• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • hella73

Åh va mysigt det verkar att leva familjeliv Finessan! Hoppas du får till det med amningen!

lillaD, jag fick utslag på stickan igår morse!Flört

Var igår på vc och pratade med kurator. Gav egentligen inte så mycket, men känns ändå skönt att prata oavbrutet om min situation i en timme med någon som lyssnar. Förmodligen var det panikångest-attack jag drabbades av för 1 1\2 månad sen.
    Fick lite tips om hur jag ska andas och tänka om det händer igen. Det var allt, ska höra av mig i augusti om jag inte mår bättre.
    Kommer nog inte må bra förrän den dagen jag sitter med en nyfödd i famnen.

• Lilleskuttan

Ni som gjort tidiga vul har ni rosaaktiga flytningar efteråt? Jag fick en en idag, men jag tror att det är slemmhinnan som blivit retad..

• hella73

Lilleskuttan, kan det inte vara p-vaggisarna som irriterar?
    Har för mig att fler haft dessa flytningar, tror det var BI.

• Lilleskuttan

ja det kan de ju oxå va. tänkte inte ens på dom. Har oxå hört att man kan bli irreterad av dom. Ja jag tror inte att det är mf på g för jag såg ju hjärtat i slå igår så det borde ju inte gå så fort om det är mf tycker jag. Men jag kan ju ha fel, hoppas inte det.

• hella73

Grattis till hjärtat lillskuttan! Förstår att det känns oroligt men försök tänk på att du såg hjärtat slå igår och att det finns ett levande foster i dig. Statistiken är ju himla bra för lyckade graviditeter mha den behandling du har.

• StoraD

grattis Hella! då är vi ju rätt så synkade! jag vet inte alls med denna månad... jag har kört ett nytt system, inspirerad av de som går hos Dr B. De ska ju ha uppehåll 4-5 dagar och sen en dag som de ska satsa på! så jag gjorde så också, uppehåll till imorse, så fort jag fick stegringen... så vi får väl se vad detta system kan inbringa! (jag är glad för att räkna och sånt, olika system, det är kul!) Hur mår du annars raring?

det är nog bara irriterade slemhinnor lilleskuttan!

• bubblan73

Poppy Lee:
    Tack, det känns skönt att hjälpa någon i kris, jag har ju själv varit där.........Roligt att tråden håller i sig, det trodde jag väl kanske inte riktigt i början.

Finessan:
    Jag visste inte att det fanns en lista i behandlingstråden. Kul att den kom hit också!
    Golvammar, det var ett nytt utryck! Bara det fungerar för er så! Åh, den första tiden med Ingrid.....

Vad ska LillFin heta?

• Cia o krabaten

Finessan: Hoppas det ordnar sig med amningen!
    För E funkade det bra från början, men jag fick inflammation/allergisk reaktion mot mjölken i brösten
    Så jag fick köra på ipren-kur så gick det över.
    Och Elizabeth Ardens Eight hour cream till såriga vårtor så läkte de på ett kick!
    Hade en sväng med amningsnapp också när såren var som värst.
    Whatever works liksom!
    Men E var nöjd hela tiden, det var jag som ömmade

LillaD: Heja! *Undrar varför du inte är online-NOT! *

• fruZ

Heja Hella och LillaD! (LillaD jag älskar dina "info om lillaDs liv inslag, jag fnissar så sambon undrar vad som är fel när jag läser om dina korvmackor)

Jag har fortsatt "icke-blöda" och bestämt mig för att den kraftiga smärtan när jag vaknade efter hysteroskopin och rätt stor blödning kanske var min mens som skyndades på av kraftiga livmodersammandragningar så att det mesta kom ut redan då. För den har ju inte kommit ordentligt sen och det borde den ha gjort *hoppashoppas*

Hoppas på att komma ikapp(hur nu det skulle gå till?!) er om några veckor.

Jag brukar köra billiga ÄL-stickor från Testlagret, tycker de funkar bra. Min ÄL kan variera med en vecka hit och dit så det går åt en del stickor, då är det skönt att de inte kostar multum...

• hella73

a80, hoppas det var din mens och att ÄL kommer snart så du kan joina
    i "dansen" mot plusFlört

Jag kör på clearblue, gillar när det står att man erhåller samma res som lab personal. Inbillar mig att det ska vara bättre då.

Nu ska jag glida i något bekvämare

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7