• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Latmaska80 kopierar lite ur min blogg;

"Idag hände nåt underligt;

Jag; Vi måste köpa grönsaksbuljong.
    Sambon; Skriv det på listan. Det är där man skriver saker man vill ha.
    Jag fnissar och skriver en sak till.
    Sambon; Vad skrev du?
    Jag; En häst.
    Sambon; Jag trodde du skrev "en bebis".

Jag skrev inte en bebis. Jag tänkte inte så. Jag tänkte på vad jag alltid önskade mig när jag var liten och skrev det skämtsamt. Men det har aldrig hänt de senaste två (tre?) åren att jag har svarat nåt annat än "en bebis" när sambon har frågat vad jag vill ha/önskar mig."

Det känns på nåt sätt sunt. Mina tankar är inte ständigt fokuserade på kampen för en bebis.

• Poppy Lee

DND: jag har varit i Budapest, men blev inte särskilt imponerad tyvärr. Detta var visserligen den extremt heta sommaren 2002, och det var säkert 35 grader i staden, vilket innebar att det luktade avlopp överallt

Vi tågluffade dessutom och var panka och kunde endast bo på sunkiga vandrarhem och äta typ langos. Vi drog efter bara några dagar till Tjeckien som är lite trevligare enligt min uppfattning.

Men, staden är ju vacker, det finns mycket att se och har man mer cash får man säkert ut mycket mer av den! Minns att vinet och gulaschen var god iaf

• Cia o krabaten

a80: Låter riktigt skönt faktiskt!
    Att komma på sig själv med att inte vara besatt av tanken på bebis! Även om man såklart önsakr sig det mer än en häst

Apropå resor, undrar hur franka har det?
    Bra hoppas jag.
    Och Bling ska vi inte prata om! *Avis*
    Jaja, vad är en smekmånad på Maldiverna mot en kortvecka i Skåne?

• mammawannabe

Cia: Red Hot Chili, tycker jag var bra till Fölis. Det var många bra förslag. Min kreativa ådra flödar inte just nu, men det kanske ploppar upp nåt....

a80: , kul och sunt!

Babblar: Det var i morgon du ska testa eller hur? Är det riktiga BIM då eller testar du innan? Hoppas hoppas att det blir ett plus.

Hoppas också att Franka och Bling har det bra och att din lilla trip söderut också blir bra Cia. Inte att förakta dom små resorna! Glad

Imorrn blir sista dagen hemma med nätet lättåtkomligt. I Vittjärv finns inget nät tillgängligt i huset och jag börjar få abstinens redan. Känner att jag kommer hojja in till Boden och sätta mig på bibblan eller nåt ibland för att kolla läget här på tråden och hur det går för alla som ska plussa, kolla VUL, få ÄL, få mens osv. under de två veckor vi är borta.

• Cia o krabaten

mwb: Ja 2v är alldeles för länge
    Jag är ju hemma på fredag igen, och dessutom finns det nät hos mamma också, bara en kvalitetsfråga *Bortskämd med fungerande grejer och minns inte gamla goda tiden med moden och liknande*

• fruZ

Har inte ens tänkt på hur det blir att åka på semester utan nät!
    Får väl se det som semester från FL oxå, kanske bra för flera av oss att koppla bort alltihop lite?

Ha det iaf jätteskönt alla som åker!

Och oj vad vi ska hålla tummarna för dig nu BP! *ryser av spänning*

• mammawannabe

a80: Håller med, det är säkert bra att koppla bort den här delen av livet ett litet tag men samtidigt är det ju så kul med kontakten med alla här, det är också en så positiv del av livet.

• mammawannabe

a80: Hur har det gått med mensen, har den slutat helt nu?

Cia: När skulle du på nästa koll av bäbis, verkar den ha vänt sig?

• Lycka77

a80 -

cia - hoppas att ni får en bra resa! Åker ni tåg ner?
    Jag tycker också att Red Hot Chili var det bästa namnförslaget, orginellt!

Som ni skriver så visst kommer man att sakna fl på semestern, men samtidigt ska det bli skönt att släppa det lite. Kanske, kanske kan hjärnan tänka på något annat en stund.

Babblar - oj, ska det testas i morgon? Håller tumamrna!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7