krångel med sköldkörteln? Poppy du har det väl?

• mamarazzi

Flodhästen galloperar bort från familjeliv NU!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7