• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

MWB; Jag tror att Voltaren kan påverka vissa av koagulationsproverna. Det påverkar trombocytaggregationen(ihopklumpningen av blodplättar) som är viktig i koagulationen. Har dock inget med faktorsystemet (tex profaktor Xa) att göra. Och flera av koagulationsproverna är prover på anti-kroppar så för dessa spelar det ingen roll.
    Funderar på hur det är med APTT om du ska ta det.

*ska försöka kolla upp*

LillaD och andra; Min läkare sa bestämt att jag inte skulle ta Trombyl. Eller snarare att han inte tror på det och att han tycker att man ska prova en sak i taget. Så som man alltid resonerar med patienter. Men jag tänker ta det ändå, iaf nu när det är semester och risk att det dröjer innan jag får Innohep om jag blir gravid.

Poppy; ja det vore kul att följas åt, men min ÄL brukar inte komma förrän tidigast dag 17 (vilket kommer vara ungefär när jag och sambon är ifrån varandra den här månaden så jag är inställd på att vi får satsa på nästa månad...)

Heja Spanien!

• sushikatten

vilka ägglossningsstickor har ni använt och anser vara bäst?
    Har precis börjat med apotekets digitala och där finns ingen stegring.

• fruZ

MWB; nä, vad jag kan komma fram till så borde det inte spela roll för APTT heller, det verkar oxå vara ett mått på koagulationsfaktorerna snarare än blodplättsihopklumpningen. Tror jag, men det här är svårt så fråga dem! Bättre isf att vänta med proverna, men en dag gör nog ingen skillnad. Trombyls effekter (som Voltarens liknar) sitter i 7-10 dagar har jag fått lära mig.

• stella

Cia: Precis så kände jag - jag förstod vad det var men kännde inget speiellt - bara kallt konstaterande... Nu håller jag tummarna för nåsta cykel istället.

Jag har fått lite inspiration av er enhetsjägare i tråden och jag har nu lagt om min kost lite. Äter inte så mycket socker (tungt för en gottegris) men har fyllt på med frukt. Hur resonerar ni kring motion efter ÄL. Jag älskar att springa med har valt bort det pga rädslan att det ska påverka min ev graviditet vid ett plus. Känns knäppt att motionera två veckor och inte göra någonting på resterande två...

• Cia o krabaten

Stella: Jag körde fram till plus.
    Minns dock att jag red 1v efter äl och att dte kändes konstigt i "tjejmagen" (Avskyr ordet) och olustigt i skallen.

• StoraD

stella: det där är jättesvårt... ibland har jag inte tränat efter ÄL pga av samma skäl, men egentligen tror jag inte man kan tänka så, jag tror att det är bäst att träna, om inte annat för att man faktiskt mår bättre då! Men kanske kan du power-walka el ngt annat som du känner är lite lugnare?

kan det påverka a80? ååh då kanske mitt trombyl påverkade resultatet ändå?

• babblar på

LillaD: tackar som frågar Jag är så rädd att jag ska få mens i veckan så jag vågar knappt andas. Känns riktigt jobbigt ibland.
    Och de där enheterna har förvandlats till gottisenheter tyvärr Kroppen fick nog förmycket nyttigt i veckan
    Men imorgon är ju en ny vecka med nya enheter Och en vecka med ett plus...snääääällla !!!

enheter idag : vissen sallad och några jordgubbar..och en banan kom jag på. Kändes värre än det var... kanske för att gottiskvoten är fylld för några veckor framåt

• StoraD

hej sushikatten, jag har använt clearblue digital. Använde apoliva en gång men blev alldeles förvirrad av att "lika-starkt-som-teststreck" och "starkare-än-teststreck" hitodit.

• StoraD

ååh så du har BIM i veckan BP? När då? då ska jag hålla tummarna för dig vännen! verkligen!! veckan innan BIM är så jobbig att då tycker jag att man får äta godis!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7