Magis: ja, en del strul har det varit! Längre och längre cykler och utebliven mens därtill. Plus en del tvivel kring Trombyl. Eftersom jag efter analys-svaren från vår pojkes obduktion fick veta att det inte var några proppar i moderkakan börjar jag vackla ang. Trombylen, samtidigt känns det mentalt bra att börja med något nytt på något sätt. Svårt!
Lilla: visst är det svårt att ta till sig snälla ord från folk som aldrig varit där/haft det jobbigt! Håller med till 100%. Det är en helt annan sak när orden kommer från någon som själv varit med om det svåra, annars kan det kännas falskt och nedlåtande tycker jag. MEN - det är ju svårt, för som du skriver menar de ju väl.
Men det värsta som finns är känslan av att någon "gottar sig" åt ens olycka, även om det inte behöver vara så kan det ju kännas som om vänner osv gör det. Att de så att säga pustar ut och tänker "tur att det inte är jag"! Efter mitt senaste mf har några av mina "vänner" betett sig på sätt som tyder på det... skitdeppigt och bittert
BP: skönt att mensen uteblivit, förhoppningsvis av rätt anledning!
Cia: ha det så trevligt på beachen *jätteavis*
Själv sitter jag och "jobbar" , går väl sisådär. Försöker att koppla bort alla bebistankar genom att starta andra projekt, som att måla om möbler och sy nya gardiner och kuddar. Har inte sytt sedan syslöjden , men fick skitfina tyger från Svenskt Tenn i 30-årspresent som måste tas om hand. Vi ska låna en symaskin i helgen. Rädd att förstöra tygerna med mina dåliga sykunskaper bara! Men så svårt kan det väl inte vara att sy med maskin, är det det? Det finns väl manual?