• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lycka77

Truls - Semester behöver jag inte fundera över just nu, jag är sjukskriven sedan vårt sista ma då jag kraschade rejält och hamnad, som min läkare skriver, i kris. Vet inte hur länge jag kommer att vara sjukskriven, men just nu känns det som att jag mår lite lite lite lite bättre för var dag som går.
    Idag kunde jag tillochmed passera barnavdelningen på IKEA utan att magen knöt sig och utan att få tårar i ögonen.
    Angående vul så har jag inte hunnit fundera ännu, vid ett ev + antar jag att jag får vänta till antigen cvl eller Lucina öppnar igen, om jag inte försöker boka ett privat på någon klinik, men jag vågar inte planera in det ännu.

Trasan och Lilleskuttan - som sagt, tummarna hålls för er imorgon!!

LillaD - kan det inte vara biverkningar av Pergon som du känner av. Pergo kan ju ge förstorade äggstockar som i sin tur kan kännas ung som mensvärk.
    Testar du med äl-test varje dag nu?

En fråga ang adoption, ni som ställt er i kö till Bfa har ni kryssat i vilka länder ni vill ställa er i kö till? Till AC var det ju inga problem, bara att betala in pengarna. Men till Bfa så måste man ju fylla i en massa, jobbigt.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Krusbär

lillaD: Mensvärken är förmodligen äl-värk! Det kan kännas som svag eller molande mensvärk när äggen börjar mogna. Jag har så i upp till en vecka ibland innan äl. Sen när ägget väl släpper blir det en annan, mycket skarpare smärta som ganska snabbt går över. So cheer up, darling!

Jag har klandrat mig själv mycket för att jag inte har orkat hålla kontakten med vissa vänner. Men jag inser nu att det är ju bådas ansvar. Och vet man att någon haft det svårt kan man ju ringa en gång extra. Jag hoppas iallafall att jag skulle göra så själv.

Mina blödningar är ett skämt. Nu är det i princip bara lite färgade flytningar. Det kanske var äl som triggade igång lite efterblödningar från mf:et? Min kropp är ett mysterium, men jag hoppas att mensen kommer på tisdag.

Influensan är väck!

• StoraD

hej på er! tack för alla uppmuntrande svar jag brukar ha jättemkt ÄL-värk och detta känns mer som vanlig mensvärk, men det är kanske uppförstorade äggstockar då? är detta farligt Lycka? och jepp jag testar m ÄL-stickor!

krusbär: skönt att du är frisk gumman! och du kan inte klandra dig själv med vännerna, jag har gjort det också och det håller inte... Fokusera istället på det som blivit bättre, jag känner t.ex. att min och min makes (storaH) relation blivit mkt djupare. hoppas du också kan känna så?
    Skönt att blödningarna är avtagande, jag tror det var en mellanblödning, det är inte ovanligt! MEN du, jag hade ju en mellanblödning nu sist, och det visade sig bero på en infektion, kanske ska du kolla upp det för säkerhetsskull? är det infektion så är det ju inga konstigheter utan behandlas m antibiotika.

lycka: jag kryssade inte för land med Bfa-a, jag tror jag ringde och frågade och det var inte möjligt att stå i ngn kö förrän man har ett medgivande (eller det kanske ni redan har?)

• Truls06

Lycka- Även om jag självklart inte tycker det är bra att du har mått/mår så dåligt att du ska vara sjukskriven i sommar tycker jag ändå det låter bra att du har träffat en läkare som faktiskt har sjukskrivit dig. Att ta hand om sig själv både fysiskt och psykiskt är det viktigaste du kan göra inför dina kommande barn oavsett om dom kommer bio eller via adoption. När barnen kommer ska ju mamma vara "hel".

Kan inte svara för bfa för jag står bara i kö hos AC och ffia.

LillaD- kan ej svara för hur ÄL vrs mens känns. Jag känner aldrig av min ÄL trots att jag intensivt har försökt att känna den i över 3 år!!!

