• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mammawannabe

LillaD. Vi har lika smak i fotbollslag: HEJA SPANIEN!

Tack för ditt svar ang koagulationen, nu blev jag mindre orolig Glad!

Poppy: Jag röstar på att ni tar en prommis!

• StoraD

mw: bra! jag var själv jätteorolig och förbannade mig själv för att jag ätit trombyl, men det gick visst bra ändå... men hör för säkerhetsskull.

idag har jag ätit 2 mandariner, en avokado, en spenatsås + lite tomat och gurka! *älskar mig själv* nu hänger jag i soffan och dricker eternitea... harmoniserande te... efter missfall nr 3 började jag nämligen ägna mkt tid åt ayurveda och åt en massa fertilitetshöjande mat (mest mungbönor), nu har jag tröttnat men jag har kvar mitt eternitea. kanske ska jag damma av lite post-ovulation-övningar... hmm...

jag såg på facebook att det fanns en grupp för såna som hänger på fl! och de hade skrivit sina fl-nicks också . Men man vill ju inte outa sig själv... undrar var kollegorna skulle säga?! "jaså D, du hade ägglossning i helgen, såg att du var orolig för uteblivet ÄL-sekret, hoppas det ordnade upp sig - och sex två gånger, jamen va kul för dig!"

• StoraD

a80, förresten - hörde du med din läkare om Trombyl? DrM sa att jag kunde ta det om jag ville, fram tills behandlingen... inget mer. Jag har ju fått det utskrivet av min vanliga gyn, men så sa de på RMC att jag inte skulle ta det under ÄL eftersom det kan bli svårare för ägget att fästa. men det är ju mkt olika bud på den fronten.

• bubblan73

Finessan:
    Åh, så vackert och passande!!!!!!!

Debatten om ÄL-stickor kanske är förbi, men jag slänger in ett inlägg iaf. Jag har haft en menscykel på ca 30 dagar, så jag har alltid börjat testa på dag 9 i cykeln. Mest för att vara säker på att inte missa äl. Man kan ju se stegringen på stickorna när man är på väg in i äl. När strecken är som starkast (båda lika starka) har jag (vi)väntat 12 timmar till och sedan..........Jag har blivit gravid på första försöket varje gång tack vare det! Så heja ÄL-test!

• stella

Här skrivs så mycket så man knappt mäktar med... Kul att det är flyt i tråden i alla fall... och en liten bäbis GRATTIS!

Själv tillhör jag de mindre lyckosamma just nu:O( Jag kämpar både med missfall och har det inte speciellt lätt att bli gravid. I sista cykeln har jag knaprat apiforce och fick en dunder ägglossning. Trodde att jag skulle bli gravid men testade negativt.På midsommarafton fick jag dock mens (trodde jag). Jag blödde mycket och hade STORA blodklumpar a la missfall. Det hela var över på tre dagar. Är det någon annan som fått missfall på samma sätt? Jag är helt övertygad om att det inte var någon vanlig mens... Känns lite trist eftersom jag medicinerar som många andra med Trombyl.

• Cia o krabaten

Lilleskuttan: DrB sa att dte gick lika bra rektalt som vaginalt, jag frågade

MWB: På min remiss fanns det ngt ställe där man kunde fylla i ev medicinering, så när jag tog blödningstiden andra gången andra gången så stod jag ju på T och fick fylla i det då.
    Vet inte hur mycket Voltaren påverkar.

Poppy: det brukar ordna sig trots svärisar
    Kanske de kan ta med dottern på en promenad ngn dag?
    Annars är det bara att hålla tyst och hoppas inte rörelsemönstret hörs igenom

a80: Jag hade absolut kört på barnalbyl om jag var du! Bra beslut.

• Sandraw76

MWB: EN fråga : Ska du ta ett prov som heter profaktorxa i koagulationsproverna? För där vet jag att man ine får ha tagit Innohep innan iaf på 10 timmar. Det var vad min läkare sa iaf. Profaktorxa mäter läkemedelskoncentrationen i blodet har jag för mig o är ett specialprov. Har tagit det två ggr nu för att läakren vill se att det är rätt dos. Annars tror jag inte att de doser vi använder dvs voltaren mm påverkar för det är ju underhållsdoser. Tala om vid provtagningen bara så kan de ju säga om det spelar ngn roll.

Sandra med Ängeln Liw i himmelen och knyttet i magen
  • Cia o krabaten

Stella: Trist att det känns jobbigt

Min sista mens var sån.
    En dag tidig (Jag är ALLTID på rätt dag annars) och konstig.
    DrB kallade det för mf-mens. "Erkände" det, men lade ingen direkt vikt vid det.
    Cykeln efetr plussade jag och här är jag nu.

• mammawannabe

Tack Sandra och Cia. Då ska jag ha koll så jag inte missar att fylla i "tagit medicin ruta" och jag har inte något profaktorxa prov som ska tas, tror jag inte ialla fall. Det enda med "faktor" i namnet är "P-Faktor VIII:C" och det är väl inte samma? Och jag ska säga till vad jag har tagit. 

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7