• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

Lycka: Va härligt att höra att det gick bra idag! Nu hoppas vi på ett stort fint plus om två veckor!!! =)

Trazan och Lilleskuttan: Lycka till imorgon!

EGO: Tog idag mina första två T. Nu hoppas jag att de små hjärtformade pillrena "do the trick". Känner mig dock känslomässigt på den avgrundslösa botten... Hoppas dock att lite hederlig semester kan råda bot på detta!

Hella: Har inte sett dig här på ett tag. Hur mår du, vännen?

DND: Hur känns det idag? Själv har jag känt mig så tom dagarna efter mina mf. Hoppas du är ok. **kramar om**

LillaD: Vad sägs om fika och sen stavgång med lite hederlig kottkastning när vi ses? ;) (Förlåt alla ni som är gravida, er skulle jag inte kasta kottar på för allt i världen, det är ju ni som ger mig hopp att orka fortsätta. Det är alla andra gräddfilsgravida där ute som jag skulle kunna ..... )

a80: egotrippar - I like!!! =) Det är sånt som får upp humöret i dessa tider.

Nej fy, va deppig och tungsint jag låter ikväll. Besparar er mer depp. Go´natt.

• fruZ

Hihi, det där med kottkastning är kul! Nu kan man passa på att fnissa varje gång man ser en kotte.

• mammawannabe

Hello girls!

Börjar med ego idag: Pust! Efter i princip konstant sittade framför datorn med en inlämningsuppgift i 3 dagar (och nätter) är jag klar med min utbildning! Nu blir det inget mer plugg för mig, finito, fine, the end, alla CSN-terminer använda och två examen på papper -nu får det vara NOG! Nu ska jag surfa på FL resten av livet Skrattande.

Vilken liten godis hon är Lill Fin, Finesssan! Vad kul att få se en bild.

Lycka: Vilket superbra resultat av embryona! Nu ska det bara funka det här gången med Trombyl och ökad dos Levaxin, det låter verkligen som det finns förutsättningar!

Och du och Idun oxå: Hur var det nu med detaljen i SATC-filmen?? Jag tror inte jag hittade nånting direkt som jag irriterade mig på (förrutom att mannens ex-fru var i salongen Flört) Det enda som jag tänkte på var att Carries b-klänning hade alldeles för stor kupstorlek för hennes byst, typ E-kupa fast hon verkar ha normal eller liten byst, var inte det konstigt? Hade fått plats med 1 enhet grape-frukt i varje utöver hennes egna... Nu är jag jättenyfiken, vad var det ni tänkte på???

Lilleskuttan och Trasan: Lucka till på VUL, spännande!

Krusbär: Okej, jag inboxar dig angående metforminet!

Cia: Vad underbart härligt det låter att gå hemma och mysa med sin tre-åring i pyjamas och inte behöva stressa iväg till dagis och jobb! Och inte illa jobbat med din dos träning idag, för en så gravid kvinna som du Skrattande.

Vitlök: Aha, fler som ska upp till norrland snart Glad! Vi åker upp till vårt sommarställe i Vittjärv utanför Boden i nästa vecka. Vad nice med lite vandring i Abisko. Vi gick kungsleden mellan Abisko och Nikkaloukta för ett par år sedan, fint! Hur tar ni er upp? Flyg, tåg, bil? Om ni har vägarna förbi och är fikasugna tar vi gärna emot besök!!

Linan: Härligt, grattis till fint VUL!

a80: Fint jobbat med enheterna, hakar på jordgubbstrenden och dischar in en halvliter! Om du vill ta en runda med kottkastning i Rydsskogen ställer jag upp!!

LillaD: Hur är läget? Hur går det med ÄL/mens-ontet? Hoppas det känns bättre Kyss. Klart att man kan gå på friskis & svettis utegympa. inte det hottaste kanske Flört men skit i det! Extra plus att det är ute ju, frisk luft under tiden. Jag var ju på Feelgood i måndags och det är inte superhippt här i stan och jag har inte kännt att jag inte passat in där tidigare men i måndags kände jag mig lite sunkig i jämförelse med andra uppiffade deffade människor som var där, helst med den där extra ringen kring magen som nån har lagt till där Förvånad.

