• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • hella73

lilleskuttan, det kan man göra! På mitt recept står det vaginalt ellre rektalt.

• Lilleskuttan

hella: ok. är det dr b som skrivit ut det åt dig? Känns som att jag bara litar på honom just nu och han har ju semester så jag kan ju inte ringa honom.

• StoraD

finesssan: ååh vilket fint namn! jadu, vad har hänt de senaste dagarna... trasan och lilleskuttan har sett små hjärtan på vul! a80 är tillbaka i gamet! hon har precis haft mens, jag och Hella har precis haft ÄL, poppy fick mens för en vecka sen kanske, krusbärs mens väntar vi på, hon har skumma blödningar... vitlöks mens väntar vi också på. DND har bråkat med läkare, vi hoppas att hon mår bra efter sin cytotec, mw har precis tagit examen, Lycka är ruvare, och BP - ja hur mår du BP?

lilleskuttan, jag tror finesssan tog bakvägen också!

kramar!

• strumpan73

Grattis trasan och lilleskuttan till de små hjärtarna! Det är svårt att slå den känslan då man fick se det.

LillaD håller tummarna för att det var guldägget som släppte.

Finesssan vilket vackert och passande namn hur fick ni det uppslaget? Hoppas att ammningen snart fungerar det är ju en stor del i det hela...

Kul att höra ifrån EvaX och att du hunnit landa nu. Går det bra för er då Bubblan?

Vi har varit i stugan i helgen och sammlat på oss energi. Sen var det tre års kalas för brorsbarnet på eftermiddagen. Tre veckor till semester det känns låångt...

• fruZ

LillaD; imponerande vilken koll du har!

Jag har just kommit hem från träning *duktig* men sen i desperat hunger tryckt i mig cashewnötter och ostbågar...

Längtar efter Finesssans förlossningsberättelse och mer bilder, men har förstås stor förståelse för att tiden inte räcker. Hoppas att amningen funkar snart, nu verkar du iaf normal ALLA jag känner har amningstrassel i början...

LillaD och Hella; jag kan knappt bärga mig och vänta två veckor tills ni får testa!

Var nyss inne på vår behandlingslista; det är ju otroligt hur bra det går för många. MASSOR av trådbebisar! Och lika många till på god väg. Det finns stort hopp om framtiden, vänner!

• mammawannabe

Hej söta trådisar!

Först en fråga till er kloka människor:

Hade planerat att börja min MF-utrednings-provtagning i morgon. Vi har remisser (3 st med totalt 17 prover) som ska tas på Provtagningscentralen på sjukhuset. Det är bland annat 7 olika prover under rubriken "Koagulation" på remissen.

Nu kanske jag har fuckat up Förvånad. Har haft en inflammation i ytterörat (jag får lätt det, så det är inget ovanligt) och jag har tagit 2 st Voltaren 50 mg igår och 1 st 50 mg vid 15.30 idag. Det slog mig precis, de tabletterna är väl blodförtunnande eller hur? Kanske inte så smart att ta koagulationsprover imorgon bitti då? Vad tror ni? Hur länge tar det innan det går ur kroppen? Man vill ju att proverna ska bli så "sanna" som möjligt och inte påverkade av medicinering. Ett alternativ som jag har är att vänta till tis istället, skulle ni göra det?

• Poppy Lee

Hella och Lilla: hoppas att det är något som sker i er just nu (usch vad grafiskt det låter på något sätt, lite intimt kanske, men jag hoppas på det iaf! ), nu väntar även jag med spänning på era plus om två veckor. Känns som riktiga cliffhangers med väntan på era BIM!

Finesssan: Jättefint namn! Funkar ju i de flesta länder också vilket alltid är behändigt. Förstår att det är jobbigt med amningen, minns det som igår faktiskt. Luftalufta och jelonetkompresser funkade för mig (så småningom) vad gäller smärtan i brösten. Vår dotter ville inte ha napp, varken amnings- eller vanlig, så jag fick härda ut. Efter 4 veckor funkade det - en smärre evighet! Men i det långa loppet är det ju såklart inte så lång tid, man får försöka tänka så.

a80: tycker att det verkar klokt att du ska testa Albyl minor. Det är ju ingen jättedos, och känns inte så riskabelt. Och det kan ju alltid kännas bra att testa något nytt - denna tråd känns som evidens nog dessutom.

Jag tror att du och jag kommer att ha ÄL och BIM ungefär samtidigt (om det blir någon ÄL för mig den här månaden), min mens slutade idag. Spännande att följas åt!

Och så var det ju det med ÄL, för om den blir av för mig kommer den förmodligen att inträffa när vi är hos svärisarna i deras sommarstuga, med papperstunna väggar och sovrum intill deras Vad göra? Smyga ut till bilen mitt i natten? Oroar mig redan för detta!

• mammawannabe

Hella och LillaD: Hoppas ni "got lucky" nu i helgen och jag börjar hålla tummarna redan nu och håller dom konstant nu och två veckor framöver.

Vitlök: Nattåg är ganska mysigt tycker jag. Nu hoppas vi att det blir högsommar i norrland från nästa vecka och framåt och att myggen inte är för stygga mot oss. Ha det så jättebra på semestern.

Finesssan: Vida, jättefint namn på LillFin!! Vad kul med fler beteendevetare i tråden Glad. *hejjar på amningskämpandet*

a80: Bra jobbat med träningen och om man har tränat får man unna sig lite efter tycker jag, det är du värd.

Kottrapportering: Fnittrade gott när jag stötte på kottar på golfbanan idag. Testade ett "kottslag" och det kändes skönt i kroppen. Lte MF-frustration fick utlopp.

• StoraD

hej hej! snart är det fotboll, heja Spanien!!

mw: HAHAHA så kul med kottarna!!
    Ang din fråga: jag tog Trombyl under provtagningen, och blev jätteorolig för att det skulle påverka, men så frågade jag och de sa att det inte var ngn fara... men hör med dem när du tar proverna imorgon!

tack strump!

a80: säkert klokt med albylen, jag har ju Trombyl hemma som jag tar varje månad ett par dagar innan BIM (alltså inte under ÄL och äggets ev 'fästning').

Poppy... det där är att klassiskt problem, jag röstar på snabb-mys när svärisarna är ute på promenad el dyl. alternativt att ni två går en promenad... eller kör och handlar! jag jag var hos min familj under ÄL så satsade vi på tiiidig morgon när alla sov. men usch, jag var ju orolig att de skulle vakna...

• StoraD

tack förresten poppy för den fina beskrivningen av min ev befruktning!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7