• Honung

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Lycka 77 - Önskar dig stort lycka till!! Håller tummarna för er!

Otroligt sent (men bättre sent än aldrig?) har jag lyckats knåpa ihop en förlossningsberättelse och lite om hur det var i sista delen av graviditeten. Började för flera veckor sen men man har ju inte så mkt tid att sitta vid datorn nuförtiden. Det blev lite långt....

• Honung

Babblar på - Jag tror det kommer att inträffa en mängd (små) lyckounder i den här tråden...

• Honung

Truls06 - bara 1,5 vecka kvar!? (Inser att jag inte har hunnit hänga med i tråden så bra här på sistone...) Jag förstår hur du längtar.

Själv har jag bestämt mig för att prata ganska öppet om mina tidigare missfall och min sorg över dessa. Jag kan märka att en del tar lite illa vid sig att jag är så öppen men jag tycker det är bra att någon vågar prata och berätta om missfall. Innan jag blev gravid första gången så hade jag en rosenskimrande bild av hur det skulle vara att vara gravid (trots att jag jobbar inom vården och har gott om faktamässiga kunskaper kring graviditet - missfall är ju inget som drabbar mig...eller hur? Det drabbar ju "patienten"). Ingen av mina vänner hade fått missfall, eller också var det något de hade hållit för dem själva. Jag gör det också för att folk ska kunna känna att de ska kunna våga prata med med mig (om de vill) om deras tankar kring graviditeten. Alla har ju inte så lätt för att bli gravida och alla har ju inte sk "gräddfilsgraviditeter" heller.

• Honung

Såg att det blivit en liten flicka, Truls. Stort, stort grattis!! Hoppas allt gick bra. Skriv gärna om förlossningen när du orkar och hinner. Du också Finesssan, såklart!
    Bp - håller tummarna att du har ett pluss på gång....
    Nu vaknar grabben.... Hälsningar till alla!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7