Grattis Truls! Åh vad skoj! Massor av småtjejer till folket!
BP: trist med minus. Men - om det kan vara någon tröst - har jag testat minus på BIM-1 och BIM, och sedan plussat. Kan ju vara klurigt att räkna ut exakt när ÄL var, och du kanske är "låghormonare"? Om det nu blir minus är det ju definitivt inte så att du aldrig kommer att bli gravid igen, det är ju som många skrivit (tyvärr) normalt att det tar lite tid.
Cia: vad läskigt med vändningsförsök! Hoppas att han vänder sig självmant. Men är det inte så ofta med andra barnet, att de vänder sig senare och fixerar sig senare också för den delen?
Krusbär: grattis till mens! Det är ju svinskönt att din kropp kommit igång igen, nu har du goda förutsättningar för att försöka på nytt.
Magis: vad skoj att se dig här, det var länge sedan! Jag känner igen det du skriver om föräldrautbildningen nästan exakt (vi var dock inte äldst ), min man och jag sa också att det vi fruktade mest var att barnet eller jag skulle dö, och de andra sorglösa paren stirrade på oss som om vi var helt koko i huvudet. Deras skräck var att smärtlindringen inte skulle ta eller att BM skulle vara dum - bah! Ångrar nästan att jag inte berättade för dem att mitt första barn dog i magen, men samtidigt vill man ju inte skrämmas.
Lilla: duktig du är med enheterna! Och powerwalking räknas väl? Du kan ju alltid göra situps vid TV:n också!
a80: jag har lite samma dilemma som du, är lite skraj för att Trombylen ska göra att det blir svårare för ägget att fästa, men äter ändå 150 mg/dag. Funderar dock på att gå ner till 75 mg/dag eftersom min mage kraschar så smått av dem + det känns som en "säkrare" dos. Vid IVF i Falun ger de väl 75 mg? Eller är det 150 där också?