• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

LillaD: Jag tycker att du imponerar riktigt bra själv! Bra blandning av olika sorters enheter tycker jag
    Jag har fyllt på med gurkmacka,en glad mun melon och en kärleksmums Ojsan den sista åkte ner av bara farten

MWB: Har man sovit dåligt är det godisenheter som gäller!

• Cia o krabaten

LillaD: Hälften gick ju på semester till modsommar så det var utfasat redan
    Men sen ligger ju jobbet mitt i stan så jag räknar med att hälsa på då och då, om inte annat för toapaus för mig och E

• mammawannabe

BP: frukt + grönt = 0 enheter, 1 enhet big mac & co, 1 enhet kläggboll...say no more. Intalar mig att det var för att överhuvudtaget hålla mig vaken idag men lite dåligt argument helt klart Oskyldig.

• StoraD

Tack BP! ja, jag är rätt så nöjd, MEN med ett viktigt förbehåll. jag har inte minskat på den "vanliga" maten när jag ätit mina enheter, vilket har fått till följd att jag ikväll, precis som igår kväll, är så mätt jag spricker! morgondagens mission blir att försöka få in enheterna på ett naturligt sätt i kosten - och minska den övriga maten.

idag frulle, inget grönt
    lunch, inget grönt
    sen mandarin, vindruvor, rädisor
    senare morot
    sen lakritsnappar och vitlöksbröd (var på afterwork, varav vitlöksbrödet)
    sen middag, inget grönt
    nu precis en nektarin

analys: jag måste integrera enheterna i kosten! då har jag ett uppdrag inför morgondagen!

• StoraD

MW: INGA enheter?! då är du kanske som jag, äter inte så mkt grönt i dig själv utan behöver påtryckning? nåväl, det är väl lite lök i en big mac iaf och du tränade häromdagen! du kommer igen!!

• StoraD

det står "Om man ska få i sig alla näringsämnen kroppen behöver, utan att gå upp i vikt, finns det inte plats för särskilt mycket läsk, godis, bakverk, glass och snacks" (slv.se)

de har uppenbarligen inte träffat mig...

• StoraD

Om träning står det såhär på slv's hemsida:

Vuxna
    Utöver vanlig daglig rörelse rekommenderas vuxna minst 30 minuters fysisk aktivitet per dag med måttlig och/eller hög intensitet (motsvarande 630 kJ/dag). Aktiviteterna kan sannolikt delas upp i kortare intervaller under dagen, t.ex. i intervaller om 10 minuter. Ytterligare fysisk aktivitet ger ytterligare fördelar och omkring 60 minuter per dag med måttlig och/eller hög intensitet kan behövas för att förebygga viktökning.

vad är "VANLIG daglig rörelse?" den enda rörelse jag gör är när jag sträcker mig efter min påse lakritsnappar...

30 min/dag! ojojoj

• StoraD

mohahaha jag har kapat tråden!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7