• Magis2

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Någon som hört ngt från Sandra? Hon ska väl få typ nu...?

Idun - håller också tummarna för att det är en graviditet som "spökar" och inger annat!

LillaD - hoppas din man kommer hem nu. Annars börjar du väl implementera din "enhets-diet" på den stackars katten!?

Finesssan - hur är det med lillans mage?

*någon som vet om någon som säljer en begagnad bärsjal / ringsjal?*

• Magis2

gulliga trådisar....!

Vill bara säga grattis igen till "kräk-Snozie" underbart att höra om hur illa du mår! Ha ha.

Och LillaD- att du är en skön typ visste vi redan. Helt rätt att ge kaffe-tjejen en tankeställare. Även om det inte var sant!

Alla ni som kämpar i verkstan med struliga cykler - stor kram till er, och som Gunde skulla ha sagt "Kämpa! Kämpa!"

Cia - skit med tappad plånbok...hoppas detta inte leder till superstrul nu innan stundande förlossning... Och tusen tack för tips om att sy bärsjal. Skrattar dock lite för mig själv eftersom jag inte ALLS spelar i din liga när det gäller praktiskt kunnande och pysslighet. Fick betyg 2 i syslöjd och äger ingen symaskin. Så var det sagt.

Finesssan - får ångest när du berättar om Vidas magonda...snart är jag nog där själv (förhoppningsvis) hjälplöst vyssjandes med en liten stackare med tarmvred....:-O

Själv är jag nyss hemkommen från 1+ timmes pedikyr! Helt perfekt då jag inte på långa vägar når ned till mina egna fossingar som var i uselt skick! Så skönt var det! Och på fredag: gravidmassage! (Följer Finesssans råd om seriös "pampering" under sista grav-veckorna.

Imorgon är det v.38. Idag åt jag min sista T. Barnkammaren är färdig! Jag borde kanske inte säga det här...(med tanke på dem som nu är i början av sina graviditeter) men personligen så har oron och ångesten aldrig släppt helt. Jag kan bara konstatera att jag fortfarande domineras av ganska mörka och negativa tankar. Var livrädd för att inreda barnkammare nu eftersom jag bara tänker tanken att jag ska återvända från sjukhuset utan bebis och tvingas se spjälsängen, skötbordet mm......Nog om det.

Sandras bebis...tjohooo, var äääär du??

Ngt helt annat:

Birgitta Ohlsson och Barbro Westerholm har lagt in en motion om att legalisering av surrogatmödraskap skall utredas i riksdagen.

www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx&dok_id=GV02So543

Jag har skrivit litet om detta och en debattartikel ang: detta i Söndagens DN i min blogg: nacka-nads.blogspot.se

Vad tycker ni? Nyfiken.....

*kram*

• Magis2

OBS - rättelse: JAG har inte skrivit ngn debattartikel i DN, jag har endast kommenterat en debattartikel i min blogg.
    Reds. anm. /Magis

• Magis2

Grattis Lilleskuttan!!! Du ska se att den dumma blödningen avtar snart! Din mini-knodd har det dock jättebra därinne och märker inte av någon blödning .

Mammarazzi - ledsen att du tror att ngt är fel... Det du besriver låter ju iof lite som ÄL-symtom också...? Beror ju på vad det var för färg på slemklumpen..?

Bling & Lycka - *kramar om*, tungt att veta att man har så mycket behandlingar framför sig, ni vet ju exakt vad ni ska gå igenom också. Med risk för att låta som en frireligiös bibelbältsfanatiker; Jag ber för er. Faktiskt.

LillaD - Tack för suverän feedback ang. blogginlägget. Hoppas du har skrivit det som en kommentar i min blogg också (har inte kollat)

• Magis2

Hejar också på BP och Mamarazzi! Klart det gör ont när det är värsta topp-kvalité ägget som lossnar! Kör hårt!

(Mamarazzi - ja, det finns självtester för svampinfektion på apoteket)

Lycka - ha en skön mini-semester nu utan tårar...

