• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Odetta
    babblar på skrev 2008-06-27 16:16:15 följande:
    Måste ju bara in en snabbis och gratta Lilleskuttan! Åh vad härligt! Jag har heller aldrig sett nåt hjärta. En gång har den dock varit i rätt storlek för dagen men det såg jag på akuten . Gissar att den dog just den dagen men inga sådana tråkigheter nu Grattis grattisoch grattis sparken och secrets ifall ni redan fått bäbisar som någon sa här!odd: jag har fått blåmärken lättare. Fast jag slår ju i benen i sängen jämt..dum säng Alltså när jag går förbi den Kasnke är bäst att säga det också Häromdagen fick jag ett på hälen precis nere vid foten(nästan under)..kan man ens slå sej där liksom? Men får man jättemycket blåmärken ska man nog kolla upp det. Apoteket sa til mej att vara uppmärksam på det iaf.Mina stannar kvar ganska länge också känns det som.oj nu skrev jag ganska mycket ändå babblar på med enheterna som försvann???
    Tack för ditt svar! Sa dem på apoteket varför du skulle vara uppmärksam på blåmärken? Nu har jag ju inte fått några fler...men jag undrar ju med tanke på att jag annars aldrig får blåmärken...

*kram*
    ♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • Odetta

Och grattis till ditt lyckade vul lilleskuttan! *kram*

♥ Av drömmarna skapas morgondagens verklighet ♥
  • EMND

Tack, tack, tack ....

Har tagit 2 st panodyl zapp och är på benen igen. HAr tom tvingat mig att baka en kaka. Med passionsfrukt och vitchoklad. Många points men den är enkel att göra och gott att äta. Svärföräldrar kommer i morgon.

LillaD: det blir säkert bättre än du har tänkt dig. Så brukar det vara för mig. Det är nog därför jag oroar mig jämt. :( Och jag vet hur det är, den 20 mars Min man och jag hade vår första gräl (för ingenting). Efter att tårarna sprutade åt alla håll kom jag på att det var då jag hade första mf och att det var i mars vår ängel nr2 skulle fötts om jag inte fick mf 2. Jag bad min Man om ursäkt och han sa att han tänkte på det men ville inte påminna mig. Min kropp gjorde det dock...

a80. Håller med dig, KK (RMC) är det bästa Östergötland har att erbjuda- och de är nog inte så dåliga-fast bättre (mycket bättre) på IVF. Uff, jag försöker övertala mig själv att lita på dem. Ändå har tagit kontakt med Dr M, Dr C, Dr B. Inga svar dock. Ska se om jag kan ta kontakt med Dr ... i Borås.

• Poppy Lee

Många kramar till dig lillaD; vissa dagar suger verkligen och då måste man få gråta ut. Du verkar inte vara ett dugg misslyckad tycker jag, det är skitimponerande att du ö.h.t. orkar jobba järnet och inte sjukskrivit dig efter alla dina mf. Avhandlingen ordnar sig alltid, det viktigaste är att du mår hyfsat bra! Själslig och kroppslig hälsa går alltid före dumma akademin.

Mums vad god mat ni äter! Kakor, ostbågar och mozzapizza, namnam! Jag känner mig fetare än någonsin med äter glatt en (halv)liten skål med lantchips as we speak

• Sandraw76

DND: Läkaren i Borås heter Lennart Blomqvist o är överläkare på gyn på borås lasarett.  Jag ringde gynmottagningen i Borås på nr 033  - 616 17 00 o pratade med tidsbokningen om en tid till läkaren. Han brukar återkomma på de mest udda tiderna. SÅ ring o prata med dem på tidsbokningen om telefontid elelr ngt.

DrM har semester tom 7 juli o han brukar vara snabb att svara på mail annars men jag förstår ju varför han inte gjort det på mitt senaste.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • babblar på

Odd: de sa att jag skulle vara uppmärksam på blåmärken och näsblod. Jag tror att man kan behöva kolla upp dosen om man får för mycket.
    Men du hade väl bara fått 2 va? Det är nog ingen fara.
    Jag får också sådana där jag inte minns att jag slagit mej.

LillaD: Hoppas du blir gladare av att äta mozzarella! Och Hoppas ÄL kommer!

• bubblan73

Fantastiskt vad mycket nya det har tillkommit i tråden! Välkomna hit alla tjejer!

Hinner inte läsa allt, men grattis till alla gravida och jag tänker på alla er som inte fått behålla era små.

Tar med senaste listan jag hittade, om fler vill fylla i sig, för skojs skull.

Bubblan_73: Norrköping
    Honung: Umeå
    odd: Sala
    jazzy: Huddinge
    Bebis igen: Enköping
    Magis: Nacka
    Finessan: Stockholm (Midsommarkransen)
    Cia: Uppsala
    LillaD: Malmö
    Sandraw76: Nässjö (småländska höglandet)
    hella73: Uppsala
    a80: Linköping
    ahost: East Orange, NJ, usa
    Lilleskuttan: Uppsala

• Poppy Lee

Odd och babblar: jag brukar få massor av blåmärken UTAN trombyl, är storkonsument av Hirudoid-salva (löser upp blåmärken). Har aldrig varit orolig över detta, bör man vara det?

• EMND

Är det ingen som har hört om/ använt Apiforce (bidrottninggelé) och/ eller Efanatal?

• Poppy Lee

Jag har fyllt i i behandlingstråden, men fyller i igen! Du känns som värsta ikonen som startade denna tråd

Bubblan_73: Norrköping
    Honung: Umeå
    odd: Sala
    jazzy: Huddinge
    Bebis igen: Enköping
    Magis: Nacka
    Finessan: Stockholm (Midsommarkransen)
    Cia: Uppsala
    LillaD: Malmö
    Sandraw76: Nässjö (småländska höglandet)
    hella73: Uppsala
    a80: Linköping
    ahost: East Orange, NJ, usa
    Lilleskuttan: Uppsala
    Poppy Lee: Uppsala

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7