Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Hoppar in och skickar stora Grattiskramar till Finessan sa ahr lite sent!!!!
Hoppar in och skickar stora Grattiskramar till Finessan sa ahr lite sent!!!!
Jag har ocksa varit valdigt oppen med bade mina mf och diagnoser med medfoljande behandlingar. Jag blev valdigt illa bemott vid mitt forsta mf pa sjukhuset och larde mig snabbt hur viktigt det var att fa sorja och verkligen fa kanna sina kanslor. Ju mer jag pratade om det desto fler kvinnor pratade om sina mf och pa flera markte jag att det var en lattnad for dem att "fa lov" att prata om det.
Dessutom sa pratar jag garna om mina diagnoser och behandlingen eftersom det ar sa pass sallsynt. Sa desto fler som kanske behover samma hjalp kan fa hora om det. For jag ahde da verkligen aldrig hort om MTHFR och APS och blodfortunnare i sammanhanget.
Min syster ar forresten har och har gatt till min akupunktor och ar super nojd!
Grattis Truls!!!!
Finessan, Henry's tuttbehov var inte sa stort nar han var liten. Han at regelbundet men nar han var liten var det mest for att ata tror jag. Det blev lite mer nar vi var pa nya stallen sa da var det ju ocksa for trygghet.
Nu nar han ar aldre ar jag desto mer napp pa natterna. Lite jobbigt kan det vara men det gar i perioder och ofta ar det latt att marka att det ar nar det ar nya tander, forkylning, allergi, spannande dagar, nya manniskor... Sa ganska ofta. Men an sa lange kanner jag att det verkar ju vara nagot han behover sa da kanner jag att jag vill kunna ge honom det. Till en viss grans forstass, annu har han bara snuddat vid min grans.
Vad galler vad man gor om de borjar skrika och vill ha tutte nar man ar ute och gar. Da hittar man narmsta parkbank eller stubbe och slanger fram den. Man vanjer sig...
Om hon har mycket narhetsbehov sa rekommenderar jag starkt att anvanda sjal. Eller ja, jag rekommenderar sjal starkt i vilket fall som helst i och for sig.
Hej tjejer!
Vad spannande med alla magar! Kan ni tanka er att Henry blir ett ar om bara ett par veckor!?
Jag undrar om nagon av er fortfarande gar hos Dr Nie och skulle kunna fraga henne om hon kan rekommendera nagon i Skane?
Tjejer, tjejer, jag behover hjalp.
Jag maste hitta en bra akupunktor i Skane/Kopenhamn omradet!
Jag ringde Dr Nie, men de har ju semesterstangt!
Min lilla syster var har i NY och halsade pa och gick hos min akupunktor som utforde mirakel och fick ordning pa hennes cykel, balanserade hennes immunforsvar och nu ar hon gravid. Sa vi behover en akupunktor till henne nu som min kan jobba med pa distans!
Alla tips och ledtradar uppskattas!!!
Finessan, Henry hade lite magproblem nar han var liten som gick over. Jag fick forklarat att dels sa har de lika langa tarmar som en vuxen eller angot i den vagen. Men ocksa att de kan ha en period da det kanns konstigt for dem nar de har gas och ska bajsa etc.
For Henry sa underlattade massage lite och att hanga honom pa axeln, men det som hjalpte mest var att helt enkelt trycka upp knana lite grann och liksom visa honom hur man gor for att anvanda magen och magmusklerna.
Hoppas det blir battre.
Grattis till Cia!!!!