• Idun 78

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

GRATTISGRATTISGRATTIS FINESSSAN! Och välkommen till världen lilla lillfin! Nu vill vi se bilder på underverket!!

Poppy: Böner kanske inte hjälper - du kanske måste dansa mensdansen också! ;) Jag dansar här hemifrån och hoppas att det hjälper!

LillaD: Vad skulle vi göra utan dig? Du är ett riktigt lyckopiller! Älskade låten som mw fick - dansade runt till den hela morgonen! =) Och jag gillar din mammas trackreckord!!

Det j-liga är bara att det går så lätt för alla andra - jag får nya gravid-besked ifrån vänner DAGLIGEN! Det är f*n inte klokt! Och det är inte bara ifrån par som varit tillsammans länge, utan ifrån alla. Även de som eg. är på väg och göra slut med sin pojkvän... Hur tänker folk?

Lycka: Va skönt att höra att det blev 5 bra ägg. När får ni reda på hur många embryon det blev och när ska de sättas in?

DND: Hur gick det idag? Hur mår du?

a80: Jag har nog glömt att säga det, men vad skönt att allt verkade se bra ut. Så fort mensen kommer så är du på banan igen! =)

MW: Har du sett STC än? Vad tyckte du? Listade du ut vad jag och Lycka störde oss på?

EGO: Fick hem receptet på T igår. Ska hämta ut dem imorgon. Dosen är 150 mg fram till plus - därefter 75 mg dagligen.

*vinkar till er andra*

• Idun 78
    StoraD skrev 2008-06-25 21:17:01 följande:
    joo jag kommer nog alltid minnas mina mf, det känns som att man har förändrats i grunden på ngt vis... jag var en mkt positiv och glad person en gång, jag vet inte om det kan komma tillbaka till fullo igen... Äsch kanske lika bra, jag var ganska dryg innan!
    Thihi... när jag cyklade hem ikväll tänkte jag precis samma sak, fast om mig själv då... vet liksom inte om jag ska vara glad eller ledsen över att jag ändrats så mycket det senaste året. *jaja* det återstår väl att se

a80: Grattis till mensen - dansa och skutta lite av lycka så du smittar av dig till Poppy också. ;)

Cia: gud va skönt - nu kan du ha sommarlov fram till bebis kommer!

Lycka: va skönt att höra att tre blev befruktade! Nu hoppas vi på positivt besked imorgon! *håller tummarna* När får du tillbaka ägget/n?

DND: Jag kan inte hjälpa dig så mycket, båda mina har kommit av sig själv. Jag har blött ganska rikligt i flera dagar båda ggr, men det verkar ju vara väldigt individuellt. *stor stor kram* Jag tycker inte du ska vara rädd för att tala om mf och allt runt omkring mf:et här. Det är ju därför vi samlats här - för att delge av våra erfarenheter och lära oss, och få stöd, av varandra. Nu är jag förvisso inte gravid själv - men jag har svårt att tro att ngn av de som är gravida här inne skulle ha ngra invändningar. Så ös på med din oro och dina funderingar - vi försöker svara, stötta och hjälpa så gott vi kan.
  • Idun 78

Lycka: Va härligt att höra att det gick bra idag! Nu hoppas vi på ett stort fint plus om två veckor!!! =)

Trazan och Lilleskuttan: Lycka till imorgon!

EGO: Tog idag mina första två T. Nu hoppas jag att de små hjärtformade pillrena "do the trick". Känner mig dock känslomässigt på den avgrundslösa botten... Hoppas dock att lite hederlig semester kan råda bot på detta!

Hella: Har inte sett dig här på ett tag. Hur mår du, vännen?

DND: Hur känns det idag? Själv har jag känt mig så tom dagarna efter mina mf. Hoppas du är ok. **kramar om**

LillaD: Vad sägs om fika och sen stavgång med lite hederlig kottkastning när vi ses? ;) (Förlåt alla ni som är gravida, er skulle jag inte kasta kottar på för allt i världen, det är ju ni som ger mig hopp att orka fortsätta. Det är alla andra gräddfilsgravida där ute som jag skulle kunna ..... )

a80: egotrippar - I like!!! =) Det är sånt som får upp humöret i dessa tider.

Nej fy, va deppig och tungsint jag låter ikväll. Besparar er mer depp. Go´natt.

• Idun 78

MW och lillaD: Japp, det var EXAKT det som störde mig! Annars var ju filmen faktiskt hyfsat underhållande.

• Idun 78

Magis: Med mig är det helt ok! Kan du inte länka till din blogg? Skulle gärna vilja läsa den.

• Idun 78

Nyss hemkommen från landet och kastade mig som vanligt över FL... =)

Lilleskuttan: Jag blev alldelles tårögd när jag läste att du fått se hjärtat för första gg. Jag har aldrig fått se ett hjärta så jag förstår verkligen hur stort det måste varit för dig! Grattis!

Cia: Skitbra taktik att räkna statistiken på! I like! =) Bara 2mf och resten lyckade graviditeter är ju ruskigt bra statistik!

Hella och Lilla D: Nu är det ni härnäst! Håller tummarna så knogarna vitnar. Själv kör jag inte med stickor, däremot har min zonterapeut börjat tala om för mig om det är ägglossningen på g eller inte (hon t.o.m. berättar från vilken äggstock ägget kommer släppa). Jag ska till henne på tisdag, får se vad hon har att säga...

Finesssan: Jag får myskänslor i hela kroppen när jag tänker på att lilla Vida golvamnas. *Så sött*

Poppy: Äntligen kom den förb****e mensen! Min mens har ju inte heller repat sig sedan senaste mf. Den lever ju helt sitt eget liv. Själv röstar jag för en promenad hos svärisarna - men det beror ju förstås på var de bor ngnstans. Är det mitt inne i skogen ngnstans, är det kanske inte läge. Är ju inte jättekul att mysa mitt bland myror och andra småkryp. Annars tycker jag det är ganska mysigt med utomhus*** (ja ni förstår).

DND: Jag håller med andra här om att satsa på de läkare som vi sedan tidigare vet är intresserade av mf-problematiken. Måste också säga att jag är impad över att du verkligen satte läkaren på plats! Well done gr**l!

Kram till alla er andra!

Lycka: Hur går det med ruvandet?

• Idun 78

jag reviderar tidigare inlägg...

BP, du är ju näst på tur för ett plus! *håller tummar och tår* När är testdag?

Och Lycka, du borde ju också vara på G dagarna innan Hella och LillaD, eller hur?

Shit, det finns alla möjligheter för en massa plus de närmaste veckorna. Gud va spännande! Och jag som kommer vara utan uppkoppling från och till de närmaste veckorna... *ujujuj* hur ska detta gå...

• Idun 78

Lycka: Köpenhamn definitivt! Älskar Köpenhamn! Ska förresten själv dit om två veckor... Trevlig semester!

• Idun 78

GRATTIS TRULS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ännu en trådbebis - hurra hurra hurra! =)

a80: DrB säger att man ska äta hela tiden (med uppehåll för mens) så det hade jag kört på. Men vissa säger att det kan bli svårare att bli gravid då, inte för att jag vet om det stämmer, men... svårt

BP: Vad trist med minus. =( Jag förstår precis besvikelsen. Men som sagt, 5 månader är ingen ålder för en häst... eller nåt. ;) Tar det sig inte den här gången så blir det nästa gg, eller gg därefter. Men visst, denna ovisshet - den tar ju kål på en!!!!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7