• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lycka77

Vad tråkigt med er läkare, det är inte lätt att hitta en läkare som man litar på. Hoppas att det löser sig!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • babblar på

Tack alla som tänker på mej ! *glad*

jag vet att det tar tid att bli gravid(blir inte arg när ni säger det) Jag vet ju själv att 5 försök inte är mycket

Det känns bara som mina år är för många för att fortfarande stå på 0 Jag har ju egentligen "bara" försökt i runt 3½ år. Åren innan dess bara några ggr men den tiden räknas för mej. Min längtan var jättestor men min sambo var lite feg (fast han är söt ändå och nu har han vuxit ifatt mej )

Lycka och bling: jo det där med ivf verkar jättejobbigt.(Hade bara lite panik imorse tror jag ) Tycker ni som gör det är tappra! Men insemination har jag inte tänkt på. DEt kasnke man skulle kolla upp? Ka inte så mycket om sånt där.
    Jag tror att jag har bra ÄL?

krusbär: Jag tror inte jag har fel på nåt om inte nåt hänt nu. Kromosomerna är oki iaf. De kan väl itne ändras?

bling: skit med läkaren. Hoppas det finns nån ny bra...kanske ännu bättre än den förra

förlåt att jag skriver en massa ego idag

• StoraD

BP: ja, jag vet några här på fl som gjort insemination. VIssa av dem har fått pergo, andra inte (då de har egen bra ÄL), det är inga hormoner inblandade m.a.o. Sen tvättas simmarna så bara de finaste tas ut, och så sprutas det in med ngn slags slang i samband med ÄL, antingen en gång eller två gånger. Oddsen förbättras ngt jämfört med vanliga försök. Du kan läsa lite här: www.sjukvardsradgivningen.se/artikel.asp

Fru Bling: härligt att höra att ni haft det bra!

bi: nix, jag hade ÄL i helgen, så jag får ge mig till tåls ett par veckor...

krusbär: skönt att mensen kommer! (om det var det du ville!)

lycka: när är testdag? jag håller verkligen tummarna för dig!

• Lycka77

lillaD - jag har testdag den 10/7, men jag brukar alltid tjuvtesta denna gång kommer jag dock inte att göra det (hoppas jag) Maken och jag ska åka på "roadtrip" till västkusten och jag vill inte förstöra resan med ett neg.test. Vi ska troligtvis stanna till hos vänner på vägen hem och kommer nog iallafall att ha testat innan dess då de inte vet om våra försök, och då känns det onödigt att tacka nej till alkohol om det inte behövs.

Hur känner du dig nu? Inte lika ont längre hoppas jag, det kanske släppte i och med äl?

• mammawannabe

Hej LillaD! Glad

Hur är läget? Ska man ducka för en klementin?

Är det skriva, räkna enheter och träning som gäller för dig närmaste tiden? Ska du ta någon semester i sommar?

• Truls06

Hej trådkompisar!

I fredags gjorde jag vad Cia sa till mig och packade bb-väskan....och tur var det!
    I lördags morse gick vattnet och värkarna satte genast igång med 5 min mellan. Allt gick väldigt fort och på em var vår efterlängtade tjej ute :)!

Min man och jag är världens lyckligaste just nu och går och klämmer på henne hela tiden. Lite titt som tätt kommer det lycko-tårar också. Vi har gått igenom så mycket tufft och nu har vi fått en så söt lite tjej!

Tittar in till er senare!

• StoraD

TJOHOO grattis truls!!! vilken grej!! grattis grattis grattis till tösen!

jepp mw, enheter och jobb, det är sommaren 2008 i ett nötskal!

lycka, då håller jag tummarna den 10:nde gumman!

• Lycka77

Men kors Truls!!!!  Vilken fart det blev!!   GRATTIS!!!!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7