• Truls06

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lyckan- Håller en tumme för att det var riktiga guldägg som du fick fram igår så du slipper gå igenom det igen!

Idun - förstår dig med alla grav-besked! Dom poppar verkligen bara upp från alla håll! Inte nog med att dom verkar ha lätt att bli gravida, graviditeterna verkar också flyta fram utan några större komplikationer....

• Truls06

Finessan- Vilken lite sötis! Dom ögonen kommer hon kunna använda för att få igenom sin vilja dom närmasta åren. Du tror inte jag blir ännu mer sugen på att klämma fram min nu när jag såg bilderna på lillFin;). Jag har 1.5 vecka till BF.....

• Truls06

Det har skrivits en del om hur man förändras i och med missfallen. Jag känner definitift igen mig med hur man förändras, man har liksom ingen lust att behålla "bekanta" för all energi går åt till mf-helvetet (och alla får ju bara barn hela tiden och det är ju jobbigt!). Men jag kan också känna att lite av mitt gamla jag har kommit tillbaka nu i slutet av graviditen. Jag har blivit mer öppen och glad och njuter av att träffa andra. Jag har givetvis ett bagage som jag inte hade tidigare men det är nog mest alla andra som tycker det är jobbigt inte jag så mycket.
    Nu längtar jag bara efter liten :)!

• Truls06

Yepp! 1.5 vecka kvar och nu är det dax att packa bb-väskan. Jag har dessutom tagit över Finessans förberedelse-bak som hon höll på med förra veckan. Fast ni kommer märka att jag är inte alls lika flitig som henne ;) !
    **Slänger in en plåt med kardemummamuffins**

Jag har också pratat välidgt öppet om graviditeten, illamåendet och missfallen både innan och även nu under graviditeten. Men det kryper i kroppen på många när man pratar om det. Jag tror att det är många med mig som längtar efter lilla pyret så det kan bli slut med "tjatet om missfall och barnlängtan". Men det bryr jag mig inte om, detta är en del av mig och skapat den jag är. NÅGON måste våga prata missfall!!!

• Truls06

Lyckan- Nu håller alla här i tråden tumme för ett stort och fint plus om 2 veckor. Ska du ha semester efter det? Hur kommer uppföljningen att vara (VUL måste man ju ha för lugna sitt sargade hjärta) under semestern vid ett plus? Lika bra att du börjar dra i det innan för många ställen har ju stängt för sommaren!

• Truls06

Lycka- Även om jag självklart inte tycker det är bra att du har mått/mår så dåligt att du ska vara sjukskriven i sommar tycker jag ändå det låter bra att du har träffat en läkare som faktiskt har sjukskrivit dig. Att ta hand om sig själv både fysiskt och psykiskt är det viktigaste du kan göra inför dina kommande barn oavsett om dom kommer bio eller via adoption. När barnen kommer ska ju mamma vara "hel".

Kan inte svara för bfa för jag står bara i kö hos AC och ffia.

LillaD- kan ej svara för hur ÄL vrs mens känns. Jag känner aldrig av min ÄL trots att jag intensivt har försökt att känna den i över 3 år!!!

• Truls06

MW- Härligt! Nu är nu har du examen på att surfa på FL ;), det är ju en skola av högre klass. Nejrå! Jätte grattis! Vad duktig du är! Måste kännas härligt att faktiskt veta att man är klar. Men nu kommer ju frågan?..vad ska du göra nu (förutom att surfa då?.men det tjänar man ju inga pengar på;), söka jobb? Först och främst hoppas jag du får njuta av sommaren!

Cia- Kan inte sammandragningar räknas som motion? Det är ju en STOR muskel som bara håller på jobbar ;) när man har SD.

A80- jobbigt med en blödning som inte beter sig ?som vanligt?. Sånt är frustrerande.

LillaD- idag är det en ny dag med nya fräsha enheter ;). Måste tipsa om min favomat som jag äter i tid och otid just nu. Det är nektariner+banan +keso (har man jordgubbar över kan man slänga i det med). Vad tror ni det blir för bebis av en sådan diet för det har jag levt på dom senaste 2 månaderna ;). He, he!

Ha en bra dag allihop. Idag ska jag göra som Cia säger och packa min BB-väska (att det ska vara så svårt att få tummen ur på det antagligen ytterligare en förträngningsgrej för att jaginte tror att det som ligger i min mage och sprattlar tänker komma ut;)

• Truls06

Magis- Hur är det idag? Nu är det ganska exakt en månad till ert lilla knyte kommer till er. Är du förberedd??? Hur gör man för att förbereda sig för att bli förälder efter så lång längtan? Jag har ingen aning!!!

• Truls06

Cia- jag gjorde som du sa nu och packade bb-väskan. Nu förstod jag varför jag har undvikit det....längtan blir ju brutal när man inser när man ska få användning för dom sakerna man packar ner!!!
    Går man efter BF är detta sista helgen maken och jag är barnfria. Någon som har något bra förslag på hur man ska utnytja detta (säg inte sova för det är tråkigt även om det är det ALLA småbarnsföräldrar längtar efter;)

Linan- Grattis till ett fin UL. Nu får du njuta av det samt flytten (mycket jobb brukar det ju vara men det blir ju bra tillslut :).