• Krusbär

lillaD: Gör det JÄTTEONT ska du såkart ringa till sjukan! Men annars är det nog inte farligt. Pergon gör ju så att äggstockarna jobbar hårdare. Och när äggen börjar mogna kan det bli trångt i äggstocken. Du känner nog själv om det är ok värk eller inte?

Jag tror att min blödning var en efterblödning från mf:et. Det var ju trots allt bara några veckor sen jag fick mf. Äl kom rekordsnabbt, två veckor efter.

• StoraD

krusbär: nä det gör inte jätteont, det är mest att det är mensvärk och inte ÄL-ont som förbryllar mig! men men... kanske är det uppförstorade äggstockar då? det är visst en vanlig biverkning enl. FASS, hoppas det inte är farligt? vet du Lycka?

ja, det kan ju såklart vara en efterblödning från mf också krusbär, du har rätt, det är ju inte så länge sen du fick det där eländiga mf:et...

är det ngn här som går på friskis och svettis utejympa i sin kommun? ska man göra det? jag känner att det är lite töntigt men så kan man ju inte tänka!! enheter idag: 3 clementiner, 1 morot, 7 vindruvor.

• Cia o krabaten

Hej hopp!

Kikar in och ser idel goda nyheetr i tråden!

Grattis Lycka till ett toppenembryo! Nu hoppas vi att T gör sitt jobb ordentligt!
    Ang Vul så finns det ju en bra läkare jag gått till här i stan om du bara behöver ett (Eller flera )Vul.
    Vet inte om du hellre åker hit än till DrB?
    Jag valde ju här, men det hade ju med restiden att göra.

Linan: Underbart!
    Ännu en liten utandning, eller hur!

FInessan: alldeles underbar!

Truls: Packa du väskan! Det är jobbigt att springa móch göra det när vattnet gått *En som minns*

Trasan och Lilleskuttan: Håller alla tummar imorgon nu!

• Cia o krabaten

Idag när jag orkar så är ingen annan på hugget!
    Vad gör ni?!

kan bidra med lite motion idag iaf, även om enheterna åkte i sopen så fort jag öppnade salladsburken
    Promenerade 2x20-30 min skjutandes på 3-åring på cykel!
    Lite motion hoppas jag att det gav, för sammandragningar blev det iaf

• AHöst

Jag har ocksa varit valdigt oppen med bade mina mf och diagnoser med medfoljande behandlingar. Jag blev valdigt illa bemott vid mitt forsta mf pa sjukhuset och larde mig snabbt hur viktigt det var att fa sorja och verkligen fa kanna sina kanslor. Ju mer jag pratade om det desto fler kvinnor pratade om sina mf och pa flera markte jag att det var en lattnad for dem att "fa lov" att prata om det.

Dessutom sa pratar jag garna om mina diagnoser och behandlingen eftersom det ar sa pass sallsynt. Sa desto fler som kanske behover samma hjalp kan fa hora om det. For jag ahde da verkligen aldrig hort om MTHFR och APS och blodfortunnare i sammanhanget.

Min syster ar forresten har och har gatt till min akupunktor och ar super nojd!

• fruZ

Hej på er trådvänner!

Ikväll går jag runt med konstant nära till tårarna efter att ha sett Lilla Fin på bild. Det är fantastiskt. Våra trådbebisar är miraklens mirakel.

Känner mig dock lite mindre peppad och hoppfull idag (realistisk?). Blöder inte alls så mycket som vanlig mens så den kanske inte har kommit trots allt...

Lite glad iaf för att de försöker värva mig till tillsvidare tjänst där jag jobbar just nu, inte för att jag vill jobba där, men det är skönt för egot Dessutom har jag varit jätteduktig med enheterna, tror att jag lätt har ätit ett kilo frukt och grönt (två äpplen, en nektarin, två tomater, spenat, wokgrönsaker, en halv liter jordgubbar).

Grattis lycka till två fina mirakel-frön. Nu ska vi hoppas!
    Och grattis Linan, passa på att njuta!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7