• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Cia: ser att du ännu är inloggad. Skulle inte du sova!?!

• mamarazzi

Nä he ingen som e vaken nu... Skit me. Jag får la gå och sova.

MW: Tror du det kan vara ÄL?! Jäklar vilken äl jag måste ha då. Vi får se vad stickan säger imorgon.
    Men nu har jag ont mer än kli i hela underlivet (vad kallar man det???). Tynger liksom. Suck! och ingen vill titta på mig. Snyft! Får väl ringa och gråta imorgon. Tror ni jag får en tid om jag skriker "Jag är ju nästan helt blind!!!"

Godnatt!

• mamarazzi

Lilleskuttan: Nu höjer jag fingret igen! Men känns det ändå inte okej att ligga och ta det lugnt när man vet att det bor någon liten där inne? Jag tittade på lilla bilden på "liten". En fantastiskt söt bebis!!! Eller hur?!

lillaD: sitter du och skriver mitt i natten!?! Ungdomen idag... jag förstår inte.

Bling: Men så skönt att ni har ett gäng simmare i frysen. Tänkte på vad Magis skrev "jag ber för er". Jag var utbytesstudent i Utah, USA hos mormonerna. Där kunde man ju faktiskt säga "I pray for you" utat att det lät konstigt och visst säger det mycket. Jag är inte religiös alls men jag har inget likvärdigt att säga... Men jag menar det samma. "I pray for you!" Ang. mf så betyder ju det att ni får utreda nu och nästa försök kommer vara ett riktigt bra försök. eller hur?!

MW: Fy vad jobbigt med din kompis. Både min mamma och min svärmor har haft bröstcancer och båda mår bra idag och känner sig rikare av sin upplevelse och tar vara på livet idag.

MW och Magis2: Ni hade rätt!!! Jag har ÄL! Jäklans vilket slem och så ONT jag haft (det bröjar faktiskt avta). Har aldrig hänt förr. Kanske det berodde på att det var första ÄL efter mf? Kan de bli "värre" då?
    Dock kliar det fortfarande. Kan ju faktiskt vara så att jag har svamp också. Stog att man kan få det efter att man har behandlats för bakteriell vaginos. Sedan tycker jag att jag springer lite väl ofta på toa med. Spekullerar i urinvägsinfektion. Fasen jag låter ju som värsta hypokondrikern!!! Jag är nästan blind med!!! Nä nu får jag sluta. Ber om ursäkt lillaD men jag HAR faktiskt glasögon oh skulle inte se mycket utan dem.

Men är det inte så att det finns egen test för svamp att köpa på apoteket?

***mamarazzi och babblar på hoppar iväg hand i hand i solnedgången med sina ägglossningar****

• mamarazzi

lilleskuttan: Jo jag fattar att det är trist... se till att få lite bra böcker att läsa!!

• mamarazzi

Oj vad lungt det var här!! Ingen som har skrivit sen kl 17:25 - måste vara rekord! Är alla på semester eller?

Men jag ser att Cia, Magis och Bling är inloggade! Hej hej! Hoppas det är bra med er!

LillaD myser väl för fullt med mannen som nu kommit hem. Undras hur det går med katten och om de återigen kan gilla varandra?!

Lillaskuttan ligger väl på rygg och har tråkigt men e glad över att hon har "lite bebis i magen" (som min brorsdotter säger).

Babblar på "nuppar" väl för fullt nu när hon har ägglossning Borde ju jag oxå göra!! Men jag har problem...

Magis2: Tack för svaret om att det finns svamptest på apoteket. Jag var där och handlade idag och testade just. Jag blev såååå glad när jag fick ett streck som indikerar att jag har svamp. Ha ha ha! Värsta glädjen över svampen. Men det betyder ju att jag har något som jag lätt kan fixa själv. Så nu har jag handlat pevaryl.

Men är det någon som vet om det är dåligt för de lilla spermierna? Vad är bäst att ha svamp nu när jag har ÄL eller att börja behandla den med risk för att spermierna dör (eller jag vet ju inte om det har någon betydelse...)?

• mamarazzi

Godmorgon!!

Bling: Jag har besvär men inte jätteont, mest kli. Vi körde på. Inget i världen får hindra mig nu från att utnyttja äl. Jag har ännu inte tagit vagiatoren utan väntar någon dag tänkte jag så att jag vet att simmarna mår bra.

Spirit: Så din äl var också ondare? Jag har fortfarande ont och ibland hugger det verkligen till. Efter mina tidigare mf har det inte känns så här. Kanske har det samband med svampinfektionen också. aj aj!
    Ang. testning eller inte testning. Jag brukar svara att man ska vänta men själv klarar jag inte det. Så testa på du!! Berätta!!!

Lilleskuttan: Jag går ju inte hos DrB så jag har ingen aning. Kan du inte ringa och fråga? Låter lite farligt att laborera nu när du har ett extra litet hjärta i magen.

• mamarazzi

MW: Är det inte tvärtom att man har större chans att bli frisk om man är yngre? Man är risk för övrig, tuffare och mer livskraftig då oftast. Är cancern långt gången? Bröstcancer är ju en av de "bästa" cancer att få då den har en god prognos och om den upptäcks i tid så är det väldigt låg dödlighet. Detta klarar hon!!

Ang. dina LH/FSH prover så vet jag inte ens vad det är så från mig får du inge råd.

• mamarazzi

Bling och BP: Jag fick igår jättekli igen så det blev bara sexat på ÄL. Vad tror ni då om chanserna? Sex på ÄL-2 och ÄL. Nu är mina föräldrar här så det blir inget mer på en vecka (om ni inte uppmanar mig att dra till en höskulle idag med det är ÄL+2 idag...).

a80: Åh fy. Jag håller tummarna. Fasen vad jobbigt! Skönt att höra att du är så samlad ändå.

Cia: Åh vad spännande! Snart kommer lilla buset ut!!

BP: Då är det väl bara att hålla tummarna för oss nu då...

lillaD: Hur är det med dig nu? Mår du bättre när mannan kommit hem? Hur går det med uppsatsen? Hur mycket har du kvar? Vad skriver du om?

Och sist men inte minst: grattis till fina Vida! (på 1 månaders + 1 dags dagen. )

• mamarazzi

NenneN: Flera i denna tråd har haft 3mf eller fler och vi har flera fina bebisar här!! Så visst går det! Det är ju därför vi finns för att stötta varandra tills våra bebisar kommer!! eller hur?!

Jag bor i Hjärup och jag har fått remiss till utredning i Lund på sjukhuset men funderar även att kolla runt lite privat. Vi kan ju kolla runt ihop.

a80: åh vad bra att du får komma!

lillaskuttan: Hur går det vännen? Slutat blöda? Ligger ner??

• mamarazzi

Hej allesammans!
    Då har man inte varit här inne på 4 dagar för vi har haft besök av mina föräldar. Tror ni hunnit skriva 5 sidor!!! Oj oj oj! Har läst igenom allt men klarar inte att kommentera.

Lilleskuttan: när ska du på vul igen?

LillaD: Tack för att du hoppas på mig! Vi får väl se hur det går. Försöker inte få upp hoppet för mycket då jag ju hade svamp (har fortfarande kli fan att det inte vill ge sig) vid äl så det blev inte sexat en massa precis. Men vi lyckades faktistk få till det precis på ÄL och det ska ju räcka igentligen... Ja ja, jag kastas mellan att hoppas och inte hoppas. Ni vet ju hur det är.

KRAMISAR till er alla!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7