• Truls06

Eva- Ja, bio hade varit kul att gå på! Min fötter svullnar bara upp sådär vansinnigt mycket av att sitta still...men det kanske det kan vara värt!
    Undrar om jag får med maken på sex in the city ;)???

• Truls06

DND- Jag bor i Göteborg och där får man ingen förståelse eller hjälp när man gör missfallsutredning :/ . Nu har det ju kommit en man till Borås som en del andra fått hjälp av. Så nej jag har denna graviditet inte fått någon behandling, däremot hittade dom en skiljevägg vid hystroskopin som dom tog bort. Den kan nog ha varit boven i dramat i mitt fall.

• Truls06

Hej trådkompisar!

I fredags gjorde jag vad Cia sa till mig och packade bb-väskan....och tur var det!
    I lördags morse gick vattnet och värkarna satte genast igång med 5 min mellan. Allt gick väldigt fort och på em var vår efterlängtade tjej ute :)!

Min man och jag är världens lyckligaste just nu och går och klämmer på henne hela tiden. Lite titt som tätt kommer det lycko-tårar också. Vi har gått igenom så mycket tufft och nu har vi fått en så söt lite tjej!

Tittar in till er senare!

• Truls06

Jag gjorde även som Eva sa och tog med maken på bio på fredagkvällen. Så det blev väldigt speciellt eftersom det var det sista vi gjorde som tvåsamhet innan vi blev familj :)!

(ni märker jag gör som mina trådkompisar säger till mig ;)

• Truls06

Hejsan trådkompisar!

Nu skriver jag ett par rader från min bebis-bubbla. Nu är vår lilla tjej 1.5 vecka och jag måste säga att jag är så himla lycklig!!!
    Det känns verkligen som en välsignelse att ha fått henne efter alla dom år med slit, oro och tårar. Nu får jag nästan tårar så fort jag ser på henne. Hon är min dotter och jag älskar henne!
    För ett år sedan gjorde vi missfallsutredning och jag hade över huvudtaget inga förhoppningar över att vi skulle få ett bio-barn utan hade börjat adoptionssvängen och ställt in oss på 3-4 års väntan. Nu sitter jag här med henne i min famn och det känns overkligt!
    Hon är också extremt efterlängtade av farmor, farfar, mormor och morfar.
    Jag kan inte låta bli att undrar om det kan vara bra för ett barn att vara sååå efterlängtat från så många håll. Men ingen har väl dött av för mycket kärlek tiidgare ;).

Magis- jag förstår dig när du skriver om svullna fötter. Jag blev lite deppig när jag upptäckte att jag inte fick på mig mina fobba-tofflor utan fick ha min makes foppa-tofflor. Jag såg ut som långben! Kan du inte gå barfota på bröllopet??? Det ser ju bara jätte mysigt sommar-gravid ut då!

Cia- är det en pojk ni väntar? Hade vår lilla tjej (som ska heta Matilda) varit en kille hade hade han fått heta Joel.

Nu behöver jag ju inte mina grav-hormoner så jag sprider som fritt här i tråden istället. Ni på jakt efter plus sug åt er ;)!

• Truls06

BI- hur är det med illamåendet???
    Dagen efter förlossningen var första dagen utan illamående-tabletter för mig. Alla sköterskor och läkare på BB och förlossningen tyckte jag var oförskämt pigg. Men jag tycker det är så underbart att vara av med mitt 9 månaders illamåendet!

• Truls06

Hejsan tjejer!

Hinner inte sitta så mycket framför datorn nu när lilla tjejen tar upp all min tid och båda händerna;).
    Hittills har det varit mycket uppvisning för släkt och vänner. Men nu ett par dagar tar vi det lugnt och är bara hemma själva :)!

Jag tänkte bara säga att jag har lagt upp en förlossningsberättelse i min blogg för den som är intresserad.

Soliga semester-hälsningar!

• Truls06

Cia- Hoppas du kan känna lite lugn inför förlossningen. Det är inte kul om du ska ha den stressen samtidigt som du ska besegra värkarna!

Jag hoppar bara in lite snabbt när lill-tjej sover och önskar lycka till till Cia och Magis.

Men skickar även en riktigt stor fet lycko-sprark till a80 och hella (som var dom sista att plussa va?) och alla andra nojjigt gravida.

Ni andra får ut och njuta i solen och bada. Själv blöder lite jag fortfarande efter förlossningen så det blir inget bad för mig :/. På sin höjd en dusch när jag blir för svettig ;). Men det gör ju inte så mycket för lill-tjejen hade nog inte mått så bra av att hänga på en strand nu i vilket fall....

• Truls06

Grattis Sandra till den lilla tjejen!
    Det verkar vara en tjej-sommar så vi får se vad Magis och Cia klämmer fram dom närmsta veckorna ;).

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7