• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lycka77

Härligt lillaD, lycka till!!!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Lycka77

DND - jag har använt Apiforce, jag har nog använt det mesta du kan tänka dig som sägs förbättra fertiliteten, men bevisligen är det inget som förhöjer min iallafall, därav att vi nu kör ivf.

lillaD - hoppas att idag blir en bättre dag *kram*

Välkommen hem finesssan och lillfin!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Poppy Lee

Finesssan: förstår att tiden rinner iväg med lillan! Funkar amningen än? Var ett helvete i början tyckte jag.

vitlök: trist med minus och krånglande mens! Min krånglar ju mer än någonsin efter senaste mf, cyklerna blir bara längre och längre. Verkar ju tyvärr vara rätt vanligt med cykeltrassel efter mf. Men jag ska be till mensguden åt dig!

babblar: ja, jag är nog klantig...! säger min man iaf

lilla: grattis, nu blir det ligga till helgen antar jag

• Poppy Lee

Cia: bra peppning att man bara ska räkna antalet mf efter inträdet i tråden, då är det inte många alls faktiskt. Och justering av doser osv verkar ju göra sitt till

• StoraD

tack snälla ni! ja, idag känns det mkt lättare och bättre, jag var så orolig att min ÄL skulle försvinna helt

Poppy, när ska du börja ÄL-testa?

Lycka, nu är du väl ruvare? när är ditt testdatum?

• Finessan

Poppy, det är ett helvete! Funkade fint på BB, men inatt funkade inget och hon bara skrek o skrek. Vad fan gör man? Gäller väl att intala sig att hon inte kommer att dö och att det tar sin tid, men fy vad jobbigt.

Hon är ändå världens finaste lilla Fin.

Än har den feta damen inte sjungit
  • babblar på

LillaD: Åh vad bra! Heja heja

Finessan: Hoppas amningen går superbra snart. Man vill ju så gärna men jag har hört att det ska vara svårt/jobbigt. En sak som måste vara jobbigt är väl att man inte ser hur mycket de får i sej. Vid flaskmatning ser man ju det liksom

• StoraD

tack söta BP!!

finesssan, jadu, amningsproblem verkar vara mer regel än undantag, tror knappt jag har en kompis som inte hade det... men jag förstår att det är jobbigt och jag hoppas det känns bättre snart! kram raring!

• mammawannabe

Helloooo!

LillaD: Jippi för LH-stegring på stickan! Bra att Pergo verkar ha funkat. Och, skönt att höra att det är bättre idag. Lät som du hade det tungt igår vännen. Jag är mkt impad av att du planerade dig arbetsdag utifrån att du skulle träna, DET är starkt Glad! Nu får du inte hänga här i tråden för mkt i helgen utan passa på att dra nytta av din ÄL....

DND: Vad bra att du lade korten på bordet med läkaren du träffade, vad du är modig tycker jag . Hoppas att det går åt rätt håll efter Cytotecen. Du behöver nog inte vara orolig att det ska vara något fel pga att du har ont men viktigt att ha koll på eventuell feber. Jag var oxå orolig efter behandlingen, tyckte också att det kändes oroväckande ont länge efter. Fick bra tips från a80 om att kolla om livmodern kändes "rucköm" dvs om det gjorde ont om man när man ligger ner och puttar på livmodern med handen, om det gör ont när den rör sig. Det är tydligen den tydligaste indikationen för infektion i livmodern. Ta hand om dig och dra inte igång för snabbt med en massa projekt, kroppeen behöver kanske återhämta sig lite.

Lilleskuttan och Trasan: Vilka högvinster på era UL, GRATTIS.

Truls: Vad blev planerna för er eventullt sista helg utan bäbis? Är du klar med väskan? Roligt att det så snart ska bli en till trådbäbis efter LillFin.

Tack för alla gratulationer Kyss ang utbildning. Det blir att söka jobb nu för mig och ska försöka njuta lite av sommaren också. Har läst beteendevetnskap med inriktining psykologi och det skulle vara kul med ett drömjobb inom det, men jag kommer inte vara knusslig när det gäller jobb känner jag. Är såååååå sugen på att ha lite pengar att röra sig med igen efter åren med plugg, känner att jag är beredd att sälja min själ till pengaguden Flört

*Vinkar till alla andra oxå*

• mammawannabe

Förtydligande, har läst beteendevetenskap den här omgången (3 år). Har sen tidigare en en systemvetaarutbildning och har jobbat inom IT (skittråkigt) mellan pluggomgångarna. Fick erbjudande om ett välbetalt IT-jobb med beteendeinriktning i våras som jag tackade nej till, var gravid då och ville inte ge järnet på ett nytt jobb utan försöka vara lite snäll mot mig själv och pluggade därför denna termin också och hoppades på att sen föda barn (hade egentligen alla kurser i examen klara i januari). Ångrar det grovt nu, inget jobb och inget barn. Blä!!

Men det löser sig! Först lite sommarvila och laddning av batterierna.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7