• mamarazzi

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

lillaD: tack igen! Du e fööööör söt! Jo du har rätt. Jag har inte haft svårt för att bli gravid och vi har ju egentligen inte försökt så länge (11 mån) och jag har redan ett barn så jag känner mig lyckligt lottad men... ja du vet. *snett leende*

Det jag funderade på när jag läste om kort lutealfas var ifall mina missfall kunde ha med det att göra men så är det väl inte... jag har ju haft tidiga missfall eller MA som har slutat utvecklas redan i vecka 4-5 typ.
    Nä jag övertolkar nog bara. Vill ju helst kunna hitta ett "fel" som kan fixas... Ja du vet hur det är.

Tillbaka till coca-colan och popcorn!!

• mamarazzi

MW: ja jag började själv tror att jag var gravid... Klumpigt att hoppas.

Poppy: Tack för att du tänker på mig!

Ang. mensskydd så funderar jag lite på att börja med menskopp. Någon som har erfarenhet? Är både billigt och bra för att se till att underlivet mår bra. www.menskopp.se/shop/

Cia: Åhå vad spännande!! Tror jag döööör!

A80: Lycka till idag! Hum ang. flytningarna så borde ju jag och lillaD ha koll på dem? (Cia är ju vår extra konsult och eftersom hon verkar föda barn nu så kan vi nog inte konsultera henne nu.) Men alvarligt så har jag ingen aning. Aj då ? mitt första konsult uppdrag och jag måste erkänna att jag inte vet?  Däremot tänkte jag på bakteriellvaginos också precis som BP skrev. Kan de inte kolla för säkerhetsskull så du inte har någon bakterie?

Bling och DND: Åh härligt att gå tillbaka till jobbet! Man får se det positivt.  Idag regnar det här så det är ju en bra dag att börja jobba på i alla fall. Samma hos er?

DND: lycka till imorgon.

lillaD: Oj vad jag förstår att du är deppig. Man måste få vara det med. Säger som alla andra tjejer här ? har du ingen möjlighet att ta ett litet uppehåll och göra något kul? Sedan tycker jag itne alls att det låter bra att du skriver 7 dagar i veckan. Även en superhjälte som lillaD (nu ser jag en liten söt tjej med en mantel med ett D i turkos på som kastar sig ut från stadsbibliotekets tak med datorn under armen och progesteron i handväskan) måste ju faktiskt få vila ibland!!

KRAMAR

• mamarazzi

Jag igen..

Sitter ju här och har mensvärk och är deppig. jag har funderat på att det är så kass planerat det där med att man får reda på att man inte är gravid samtidigt som man får mens.

När jag får mens så mår jag skit - har ont, blir trött, mår lite illa, blir arg och deppig. Detta blir jag ju även ifall jag inte vill bli gravid. Nu när jag då vill bli gravid så blir jag ju ännu deppigare.

Varför ska mensen komma samtidigt som beskedet att man inte är gravid? Hade jag fått reda på det negativa grav. beskedet en vecka EFTER eller INNAN mens hade jag kunnat hantera det mycket bättre... Dåligt designat det är med kvinnansmenscykel. Vem kan man klaga till???

*over and out*

• mamarazzi

Krusbär: Nej jag får se hur nästa månad ser ut. I vanliga fall tror jag att jag har en luteal-fas på 12 dagar så det ska ju vara okej.
    Jag tycker inte att jag känt av min menscykel tidigare som jag gör nu. Kanske är det att man hela tiden analyserar liksom?! Har du ätit p-piller tidigare? Har det varit bättre då? Oftast blir det ju bättre när man äter p-piller men det kan ju ingen av oss göra... Kanske är det oxå därför de flesta har enklare cykler för de flesta har nog någonslags hormon prev. medel? Jag har varit utan det i 7 år snart... Längtar tills jag får börja igen.

DND, Bling: Kanske kan vi skriva en insändare i tidningen ang. mensens start?

Krusbär: Tänker samma ang. att jag heldre vill ha bebis än menskopp. Men börjar fundera på att köpa en kopp nu så att jag kanske blir gravid.
    Ska man inte testa på morgonen med billigatesters stickor??? Det har ju jag gjort? Inte står det något om det i instruktionen eller? Jag är ju så dålig på att hålla mig de där 4 timmarna man måste så det blir ju så krångligt om man ska testa på kvällen...

Cia: Ja men då är ju liten är snart! Hurra!

• mamarazzi

Smiter snabbt in och önskar Cia - LYCKA TILL!!

Imorgon ska jag träffa en nyfödd bebis - önska mig lycka till.

Kramar till er alla!

• mamarazzi

Poppy: Är det sant?! Jag som precis har tryckt i mig en sån där tablett och tänkte att du ska alla mina kli problem vara lösta... Fy jag har ingen aning. Kanske du inte bara har svamp iallafall då? eller kanske du behöver upprepad behandling? Tror nog du får ringa någon läkare iallafall. Eller ring sjukvårdsupplysningen först och fråga kanske ifall de har ngt smart att säga? *over and out från MammaDs konsult byrå*

DND: Hoppas att du känner dig lite lugnare.

BP: Hur går det för dig? Plusset håller i sig? Blöder du fortfarande?

HK: fasen väntan är värst...

lillaD: Kul att syrran är på besök. Hoppas att det är ett avbrott i vardagaen och att du kanske kan tänka på annat då!?

Mary: Jag är en av de lyckligt lottade i denna tråd. Jag hade ett MA i vecka 12 2005. Efter det fick jag en komplikationsfri graviditet och har nu en dotter som är 2,5 år. Nu har vi försökt få till ett syskon i 11 månader och jag har haft 2 mf och ett ma. Så jag känner mig som du ? nästan lite löjligt tillsammans med dessa superkvinnor här i tråden. MEN alla har vi vår sorg och denna tråd har hjälpt mig otroligt. Tjejerna här är så stöttande och graderar inte varandra efter pricipen ?den med flest missfall vinner? utan stöttar även mig som ibland kan må dåligt trots att jag har det så bra?
    Hur håller man hoppet uppe undrar du? Jag vet inte.. ibland går det ibland inte men denna tråden hjälper mig igenom det.

KRAM TJEJER

• mamarazzi

a80: Ha det underbart på semestern!!!! kram

• mamarazzi

Liten fråga:
    Jag gjorde ett grav. test idag på morgonen i alla fall trots att jag fick ?mens?. Mensen kändes nämligen inte som vanligt (kom för tidigt och jag har bara blött i 3 dagar, i vanliga fall i 6) och detta har hänt mig tidigare att jag fick en ?mens? och sen testade jag positivt några dagar senare (blev ett mf). Hur som helst så fick jag minus idag på morgonen. Kände mig rätt lättad faktiskt då jag kände att jag inte orkar med en ?blödande graviditet? just nu.

MEN (nu till frågan) nu sitter jag här och mår illa? Tror ni jag bara inbillar mig eller finns det ändå en möjlighet? Men jag borde väl inte ha tillräkligt med gravhormoner för att mål illa om de inte ens visade utslag på stickan (en sticka från billiga tester)?

• mamarazzi

Krusbär: Äh jag läste på "svamp-pillret" nu och man kan få illamående som biverkning. Är nog det...

• mamarazzi

BP: Men hur tidigt är igentigen för tidigt? lillaskuttan fick väl VUL jättetidigt eller?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7