• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Poppy Lee

OJ vad ni skriver, såg ni inte matchen med full koncentration? *hyttar med fingret*

Kul att se er här igen Idun och babblar!

lilla: jag tror att det kommer att bli ett plus för dig den här månaden, har en stark föraning om det!

Tack för alla svar ang. eventuell ÄL-problematik hos svärisar. De bor rätt ensligt i och för sig, men det är tät granskog runt huset och så går det en dressinbana längs med skogen där glada turister trampar runt hela dagarna - klurigt! Möjligen kan man ta sig till en campingplats i närheten och hyra en dusch - låter lite sunkigt och sleazy kanske, men vad göra?

a80: min cykel blir ju bara längre och längre, så det skulle inte förvåna mig om jag också hamnar på dag 17 eller därikring (om det ens blir någon ÄL). Håller med om att det är löjligt att skriva "mys" och "gos" om sex förresten, eg säger jag faktiskt kn-lla, men det är ju inte riktigt comme il faut om man säger så

• mammawannabe

Tack för ikväll tjejer, mannen vill spela en Ticket-to-ride innan sovdags och vad gör man inte för husfriden.

*Kram och gonatt alla*

• trasan77

Bubblan_73: Norrköping
    Honung: Umeå
    odd: Sala
    jazzy: Huddinge
    Bebis igen: Enköping
    Magis: Nacka
    Finessan: Stockholm (Midsommarkransen)
    Cia: Uppsala
    LillaD: Malmö
    Sandraw76: Nässjö (småländska höglandet)
    hella73: Uppsala
    a80: Linköping
    ahost: East Orange, NJ, usa
    Lilleskuttan: Uppsala
    Idun 78: Stockholm (Bromma)
    Sparken: Dalarna
    Linan78: Göteborg
    Saffran84: Stockholm (Kungsholmen)
    Truls06: Göteborg
    Strumpan73: Västerås
    Mammawannabe: Linköping
    PoppyLee: Uppsala
    Blig1975: Stockholm
    AnnisF: Finland, en liten lantkommun nära Helsingfors
    Franka: Stockholm (Norrmalm)
    Krusbär: Stockholm
    EvaX: Göteborg
    vitlök: Uppsala
    trasan77: Norrköping

• Krusbär

Halloj alla! Har haft mini-semester i helgen, så skööönt! Kan inte kommentera alla, slänger in några kommentarer...

Äl-test: Jag tycker att Apoliva funkar bra. Men jag har extremt lätt för mig att hitta äl, får sekretet i flera dagar innan så att jag vet när det är dags att börja testa. Och Apoliva är ju ganska dyra... Annars kan billiga tester vara ok att "fultesta" med och när det händer nåt där dubbelkollar man med Apoliva.

Uppsala: Vilken nostalgi! Bodde där 97-01 när jag pluggade. Härliga minnen!

Träning: Har testat både och utan att märka skillnad. Men är man orolig kan man ju som någon skrev gå power-walks etc.

Jag visste väl att lillaD:s äl var på gång!

• EMND

Hej!

JAg kom just från gyn. Det var en ung underläkare som undersökte mig och fann allt i sin ordning. Hoppas att hon vet sin sak. Hon förvirrade mig på slutet då hon sa att om jag blöder mer (jag har slutat blöda idag- dag 7) eller om jag inte blöder (inte får mens(?), menade hon tror jag) då ska jag höra av mig igen. Sedan sprang hon i väg till en akut patient. Ush, gillar inte att bli undersökt av underläkarna. Jag vet att de måste börja från någonstans, och är kanske tom. försiktigare än överläkarna men ändå. De är iaf mycket, mycket trevligare än in- och ut-arbetade läkare. :)

Men vet ni vad?; när jag blev gravid första gången då var det från VÄ. Jag fick på känn att ÄL innan den här graviditeten var från VÄ. Jag frågade läkaren idag och hon bekräftade det. Jag vet inte hur det var med graviditet 2 men börjar tro att min VÄ är dålig. Där brukar jag få även cystor som håller sig i ett par månader ibland. Det är kanske så att den äggstocken producerar dåliga ägg. Jag får mer ont när ÄL är på vänstra sidan, sedan hade jag inte så mycket sekret sista ÄL innan grav som 2 månader innan.

