• Magis2

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Poppy - glad att du lever efter cykelincidenten! läskigt!
    Ang: inköp, har handlat en hel del nu sista veckorna, babyskydd, skötbord, spjälsäng m. tillbehör, litet små kläder....att äntligen ha en stor gravidmage är overkligt i sig (tänk att JAG, äntligen!!) men att dessutom köpa baby-saker...! Galet. och underbart, givetvis.

Bling - håller också tummarna för ett bra besked!

a80- tack för fina ord. Det är också din tur snart. Det vet jag.

Cia - just det ja, du själv-ordinerade T Ska jag vara ärlig så är det såhär; jag TROR att Dr. ABO sa till mig sist att sluta med T 10 dgr innan snitt men jag kommer inte ihåg säkert till 100% och glömde fråga idag igen. Men som du säger, det låter troligt att det var det hon sa också. Det innebär väl att jag bara ska ta 7 st T-tabletter till! Lycka till i morgon vännen!

Känner med er som har konstig mens. Hoppas mens och ÄL normaliseras för er snart.....

• Magis2

ja...jag undrar också..snittvänliga trosor? Berätta vad det är Cia!

• Magis2

Hella - HUUUUURAAAAAA!!!!!!! B-) Jag säger som jag brukar: Jag visste det!!! Jag VISSTE det!! Heja sommarbrunsten!

Odd- lycka till på din resa, du ska se att det kommer gå bra denna gång! *håller tummarna*

Cia - Aha! nu förstår jag detta med trosorna. Si, claro. Då packar jag ned mammatrosorna. Kan bli ganska snart det....*biter på naglarna* Ska bli så spännande att höra om ert vändningsförsök idag!

Bling - jättegrattis till dig och din man för en lyckad röntgen! så skönt för er att kunna andas ut vad gäller cancern. Samtidigt en stor sorg för din man, för er båda. Skönt ändå att du har mer kraft nu och kan 'bära upp honom' när han behöver det. Detta betyder ju dock inte att ni inte ska ha barn. Det kommer hända för er. Ert förhållande (äktenskap!) är starkt som betong nu! *Kramar*

HK - ha en underbar (välförtjänt!) Europa-semester! *tänk sommarbrunst*

BP m.fl - ja, det är bara 16 dgr kvar till mitt planerade snitt - men under natten/morgonen lossnade den sk. slemproppen!!! BM säger att det ändå kan ta upp till 2-3v innan det sätter igång...men jag är lite nervös nu!

• Magis2

Mammarazzi - har hört skämtet om Slemproppen förut (av dig?) den är rolig He he !

Finesssan - kan inte föreställa sig hur jobbigt det måste kännas när bebisen har ont i magen och man inget kan göra...hoppas det ordnar sig för henne snart, lilla stackaren!

Saffran - kul med update från dig, v.13! Stort grattis!
    Jag slutade också med P v.13 (fortsatte med T). Efter v.14 avtog mycket gravsymtom, ganska plötsligt. Det var jättejobbigt (med tanke på vad man upplevt tidigare). Perioden mellan v.14-18 var den (psykiskt) jobbigaste under hela graviditeten. Tyckte inte att magen växte ngt alls....jag kan i efterhand konstatera att jag började känna 'bubbel' i livmodern redan ca v.13. I v.17 kom första riktiga sparkarna (som min man också kunde känna) men fosterrörelserna var i början MYCKET sporadiska *varning* för mig gick det ibland 5-6 dagar utan att jag kände ngt alls.

• Magis2

Men oj Cia! Då är det ju 'all systems go' som jag brukar säga Han är redo lill-killen!

Och ja, om min förlossning startar innan 31/7 blir det väl "akut"snitt antar jag.

• Magis2

Lilleskuttan - gud vilket jobbigt dygn du haft! säger som de andra - strikt horisontalläge nu!!! Håller alla tummar och tår jag har!

Odd - grattis till fint UL! Skönt att få det innan din resa!

Hella - måste bara gratulera dig IGEN! Det måste vara så underbart att ha fått det där plusset!

Ang: magont o gravsymtom, när jag blir gravid hugger det o sticker i livmodern, men jag har inte sådär superont...

• Magis2

Snozie din lilla lurifax! Grattis till graviditeten!!!
    Bara vi förstår hur det är att bli gravid efter upprepade MF, vi är med dig Snozie! Vi håller alla tummar och tår vi har för dig!

Som du vet var jag också bokad för en komb. hyst+lap nu i feb. jag var ju gravid då (tidigt) så jag bad dem först att skjuta upp op en månad pga "utlandsresa", sedan när jag fick andra kallelsen i mars ringde jag och sa att jag var gravid. M.a.o, jag ville ha op-tiden kvar så länge som möjligt om jag skulle få MF, för (kanske till skillnad från dig?) så ville jag opereras en 2:a gång, hade stort förtroende för kirurgen som skulle göra operationen, kanske en av de bästa gyn-kirurgerna i sverige.

• Magis2

Hej Saffran! Vilken vecka är du i nu? (du har ju inte reggat din graviditet!) Känner igen mig i det du skriver...oj,oj,oj vad jag var hysterisk i den här tråden under Feb+Mars! (tack alla som stöttade mig då) Tyckte perioden mellan v.13 och 18 ung. var hemsk. Ingen mage och färre grav-symtom = ångest! Men sedan kommer mage o sparkar och det känns litet bättre....

• Magis2

Saffran - grattis till v.14! Förstår dock att du inte vågar regga graviditeten, jag ändrade inte min roll från 'barnlös' till 'gravid' innan typ v.28. Håller tummarna för att du får höra riktigt fina hjärtljud den 7/8, men det tror jag absolut att du kommer att göra

Idun - jobbig situation du har! Hoppas du får svar på vad som är felet snart....

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7