• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • StoraD

tack mw! ja, ibland utvecklar sig livet på konstiga sätt... men jag tror att det retrospektivt kommer att framstå som bra och kloka beslut! Nu kanske du får ett mer renodlat beteendevetar-jobb som är mkt roligare än det du blev erbjuden! det hade du ju inte kunnat få utan utbildningen man vet ju faktiskt inte vilken väg livet kommer att ta. men jag känner igen BLÄ-känslan, verkligen.

men detta fixar vi!! det är jag säker på! sommarvila låter mkt bra, det är du sannerligen värd!

idag måste jag säga att jag åt en SJUKT god macka! skinkstek + brie! jag är så trött på pesto och soltorkade tomater, måtte den mack-trenden gå över... och mozzarella och getost och grejer, nää Jag längtar personligen efter pannbiff och stekt-ägg mackan! eller varför inte en hederlig baguette med ost och skinka!! jag är mkt konservativ i min smörgåssmak. jag vet inte varför jag berättar detta för er! HAHAHAHA jag flyr väl från jobbet... PUSS sötnosar

• StoraD

på temat: "intressanta fakta från LillaD's liv" kan jag berätta att jag bara ätit 2 enheter idag, hur går det för er andra?

• Poppy Lee

Lilla, Bra att du mår bättre! Nu får du smida på med mannen så att det blir ett skånskt plus i tråden. Hm... stickor, jag vet inte, när börjar man? Är novis på detta, har ej inhandlat dem än. Mina cykler är ju så oregelbundna nu. Ska man börja testa i god tid innan förväntad ÄL (så att man inte missar), eller är det att kasta pengarna (stickorna) i sjön?

Finesssan: gud vad jobbigt, jag tyckte att det var jättehemskt med amningen första månaden. Kring mig hade jag gräddfilsvänner som aldrig haft amningsproblem och jag kände mig totalt lost. Så jag kontaktade amningsmottagningen på sjukhuset och fick mycket hjälp av dem. Du kan alltid be att få komma dit om det blir värre. Ett tips om du får såriga bröstvårtor är att ha jelonet-kompresser i bh:n så att inte titsen klibbar fast i den (ursäkta grafiken )

mammawannabe skrev 2008-06-28 16:57:38 följande:
    Förtydligande, har läst beteendevetenskap den här omgången (3 år). Har sen tidigare en en systemvetaarutbildning och har jobbat inom IT (skittråkigt) mellan pluggomgångarna. Fick erbjudande om ett välbetalt IT-jobb med beteendeinriktning i våras som jag tackade nej till, var gravid då och ville inte ge järnet på ett nytt jobb utan försöka vara lite snäll mot mig själv och pluggade därför denna termin också och hoppades på att sen föda barn (hade egentligen alla kurser i examen klara i januari). Ångrar det grovt nu, inget jobb och inget barn. Blä!!Men det löser sig! Först lite sommarvila och laddning av batterierna.
    Grattis till avklarad utbildning! Beteendevetenskap verkar så intressant, tycker jag. Hoppas att det går att få jobb, men det är väl OK arbetsmarknad för beteendevetare va?

Typiskt att du nobbade jobbet, jag har gjort liknande grejer och planerat för graviditeter som stannat av , det suger verkligen. Därför har vi nu bestämt oss för att tänka "tvärtom" och planerar för en långresa till USA nästa sommar. Sparar så mycket det går så att vi kan genomföra vår drömresa och bila i New England i en månad och avsluta med en vecka i New York. Får vi bebis då går det ju inte, men det kan man ju aldrig veta, och då är ju det ett underbart skäl till att blåsa av resplanerna

Scusi, scusi för långt inlägg!
  • Poppy Lee

LillaD: det finns ett superbra arbetarcafé i U-a som serverar falukorvsmackor med stekt ägg - något för dig kanske?

• StoraD

finns det?! det minns jag inte från min uppsala-tid, men det är ju 10 år sen jag flyttade nu... vart ligger det? well. angående ÄL-stickor, så börja testa dag 11-12, om du har mkt oregelbunden cykel så köp billiga tester på nätet, annars kostar 7-pack stickor på apoteket 220 (apoliva) och 240 (clearblue) kronor. JAg har aldrig använt de billiga så jag vet inget om dem dock.

• StoraD

när jag bodde i uppsala då fikade man på Tangorabatten och på Storken... och då fick man röka inne... och så fick man påtår på kaffet... *drömmer mig bort*

• Poppy Lee

Caféet i fråga är Grindstugan i Stabby, ett ypperligt etablissement. Ja, långsittningar med hinkvis svart kaffe på Storken minns man ju... röken låg tät. Liksom Ofvandahls när det begav sig, innan de byggde det nya flashiga rummet med icke-inrökta möbler. Det var tider det!

• StoraD

jaa, det var tider! Uppsala är ju en trevlig stad faktiskt! bra att växa upp i. jag ska åka och hälsa på familjen om en månad faktiskt, ska bli trevligt att återse hembyn.

stabby? du där har jag inte hängt mkt! vart ligger din institution? är det inne i stan?

• StoraD

nä, nu ska jag åka hem till Malmö, sitta här på kontoret och surfa, det är ju inte lönt! kram kram

• Finessan

MWB, jag är beteendevetare med psykologi och kriminologi som huvudämnen. Glad

Jag är ledsen att jag inte kan kommentera, men jag hinner verkligen inte läsa igenom allt nu. Ni har skrivit mängder på den här veckan!!! Förvånad

Äntligen har det i alla fall lugnat ner sig lite här när vi kom på vad det var som var fel.

På BB klarade jag bara av att liggamma, fick inte till det sittandes alls, så det får komma sen när vi fått in tekniken. Allt gick jättebra och flickan var skitnöjd. Började redan gå upp i vikt på BB. Sen sket sig allt här hemma igår.

Vi började klura på om sängen kankse var för mjuk så hon inte fick rätt tag pga av det, vi har verklgien en dömjuk säng där det gåt svallvågor när man rör tårna. Jag la mig på golvet med LF på ett täcke i em och nu har vi fått till det igen och ungen är glad och nöjd.

Så, golvammar är det jag gör nu. Fundersam

Nu väntar middagen. Lunschen har vi inte hunnit med än. Flört

Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7