• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

Lilla-söt-MCC: Jag är en frukt och grönt-människa i vanliga fall, fast man kanske inte kan tro det efter dagens rapportering  och inte de senaste 2 mån med all MF-tröstätning, men ni är jag på g igen....

Du ska ha tre guldstjärnor för alla dina enheter Glad och för din utmärkta rapportering av dem! Kör hårt med integreringen imorrn.

• StoraD

AH! tillfälligt avbrott, mitt i matchen!

• Idun 78
    StoraD skrev 2008-06-25 21:17:01 följande:
    joo jag kommer nog alltid minnas mina mf, det känns som att man har förändrats i grunden på ngt vis... jag var en mkt positiv och glad person en gång, jag vet inte om det kan komma tillbaka till fullo igen... Äsch kanske lika bra, jag var ganska dryg innan!
    Thihi... när jag cyklade hem ikväll tänkte jag precis samma sak, fast om mig själv då... vet liksom inte om jag ska vara glad eller ledsen över att jag ändrats så mycket det senaste året. *jaja* det återstår väl att se

a80: Grattis till mensen - dansa och skutta lite av lycka så du smittar av dig till Poppy också. ;)

Cia: gud va skönt - nu kan du ha sommarlov fram till bebis kommer!

Lycka: va skönt att höra att tre blev befruktade! Nu hoppas vi på positivt besked imorgon! *håller tummarna* När får du tillbaka ägget/n?

DND: Jag kan inte hjälpa dig så mycket, båda mina har kommit av sig själv. Jag har blött ganska rikligt i flera dagar båda ggr, men det verkar ju vara väldigt individuellt. *stor stor kram* Jag tycker inte du ska vara rädd för att tala om mf och allt runt omkring mf:et här. Det är ju därför vi samlats här - för att delge av våra erfarenheter och lära oss, och få stöd, av varandra. Nu är jag förvisso inte gravid själv - men jag har svårt att tro att ngn av de som är gravida här inne skulle ha ngra invändningar. Så ös på med din oro och dina funderingar - vi försöker svara, stötta och hjälpa så gott vi kan.
  • fruZ

För mig är inte en måltid ok utan grönsaker... Och fisken klarar jag, men BRÖD till varje måltid?! Det förstår jag inte...

• Finessan

Hej tjejer! Jag har varit på väg att skriva något flera gånger idag, men så fort jag satt mig så har någon annan pockat på uppmärksamhet. Nu ligger hon sött hos sin pappa och de myser lika mycket båda två.

Tack snälla söta ni för era grattis!!!

Det känns overkligt allt, fattar inte riktigt att hon är här nu. Det är underbart och skrämmande. Jag är så rädd att hon ska gå sönder, att jag inte räcker till m.m., men vi håller på och lär oss. 

Förlossningen gick både bra och dåligt. Supertappen hade iaf jobbat på när jag kom in igen på morgonen efter vattnet gått så det blev den lindriga igångsättningen och sen gick det snabbt!

Foton kommer imorgon.

Kyss

Än har den feta damen inte sjungit
  • fruZ

Hurrahurra för familjen Fin! *längtar till imorgon*

• Lycka77

Härligt Finesssan!!!!

Cia, lyxigt att jobbat sista dagen, det är du värd!

Idun - Jag får tillbaka embryot i morgon kl.11

Ni är så duktiga med era enheter, själv har jag satt i mig en stooor enhet rabarberkaka idag! Jag tröstäter fortfarande efter sista ma, om vi testar minus efter detta ivf - då.....!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Bling1975

Grattis Finessan! Underbart att äntligen ha en liten bebis hos sig. Jag blir så rörd att ögonen tåras när jag tänker på att det kan fungera tillslut.

Vi har lämnat Maldiverna och befinner oss just nu i Singapore för shopping och lite utflykter. Maldiverna var verkligen helt underbart, jag rekomenderar det varmt till alla som behöver ladda om för att orka med mer kämpande mot en bebis. Vi har simmat med jättesköldpaddor, enorma Manta-rockor och små hajar. Havet är som ett stort akvarium fyllt med färgglada små och jättestora fiskar. Stränderna är kritvita och havet turkosblått. Vi bodde i en underbar villa på pålar ute i havet med en jättestor altan ut mot havet med en liten trappa ner. Väldigt smidigt när man ville snorkla lite.

Bröllopet gick bra och var väldigt mysigt även om det känns lite overkligt, men nu är man fru H

Jag har fått en kallelse till Victoria kliniken och ska ringa och boka tid för utredning när jag kommer hem. Förhoppningsvis så har de öppet så jag hinner bli färdig tills Lucina öppnar efter sommaren. Om jag är färdigutredd så kanske de förbarmar sig med några kompletterande tester.

Jag håller tummarna för er allihopa så att vi får en lyckosam sommar med masor med nygravida och lyckade graviditer. Det trillar väl in lite nya bebisar här inom kort också.

Kramar

Stitch längtar efter Lilo
  • Lycka77

Åhhh Bling, det låter underbart!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Bling: Ååå vad härligt det låter!!! Njuuuuut! Massor

Lycka: Vad gör du hemma? Dags att åka ju!
    Har ni fått höra hur det gått med äggen?

Finesssan: Visst är dte underbart att se sitt barn med pappan?!
    Så vackert på nåt sätt.
    Och orora er inte, ni lär er tillsammans alla 3

Lugn och slö morgon här.
    Fortfarande pyjamas både på mig och E
    Annars skulle vi varit framme på dagis vid det här laget. Idag ska vi bara vara!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7