Och så fick jag veta att min TSH låg på 3 och TPO-antikroppar var 40 (ska vara

• Lycka77

Efter en härlig dag i skärgården är jag hemma, kom hem natten till idag och försökte läsa ikapp allt ni skrivit med ögonen gick i kors, och säger som Krusbär, jag kan inte kommentera allt men.....

Finesssan - vilket underbart namn!!!

Angående motion efter äl så anser läkarna på cvl att det är ok att röra på sig efter ET men inte ta ut sig helt, medans min akupunktör anser att prommenader är ok men där går gränsen. Sen vill ingen av dem att jag ligger helt stilla utan blodcirkulationen måste vara igång. Svårt med allt!

DND - Skönt att allt har kommit ut!

Hoppas det löste sig för Poppy Lee!

Cia, skönt att komma iväg lite, är det bara du och E som åker?
    Vi kanske möts på vägen då, på torsdag drar vi ev ner till västkusten och semestrar lite. Vi har inte alls bestämt vart vi ska men vi funderar på att även ta en tur över till antingen Köpenhamn eller Skagen, vad skulle ni ha valt?

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Idun 78

Lycka: Köpenhamn definitivt! Älskar Köpenhamn! Ska förresten själv dit om två veckor... Trevlig semester!

• EMND

Hej, jag sitter och surfar på Budapest. Någon som har varit där?

• mammawannabe

Lycka: Håller på Köpenhamn oxå. Natur och hav kanske ni kan få på västkusten innan och sen härliga Köpenhamn som kontrast.

DND: Budapest låter spännande, har inte varit där. Om du har ett TSH på 3.0 tror jag Karolinaklliniken kan vara beredd att behandla det om du fortfarande ska dit. Deras gräns verkar gå vid TSH 2,5.

Cia: Nu har vi fått en namn på sötisen Vida, hur går det med Fölis? Mår hon bra och har det blivit något namn än? Eller, du kanske har hunnit iväg på din Malmötripp redan???

Ego: Har pratat med provtagningen på sjukan. De tyckte att jag skulle vänta med provtagningen. Så vi får korta ner norrlandsvistelsen med 2 dagar och ta proverna den 15 juli (vissa prover tas bara mån-tis) och hoppas att resultaten hinner bli klara till den 30:e då jag ska på återbesök till gyn. Nu ska jag hålla mig borta från allt vad pillerburkar heter fram till den 15:e. Har bestämt att inte ens ta omega-3 fram till dess. Säkert övernojjig men då finns det inga tvivel om att jag kan ha sabbat på nåt sätt, i alla fall inte när det gäller det.

Enheter & träning: Överväger, ska man ta en timmes promenad i skogen eller ska man ta och köra samma pump-pass som förra veckan ikväll? Får fundera lite på det. Enheter, gjorde värsta största salladen i lördags som jag fortsätter äta av, det funkar bra, så himla tråkigt att stå och göra sallad till maten varje kväll tycker jag. Har blivit 2 enheter hittills. Vatttenmelon modell jättestor inköpt, kanske ska ta en mumsbit nu.....

• Cia o krabaten

Lycka: Jag hade också valt Köpenhamn.
    Tycker liksom inte att västkusten är så speciell som du kanske minns

Jag åker imorgon mitt på dagen och kommer hem fre kväll.
    M börjar sitt nya jobb imorgon så då passar E och jag på att åka till familjen.

MWB: Nej fölis har fortfarande inte nåt namn!
    www.familjeliv.se/Forum-5-82/m34041222.html
    Hjälp!!!
    Annars mår hon bra och har precis kommit ut på sommarbete!
    Innan har de fått komma in några timmar/dag för att vila lite, men nu är det ju sommarnete och dygnet runt som gäller!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7