• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilleskuttan

Nu har jag vågat mig på att boka en tid för inskrivning. Går det inte bra på fredag då så får jag väl avboka. Men tills dess så tänker jag vara glad iaf.

• babblar på

LillaD: Tack det var en bra start på dagen med en liten sång Vad rolig du är
    Jag åt inte hela avokados, purjo osv utan gjorde en sallad på det. Då är det lätt att blanda i lite allt möjligt Slängde på lite örtagårdsdressing(pulver man blandar med olja och vatten) OBS olivolja...det är ju grönsaker
    Rädisor lät inte så jättegott Är ingen favorit här

Lycka: usch det där lät jättejobbigt. Jag har ju aldrig behövt göra sånt. Skönt att det är gjort och hoppas det blir bäbis av det!

Idun: Håller med...alla får barn hit och dit. Folk som knappt känner varandra ens Jag hoppas att all sorg försvinner om man får barn men jag är rädd att man alltid kommer ha kvar lite av den. Iaf som ett jobbigt ärr

Lilleskuttan: Det ska gå bra! Håller tummarna.

Är det någon som tagit alvedon samtidigt som trombyl? Jag har ont i huvudet och har för mej att det var en okej blandning?

• Lilleskuttan

babblar på: Tack.Ja jag hoppas det. Alvedon är ok. Jag har kollat med apoteket och det var inga problem att man tar trombyl.

• babblar på

Lilleskuttan: tack..då testar jag alvedon om huvudvärken sätter in igen. Den gick över lite nu Måste varit sången från lillaD som botade

Hoppas det går bra på fredag!

• Lycka77

Idun - I em får vi reda på hur många som blivit befruktade och på torsdag blir det ET och då får vi veta hur många som är värda att spara.

Vår första ivf gav endast ett bra embryo och ivf nr 2 gav 2 st och då hade vi 9 ägg att välja mellan, så den här gången känns det som att jag får vara nöjd med ett bra embryo.

Det är verkligen jobbigt med alla gravbesked, själv har jag varit förskonad ett tag från det. Iof har jag inte pratat med mina vänner på ganska lång tid heller, så jag får kanske en chock när/om jag tar upp kontakten igen.

DND - det låter som du hade en lång och jobbig dag igår, hoppas att allt iallfall gick bra och att det nu är avklarat *kram*

Lilleskuttan - jättebra om du kan vara glad, det är du värd!

babblar på - som du skriver, så tror jag att sorgen alltid kommer att sitta kvar. De senaste åren har format mig till en annan människa än jag var för 3 år sedan, och när jag väl sitter där med mitt barn *håller tummarna* tror jag inte att jag kommer att återgå att vara den jag var tidigare, både på gott och ont.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Krusbär

Lycka: Hoppas att det går vägen. Jag är helt fascinerad av tekniken, men jag fattar att det känns annorlunda i praktiken.

Idun: Man kanske skulle gå ut med ett pressmeddelande om att man undanber sig alla gravidbesked, födelse-sms osv. (förutom i tråden). Själv tycker jag att det jobbigaste är att träffa de små liven. Jag kan hålla en viss distans till grav-snack osv. men när man väl håller i ett litet oskyldigt knytte... Det går inte att vara oberörd. Något brister inuti.

LillaD: Har nån slag influensaskit. Väldigt missnöjd!

Blödningen är definitivt inte ok. Måste ha varit ett extremt ruttet ägg eller så är hormonerna i total obalans. Det är inte mens. Efter mitt andra mf hade jag nåt liknande. Fick spottings ca 5 dagar efter äl och det höll på i 10 dagar tills den riktiga mensen kom. Men den här gången - 2 dagar efter äl. F-n! Ser inte fram emot att blöda så länge.

• StoraD

krusbär: känner dessvärre igen det där... jag har haft såna monsterspottings de två senaste cyklena (inte denna, men då hade jag heller ingen ÄL). Jag började blöda typ en vecka efter ÄL, hade mens i 7 dagar och så uppehåll ett par dagar och så började jag blöda igen, med mensvärk och allt! kändes som att jag blödde konstant! nu får vi se om pergon styr upp det hela... jag tog pergo efter mf #2 också - och då försvann mina spottings. KAnske ngt för dig att fundera på också?
    krya på dig! tradigt med influensa + blödningar! *suck* är det inte det ena så är det det andra - eller så är det ALLT samtidigt. Men, det vänder ska du se!

tack för snälla ord BP!! idag är det en ny dag med nya enheter!

Idun, tack för dina rara ord också - ja, själv får man inte så mkt gravidbesked eftersom i princip ALLA jag känner är gravida/har barn.

a80, tack söt! hur länge ska du jobba vännen! du jobbar så mkt, du behöver nog semester snart!

Lycka: ååh det lät som att du haft det tungt vännen nu hoppas vi på många fina embryon och såsmåningom ett fint plus på stickan! och sen en bebis!

• StoraD

poppy: menselände, hoppas den kommer snart!!

• Krusbär

LillaD: Jag åt pergo inför graviditet 1 och 2, hade spottings både när jag blev gravid och inte. Jag tror att det är något allvarligt fel på mina hormoner, därav missfallen.

• EMND

Hej!
    Skriver till er som undrar hur det gick för mig igår. Önskar lite respons för er som är erfarna och vill absolut inte vecka smärtsamma minne hos er som inte vill minnas :(.

Jag gjorde medicinsk abort på sjukhuset igår. Kl 8.30 fick jag 1 st voltaren 50 mg + 2 st Citodon och 4 st Cytotec tabletter vaginalt. Det hände ingenting tom lunch. De starka smärtstillande medicinerna gjorde mig lullig och lugn. 12.30 fick jag ytterligare 2 st Cytotec och stax efter kl 14.00 började jag blöda svagt. Fick samma dos med smärtstillande och efter det var arbetstiden på mottagningen överoch de ville skicka mig hem. Jag trodde att jag skulle få två cytotec till efter kl 16.00 men läkaren och barnmorska sa att det inte behövdes då jag enligt VUL var inte länge gången än till v 6 och för att blödningen hade startat.
    Jag fick stanna på avdelningen några timmar till och då började jag blöda kraftigt och i klumpar. Hade ingen ont men var illamående. Byte binda först varje 10 - 15 minuter, mest för att det kändes ofräscht men sedan mellan 19 och 21 byte binda typ 1 gång per/timma. När klockan var nära 21.30 bestämde jag mig att åka hem. Innan jag la mig vid midnatt byte jag binda en gång till (då rejält nerbloden) och jag förberedde mig för västra blodbadet under natten. På sjukhuset fick ja låna några underlag då de sa att man kan blöda kraftigt de 2 första dygnen. Sjuksköterskan gav mig råd att att en Citodon och 1 Voltaren 50 mg innan jag lägger mig. Men i morse var det knappt någon droppe på bindan. Inte nu under dagen heller. ??? Ringde till KK och de sa att det kanske är över. Men alla blöder ju lite grann efter. Eller? Nu är jag orolig att något är fel. Har inte ont heller... bara lite spänd över magen. Är det över?

PS// ursäktar mig för detaljerna men mig har det hjälp mycket när jag hittade liknande på FL. På sjukhuset säger de att allt är individuellt men vad och hur förloppet är beskrivs inte i detaljer.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7