• fruZ

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hihihi! LillaD, du lyser upp min tillvaro (har just avslutat förberedelser till ett föredrag imorrn bitti och räknar snabbt ut att jag har jobbat 14 timmar idag, bläh!) då är det härligt att tänka på enheter. Fast jag som brukar äta så mycket frukt och grönt har nog bara ätit 2-3 idag...
    Och tänk på vilken bra motion du ska få i sängen ikväll. Det måste ju räknas?!

"LillaD tränar varannan dag"

Det är vad jag kallar duktigt.

Nu ska jag äta ett äpple och förbättra statistiken.

• fruZ

Lycka; håller tummar och tår för FEM toppembryon!

• fruZ

Mensmensmensmens... *dansar omkring* Tänk vad olika det kan kännas att få mens. Tror iaf att det måste vara den, för igår blödde jag inget och idag har det kommit igång igen. Och jag känner mig farligt optimistisk. Nästan som om vi nu skulle börja helt från början, som om det nu inte finns nåt som kan gå fel... Antar att det går över Har bestämt mig för att knapra barnalbyl från det att jag slutar blöda nu tills jag får börja med Innohep vid en ev grav (jag ska oxå få det utan att fel påvisats).
    Och D, ja jag jobbar för mycket... tre veckor till semestern, men då har jag klarat av det absolut tyngsta året av min utbildningstjänst så då kommer det kännas underbart. Tur att jag inte kommer hinna plussa tills dess så jag kan dricka ordentligt med champagne!

Hur är det själv idag LillaD?

DND; vad bra att det låter som om det är över. Mitt första tidigaste missfall blödde jag inte heller så hemskt mycket.

Lycka; jag fortsätter hålla tårna och tummarna! hoppashoppashoppas

Krusbär; hoppas utredningen ger svar om hormonerna. Du får noga förklara dina misstankar. Det kan hjälpa ibland.

• fruZ

D; nja, klar blir jag inte nu, har ett år kvar, men det värsta är iaf snart gjort... Hur går det själv med jobbandet då? Kommer du nån vart? Verkar svårt att ha ett jobb där man själv måste förmå sig att göra allt (på mitt jobb är det lixom uppenbart vad som måste göras så det går inte att slappa...) Kan du ta dig nån semester? (det måste du; lova?!)

Du är inspirerande med dina enheter, jag har varit dålig idag, ska hämta ett äpple nu

Hoppas oxå att du spyr Lilleskuttan!

• fruZ

Krusbär; just precis när det inte finns evidens för behandling är det man har "chansen" att påverka. Gör man det sakligt och låter det framgå att man är lagom orolig lyssnar många läkare. Använder man Metformin även vid graviditet? Står i Fass att man inte ska, man har inte sett fosterskador i djurstudier, men det är inte prövat på människor verkar det som. Så då kan det nog vara svårare att övertala nån att skriva ut det...

• fruZ

Krusbär; precis så måste man resonera med doktorer! Lycka till!

Mmm, jag var positiv, halkade ner i en svacka när jag fick se en bild på facebook. En bekant som jag inte gillar särskilt mycket glatt leende, höggravid "NN väntar och längtar" *hatahata* Nu är det dock bättre igen. Inspirerad av LillaD har jag just varit och handlat typ 3-4 enheter grönt till middag, bla rädisor Mums!

• fruZ

Cia; sista dagen på jobbet, grattis till det! Nu kan du sitta och pusta!

Man ska nog inte tillaga rädisor. Eller jag har iaf inte försökt... Jag äter dem helst med lite smör på och salt, men när jag ska vara nyttig så äter jag dem med bara lite salt.
    Salt är gott. Och så håller det blodtrycket uppe...

Nu har jag och sambon varit och tränat, jag var pissigt svag och bitter över mina tre extra kilon på magen, men nu är iaf humöret bättre igen. Det är ju trots allt ofta så med träning.

LillaD; jag hoppas verkligen att du kan bli lika glad och positiv och dryg igen. Jag tänker bli det. Sen.

• fruZ

För mig är inte en måltid ok utan grönsaker... Och fisken klarar jag, men BRÖD till varje måltid?! Det förstår jag inte...

• fruZ

Hurrahurra för familjen Fin! *längtar till imorgon*

• fruZ

Hej på er trådvänner!

Ikväll går jag runt med konstant nära till tårarna efter att ha sett Lilla Fin på bild. Det är fantastiskt. Våra trådbebisar är miraklens mirakel.

Känner mig dock lite mindre peppad och hoppfull idag (realistisk?). Blöder inte alls så mycket som vanlig mens så den kanske inte har kommit trots allt...

Lite glad iaf för att de försöker värva mig till tillsvidare tjänst där jag jobbar just nu, inte för att jag vill jobba där, men det är skönt för egot Dessutom har jag varit jätteduktig med enheterna, tror att jag lätt har ätit ett kilo frukt och grönt (två äpplen, en nektarin, två tomater, spenat, wokgrönsaker, en halv liter jordgubbar).

Grattis lycka till två fina mirakel-frön. Nu ska vi hoppas!
    Och grattis Linan, passa på att njuta!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7