• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lycka77
    GRATTIS FINESSSAN!!!
    Själv börjar jag äntligen piggna till lite. Det har gått sisådär för oss idag. Första gången jag gjorde äp så kändes det inte alls och jag var så drogad att jag sov bort mesta tiden. Andra omgången var inte alls lika bra och ganska mycket smärta. Denna gång bad jag om mera morfin och det fick jag också men det hjälpte inte riktigt utan det gjorde ont även denna gång. Jag har sovit 5 timmar efteråt idag och har haft väldiga besvär med att resa mig, så nu har jag intagit soffläge.
    Vi fick ut 5 ägg, så nu får vi hoppas att de flesta av dem är befruktningsdugliga för jag vet inte hur många omgångar till jag orkar.

Vad ni är duktiga med era enheter! Själv har jag på kvällen nu satt i mig x antal enheter Pringles!
    Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Cia o krabaten

Lycka: Låter som en jobbig dag, men kom ihåg att du inte är i samma form nu som tidigare...
    Humöret gör en ju tröttare än när man är pigg och glad så att säga.
    Hoppas hårt på dessa 5 ägg nu!
    Ska de fortfarande sätta in ett ägg eller har ni chans att få 2?
    Eller ni kasnke inte vill?

• fruZ

Hihihi! LillaD, du lyser upp min tillvaro (har just avslutat förberedelser till ett föredrag imorrn bitti och räknar snabbt ut att jag har jobbat 14 timmar idag, bläh!) då är det härligt att tänka på enheter. Fast jag som brukar äta så mycket frukt och grönt har nog bara ätit 2-3 idag...
    Och tänk på vilken bra motion du ska få i sängen ikväll. Det måste ju räknas?!

"LillaD tränar varannan dag"

Det är vad jag kallar duktigt.

Nu ska jag äta ett äpple och förbättra statistiken.

• Lycka77

Ja, det har varit jobbigt.
    Vi pratade med läkaren om att sätta in 2 embryon och han var inte alls emot det, såklart beroende på kvalitén på embryona. De sätter inte in 2st om tvillingrisken/chansen är större än 10%, hur de räknar ut det kan jag tyvärr inte svara på.
    Om vi får 2 toppenembryon så fryser vi det ena, för chansen till graviditet är större vid två enskilda försök än att sätta in 2 samtidigt.  

Skönt att läsa att du mår så bra Cia!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • fruZ

Lycka; håller tummar och tår för FEM toppembryon!

• Poppy Lee

Åh, GRATTIS FINESSSAN! Vad snabbt det verkar ha gått, och oj vad härligt att tösen är ute!

Skickar kramar till er ogravida som räknar enheter och pustar ut efter ÄP (skönt att det är klart, Lycka!) och till er gravida som pustar med era stora magar.

Vi är tyvärr inte på semester men fortfarande i skärgården. Maken och jag skriver på våra avhandlingar och mamma passar lillan på dagarna. Vi kommer inte att vara lediga alls i sommar, utan måste skriva järnet bägge två. I april nästa år tar ju min anställning slut, så bokjäveln måste bli klar tills dess!

Ingen mens så långt ögat når trots ihärdiga böner till mensguden. Kanske ska byta religion?

• Idun 78

GRATTISGRATTISGRATTIS FINESSSAN! Och välkommen till världen lilla lillfin! Nu vill vi se bilder på underverket!!

Poppy: Böner kanske inte hjälper - du kanske måste dansa mensdansen också! ;) Jag dansar här hemifrån och hoppas att det hjälper!

LillaD: Vad skulle vi göra utan dig? Du är ett riktigt lyckopiller! Älskade låten som mw fick - dansade runt till den hela morgonen! =) Och jag gillar din mammas trackreckord!!

Det j-liga är bara att det går så lätt för alla andra - jag får nya gravid-besked ifrån vänner DAGLIGEN! Det är f*n inte klokt! Och det är inte bara ifrån par som varit tillsammans länge, utan ifrån alla. Även de som eg. är på väg och göra slut med sin pojkvän... Hur tänker folk?

Lycka: Va skönt att höra att det blev 5 bra ägg. När får ni reda på hur många embryon det blev och när ska de sättas in?

DND: Hur gick det idag? Hur mår du?

a80: Jag har nog glömt att säga det, men vad skönt att allt verkade se bra ut. Så fort mensen kommer så är du på banan igen! =)

MW: Har du sett STC än? Vad tyckte du? Listade du ut vad jag och Lycka störde oss på?

EGO: Fick hem receptet på T igår. Ska hämta ut dem imorgon. Dosen är 150 mg fram till plus - därefter 75 mg dagligen.

*vinkar till er andra*

• EMND

Hej!

avd mycket har hänt under dagen. Tack Idun78. Jag kom hem för 1 timma sedan. Mår rät bra, trött mest. Berättar mer i morgon... Kram till alla er....ute i det virtuella.

• Truls06

Lyckan- Håller en tumme för att det var riktiga guldägg som du fick fram igår så du slipper gå igenom det igen!

Idun - förstår dig med alla grav-besked! Dom poppar verkligen bara upp från alla håll! Inte nog med att dom verkar ha lätt att bli gravida, graviditeterna verkar också flyta fram utan några större komplikationer....

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7