Cia...är det så att du har ett planerat snitt om 14 dagar? Typ 5 Augusti eller så???? *nyfiken*

• Magis2

Lilleskuttan -håller fortfarande tummarna för din lilla mini-knodd...

a80 - hoppas verkligen att din graviditet 'fastnat' ordentligt. Jag blödde litet varje morgon från 4 dagar innan BIM tom BIM-dagen denna grav. Men det var inte mycket blod, och det var rosa.

Grattis också från mig till Vida på hennes 1-mån dag!

Cia- har du börjat få känningar om en stundande förlossning?! Inte jag. Det känns hur lungt som helst, lite för lungt. Önskar att bebisen var mer aktiv, den har bara ca 1h/dag då den verkligen röjer runt och buffar, resten av tiden är den super-loj...men, så har den ju varit hela graviditeten...

Vi har exakt 6 dagar kvar nu.....*über-nervös*

Har Sandras bebis kommit ännu???? *otålig*

Snozie - vilken vecka är du i nu igen?

Jag ska på gravidmassage idag! Återkommer med rapport om den.

Lite ironiskt att just denna sommar blir så solig och varm...när man äntligen lyckats bli höggravid! Men, jag ska INTE klaga! *flämt, flämt*

• Magis2

Tusen tack för alla varma gratulationer! *blir rörd igen*
    Ni är så härliga!

Grattis Lilleskuttan till lyckat UL!! Gläds med dig jättemycket! Allt kommer gå jättebra!

Väntar nu med spänning på "Cia Junior" . Kan inte vara långt kvar...

• Magis2

Glömde säga: ett hett tips till de som av ngn anledning vill få igång en förlossning kan vara att testa gravidmassage...
    En del kanske kommer ihåg att jag var på en timmes gravidmassage på em den 25/7...den natten gick ju vattnet. Är troligtvis helt orelaterat men man vet ju aldrig...? Men det är klart, slemmisen hade ju börjat lossna veckan innan också...

• Magis2

GRATTIS CIA TILL DIN POJKE!!!

Underbaaaart! Nu är ni äntligen i hamn! Är så lycklig för er skull!

Många långa kramar från Magis!

• Magis2

Cia o krabaten skrev 2008-08-22 09:45:21 följande:

Pratade med Magis för några dagar sen och de har fullt upp.De mår bra, men det är ju en omställning att få barn så hon kan inte kolla in här så ofta.Hon hälsar till alla dock!
    Tack gulliga Cia för att du hälsade till alla från mig! Precis så är det, lite fullt upp som 1:a gångsförälder men tänker på er alla och kikar in i tråden så ofta jag bara kan! Varma kramar till alla från en lycklig liten mamma!
  • Magis2

Hej kompisar,

hoppas allt är bar med er alla. Hos mig leker livet Myser med lill-flickan min som för det mesta är nöjd men har sina skrikperioder ibland. Hon älskar att "vara med" och sitter gärna i bärsele i flera timmar i sträck (obs inte baby björn, den hatar hon).

Går i här i tråden och skummar lite när jag får några sekunder över, är det någon kämpare som fått plus under de senaste veckorna? Hoppas det....(poppy..?)

Såg att adoption diskuterats i tråden, det är kul. Vi skulle ju påbörja utredningen när jag blev gravid nu sista gången. Har ju stått i kö hos AC nu ett bra tag. Adoptionstankarna är inte döda hos oss bara för att vi äntligen lyckats få barn...tvärtom faktiskt....

Tänker mycket på er alla trots att jag inte besöker tråden så ofta, önskar er lycka till, kämpare så väl som gravida och ni nyblivna föräldrar! *KRAM*

/Magis

• Magis2

Varmt grattis till Poppy!! :- *håller tummarna nu*

Cia, A är en stor fin kille!! Jag som tycker NV börjar bli sumo, drygt 4 kg nu och 52 cm...troligtvis mer, vi mätte för 1 v sedan.

Finesssan - låter bra m träff för Huddinge-bebisar!

I morgon ska vi åka på bröllop med lill-tösen, hon fyller också 6 veckor. Lite nervöst...

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7