• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Jaadu, Magis, vilket perspektiv folk har. Kanske gav ni dem en tankeställare när ni sa att ni är rädda att barnet ska dö.
    Ska du snittas pga din knas-livmoder?

Med mig är det rätt bra faktiskt. Tror att mensen kom i samband med hysteroskopin, men tror att jag vill vänta en mens till innan vi försöker igen. Eller vi kommer nog inte anstränga oss för att skydda oss, men inte heller jaga ÄL. Jag tänker att det nog är bra med en mens efter ett ingrepp.

Kan inte bestämma mig för om jag ska börja med Albyl nu eller någon vecka efter ÄL... Har ni inga kloka råd?

• Lycka77

a80 - om jag vore du så skulle jag börja när ni tänker börja försöka igen.
    Enl DrB nya order så var det ju viktigt med 150mg Trombyl vid infästningen av embryot och vid ivf i Falun så börjar man med Trombyl dagen efter äp, alltså innan man sätter in embryot. Men om det är skillnad med Albyl kan jag inte svara på.

Finessan - jag förstår att det måste vara en fantastiskt upplevelse att föda fram ett barn!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Finessan

Lycka, att föda fram henne var coolt. När jag tyckte att döden var det vettigaste alternativet ett tag innan var det inte så kul. Fundersam

Än har den feta damen inte sjungit
  • Idun 78

GRATTIS TRULS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ännu en trådbebis - hurra hurra hurra! =)

a80: DrB säger att man ska äta hela tiden (med uppehåll för mens) så det hade jag kört på. Men vissa säger att det kan bli svårare att bli gravid då, inte för att jag vet om det stämmer, men... svårt

BP: Vad trist med minus. =( Jag förstår precis besvikelsen. Men som sagt, 5 månader är ingen ålder för en häst... eller nåt. ;) Tar det sig inte den här gången så blir det nästa gg, eller gg därefter. Men visst, denna ovisshet - den tar ju kål på en!!!!!!

• Finessan

a80, om ni ska vänta en mens så tror jag nóg inte att du behöver börja nu. Vill du det ändå så är det ju inte direkt skadligt.

• Finessan

a80, alltså så tycker jag att du iaf ska köra efter ÄL så det finns i kroppen vid infästning. Om man ser på mig så var det där det sket sig för mig, solklart.

• Finessan

Haha, fyra inlägg från mig på några minuter, fem nu. Ja, hon sover. Glad

• fruZ

Ok, då har jag bestämt mig. Börjar imorrn. Vi ska ju inte vänta aktivt, men inte heller försöka aktivt...

Hihi, Finesssan! Hoppas hon sover en stund till så vi får veta mer om hur coolt det var att klämma ut henne snart!

• Poppy Lee

Grattis Truls! