• Magis2

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Hej alla härliga trådkompisar,

Ni har alla skrivit så himla bra om missfall; om era känslor, hur man förändras och andras bemötande, relationen till vännerna mm. mm.

Jag skulle vilja citera er i en blogg där jag skriver om missfall - om det är någon som absolut inte vill bli citerad i min blogg kan ni väl säga till? Tycker bara att ni alla har formulerat er så jäkla bra...

Underbart att se bilden på Lill-Fin! Hon är verkligen FIN (och liten). Längtar mig sjuk efter ett knytte som hon....

Ha en bra dag alla! Kram, Magis

• Magis2

Ännu en tråd-bebis-flicka!! HURRAAAA!!! GRATTIS Mamma-Truls!!! (Lärngar efter bilder + fler detaljer)

och grattis Lilleskuttan till lyckat VUL!

(alla skriver så mycket att det är jättesvårt att hänga med i tråden - men det är bra det!) Kram!

• Magis2

Hej a80! tackar som frågar! Bra, men jätte-gravid (svårt att röra mig, tung, svullen, ont, ont, ont osv) men gudomligt tacksam....och fortfarande sjukt orolig för allt!

Var på föräldrautbildning idag (det var också overkligt). Helt OK dock, men i diskussionen med de andra paren kände jag mig väldigt annorlunda (utöver att jag var äldst och längst gången i graviditeten). De ville inte diskutera ev. komplikationer under utbildningen och sa alla att de aldrig tänkte på att ngt kunde gå snett eller så, de ville ju vara positiva! Och det förstår jag! Önskar bara att jag kunde vara lika sorglösa (jag skriver INTE naiva) som de - vad mysigt! Ingen av paren hade några som helst komplikationer med sina graviditeter och det var (faktiskt) ganska uppenbart att ingen av dem hade erfarenhet av MF eller infertilitet eller så. (=gräddfils-klicken). När BM frågade alla par vad de var mest rädda för sa alla (utom vi) samma sak; 1) Förlora kontrollen över situationen (killarna) och 2) Spricka i underlivet (tjejerna). Jag och maken sa som det är - vi är livrädda för att vårt barn ska dö. punkt slut.

Nog om det - a80, hur är det med dig?? Hysteroskopin blev ju bar eller hur? Men mensen strular eller?

Kram!

• Magis2

Finesssan! Åhhh, det var Dr. ABO som förlöste Vida!!! Vad roligt! Visst är hon bara så fin, verkligen genuin, som en mamma nästan, sådana läkare växer ju inte på träd...jag ska träffa henne den 14:e, då ska vi diskutera snitt eller vanlig förlossning. Har ju snitt-tid den 31/7. Skönt att höra att du klarade din förlossning så bra Finesssan!

a80 - skönt att höra att allt är bra nu! Jag väntade en cykel efter min hysteroskopi och plussade sedan i nästa cykel Vill inte ge råd ang albyl/trombyl. Jag började själv efter plus.

Poppy - skönt att höra att du känner igen dig i min upplevelse av föräldrautbildningen idag. Man känner sig lite som en freak i dessa sammanhang, men man får försöka tänka bort det och fikusera på varför man är där antar jag. Jag hoppas du får mer normala cykler snart poppy, om jag förstått det rätt strular det en del?

• Magis2

Halloj! Kikar in lite och försöker läsa (men hinner inte ikapp)

Snozie - välkommen tillbaka, jag har tänkt mycket på dig! Skönt att höra att du är redo att ta dig upp i sadeln igen s.a.s!

Lilleskuttan - hoppas din undersökning går bra idag!

Bling - välkommen hem från drömresan! Hoppas att du känner dig stärkt och mer redo att gå vidare (det verkar så)...

LillaD - Bruno var det namn som låg som 2:a plats på min favoritlista! (tror jag nämnde det tidigare i den här tråden). Tycker det är supermysigt. Min man avskyr det dock och för ngn vecka sedan fick han vatten på sin kvarn när han läste i DN att Sacha Baron Cohen's nästa rollfigur ska heta Bruno, en homosexuell österiskisk mode-journalist, antar att filmen kommer upp på biograferna i höst. Så då kan man ju lika gärna döpa sin som till 'Borat' eller 'AliG'! Typiskt!!!

• Magis2

Just det - en sak till, som jag nämnde tidigare till er så har jag citerat några av er i min blogg - Cia, LillaD, Truls, Honung, Lycka och Krusbär. Om ngn av er vill läsa eller inte vill bli citerade säg till! Tack!

• Magis2

Hej Cia *vinkar* Vill INTE gnälla över graviditet i den här tråden så det gör jag nog i din inbox Men jag kan bara säga att jag "gått in i väggen" rent gravid-mässigt . Bävar för ett bröllop på Lördag, kommer inte i finskorna på långa vägar (fötterna=klot) ej heller något annat klänningsmaterial än bomull+lycra och har svårt att gå och sitta längre stunder men bruden säger att jag kommer vara fin ändå trots att jag inte kan följa klädkoden på bröllopet!

Hur mår du Cia? Hur förbereder du dig mentalt på att bli TVÅ-barnsmor?!

• Magis2

Oj, det verkar numera lönlöst att hänga med i den här underbara (och flitiga tråden)! Inger semester här inte!

Lilleskuttan - supergrattis till ett luckat VUL!! Vilken milstolpe!

Bebis igen - Stort grattis till lyckat r-UL! En snopp!! Gud va kul!

Cia - du verkar vara lite av tredje trimesterns energizer bunny (duracell kanin kanske det heter?) Shit vad du står i kompis! Önskar jag hade en tredjedel av din kraft och motivation!

TRULS - STOOOORT GRATTIS till er dotter Matilda!! Ännu en MYCKET EFTERLÄNGTAD trådbebis. *suck* tänk att det ändå går tillslut...efter alla år av sorg och frustration...och 9 månader av konstant oro...GRATTIS igen!

Bling - härligt att din utredning drar igång nu snart! Dr. AS på Victoria är snäll, men du kanske får pusha henne litet ang. omfånget på utredningen.

Någon frågade om risker med skrapning, precis som Cia sa finns det risk för sammanväxningar efter skrapning, undertecknad blev ju drabbad av detta men det är väldigt ovanligt faktiskt.

• Magis2

Rara Avis - beklagar det du går igenom.
    Jag fick också Cytotec (som säkert de allra flesta i den här tråden har fått) vid mina två första MA, i v.11 och v.10.
    Och ja, de 'kickar in' direkt, och ja, det kan göra jätteont. Rekommenderar som andra här i tråden en blandning av paracetamol och ibuprofuen (typ panodil+alidrin el likn) för att uthärda smärtan. Sedan ska man ju vara försiktig med ibufrofuen men vid MF brukar det behövas.
    Och klokt att vänta med 'behandlingen' tills mannen kommer hem.
    Önskar dig lycka till med ditt lilla helvete. *kram*

• Magis2

Hej alla! Verkar som många av er haft (och har) riktigt sköna semestrar - det är ni alla SÅ VÄRDA!
    Trist att det är lite stiltje på plus-fronten, men jag hoppas och tror att sommarbrunsten skall ge resultat ändå! (och Hella får ge sig iväg och inhandla ett gravtest nu!)

Cia- spännande med vändningsförsök! Ska bli intressant att läsa hur det gick imorgon!
    Själv är jag precis hemkommen från mitt sista besök hos Dr. ABO i Huddinge. Hon bekräftade bara att vår bebis inte heller vänt sig och att det inte är ngn idé med vändningsförsök i mitt fall. Dr. ABO vill dock att jag ändå ska avboka min snitt-tid (31/7) OM bebis vänder sig spontant, men chansen tror hon i det här läget är väldigt liten. Just nu vill jag ändå snittas. Antar att det är lämpligt att sluta med T minst 10 dgr innan snitt - vad råder de dig till Cia?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7