Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
LillaD:
LillaD:
Ja jag förstår verkligen det. Fan också! Så vad händer nu, blir det en månad pergo till, eller?
Fick tips om att även Pia Johanssons program skulle handla en del om känslor kring barnlöshet. Ngn som lyssnat?
DND: Lycka till imorgon!
LillaD: Du ska inte uppgradera till dubbel dos? Jag har förstått att en del gör det med goda resultat.
Har nu skummat Pia Johanssons program, men hittade inget om barnlöshet. Hennes huvudtema handlade om pappan som var alkoholist och om kärlek.
mamarazzi skrev 2008-08-10 21:31:45 följande:
Mama: Nej det är jättolika vad läkarna säger. DrB tex anser ju att man ska ta dem hela tiden (förutom vid mens), medan andra anser att man ska börja först vid ett positivt gravtest. Jag är ordinerad, av DrB, 150mg Trombyl fram till positivt gravtest, då ska jag gå ner till 75mg.
Jag är inte heller ordinerad Prog förresten, och jag går också hos DrB. Hmmmm... Ska kolla varför jag inte är ordinerad det nästa gg jag går dit. Men kanske såg mina progesteron värden bra ut. Jag vet ju att jag testat för progesteron, men har ingen koll på om de var bra eller dåliga. Hmmmmm igen... *kliar mig i huvudet*
Cia: Vad härligt att ni verkar komma in i rytmen som två-barnsfamilj!
Bling: Åh vad tråkigt att höra att han mår så dåligt, och jag förstår verkligen att det tär på er båda. Jag hade en ordentlig kris förra sommaren, då mitt beteende stämde ganska bra in på din mans. Jag hade ett jättebehov av sömn och orkade ingenting. I mitt fall kom detta månaderna innan vi skulle gifta oss. Inte så kul för min man som hade sett fram emot denna period av förberedelser och lycka inför det stundande bröllopet! Jag blev dock markant bättre så fort jag fick antidepressiva, och i samma veva började jag även gå hos en psykoterapeut. Efter ett halvår hade den värsta dippen gett med sig. Hoppas att även din man blir hjälpt av sin behandling, och att ni framöver kan få njuta av ert äktenskap! *Kram *
HK: Jag ska absolut rapportera!
Okej, here goes. Jag tror att jag hade ÄL i helgen. Det borde betyda att jag har BIM om ungefär två helger.
BIM-Lista:
23-24 aug Idun
DND: Nej, jag äter inte antidepressiva längre. Men detta är endast pga att jag inte behöver dem längre. De har ju en del negativa sidor också som minskad sexlust och allmänn avtrubbning, så när jag kände att jag nog skulle klara mig utan dem så slutade jag. Men hade jag verkligen behövt dem hade jag inte tvekat för att äta dem, trots att jag försöker bli gravid. Jag åt dem ju under tiden jag fick båda mf, och enligt både min allmänläkare och min gynekolog finns det inga kända faror med att äta den sorten som jag åt under början av graviditeten. Det är främst under sista delen av graviditeten som det inte är så bra att äta dem.
Krusbär: Va skönt att du har haft samma erfarenhet av de billiga ÄL-stickorna. Då är jag nog inte helt fel ute som tror att jag haft ÄL i helgen.
LillaD: Vilka j-vla läkare! Vilka tror dom att dom är!? Hur känns det idag? Är det deppigt?
Poppy: Jag ska dansa lite för ÄL-guden åt dig!
Åh vad underbart Hella! GRATTIS!!!