DND: Hoppas du har återhämtat dig. Har du koll på vad som har kommit ut? För mig har det varit ganska lätt att säga när hinnor och moderkaksrester har kommit eftersom det har varit så annorlunda konsistens på det i jämförelse med blodklumparna.

ojojoj - det här blev LITE långt inlägg och jag har säkert ändå glömt något/nån..

• StoraD

hej, jag såg SATC-filmen ikväll! jag tror jag vet vad de irriterade sig på... När Charlotte blev gravid så sa Carrie "men hur är det möjligt?!" och då sa Charlotte "joo för att när man slutar tänka på det så kan man bli gravid, min läkare sa att hon kände till flera barnlösa som blivit gravida när de adopterat" Det irriterade jag mig iaf på! Men annars var filmen trevlig!

mw: du har rätt, jag ska köra lite utejympa i nästa vecka!

a80: heja dig! du måste vara jätteduktig, jag hade lätt headhuntat dig om jag var sjukhuschef!

*springer ut och börjar samla kottar*

• mammawannabe

Jaha, det kan det såklart vara!

Förresten, sover inte du?? Glad Är det samlar kottar du gör på nätterna?

• Truls06

MW- Härligt! Nu är nu har du examen på att surfa på FL ;), det är ju en skola av högre klass. Nejrå! Jätte grattis! Vad duktig du är! Måste kännas härligt att faktiskt veta att man är klar. Men nu kommer ju frågan?..vad ska du göra nu (förutom att surfa då?.men det tjänar man ju inga pengar på;), söka jobb? Först och främst hoppas jag du får njuta av sommaren!

Cia- Kan inte sammandragningar räknas som motion? Det är ju en STOR muskel som bara håller på jobbar ;) när man har SD.

A80- jobbigt med en blödning som inte beter sig ?som vanligt?. Sånt är frustrerande.

LillaD- idag är det en ny dag med nya fräsha enheter ;). Måste tipsa om min favomat som jag äter i tid och otid just nu. Det är nektariner+banan +keso (har man jordgubbar över kan man slänga i det med). Vad tror ni det blir för bebis av en sådan diet för det har jag levt på dom senaste 2 månaderna ;). He, he!

Ha en bra dag allihop. Idag ska jag göra som Cia säger och packa min BB-väska (att det ska vara så svårt att få tummen ur på det antagligen ytterligare en förträngningsgrej för att jaginte tror att det som ligger i min mage och sprattlar tänker komma ut;)

• Idun 78

MW och lillaD: Japp, det var EXAKT det som störde mig! Annars var ju filmen faktiskt hyfsat underhållande.

• babblar på

Lilleskuttan och trazan: jag håller tummarna idag!

Truls : oj snart är du i mål du med. Härligt!

Lycka: heja vad bra! Håller tummarna för dej också

jag såg en massa kottar häromdagen och tänkte att jag kasnke borde samla ihop några ifall jag möter nån med tjock mage

Enheter igår: banan, klementin, jättelite gurka, jättelite uppvärmd redan tillagad broccoli(räknas nog itne för då är det nog inget nyttig kvar i ) Sen kommer det stora..250 gram wok :-O
    Bara grönsaker och bönor...fast bönorna räknas kanske till köttavd.?

Truls: det blir nog en riktig sötis av den dieten. Gissar att h*n kommer gilla grönsaker

MWB: lycka till hos tandis ! Och grattis till examen

• Magis2

Hej alla härliga trådkompisar,

Ni har alla skrivit så himla bra om missfall; om era känslor, hur man förändras och andras bemötande, relationen till vännerna mm. mm.

Jag skulle vilja citera er i en blogg där jag skriver om missfall - om det är någon som absolut inte vill bli citerad i min blogg kan ni väl säga till? Tycker bara att ni alla har formulerat er så jäkla bra...

Underbart att se bilden på Lill-Fin! Hon är verkligen FIN (och liten). Längtar mig sjuk efter ett knytte som hon....

Ha en bra dag alla! Kram, Magis

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7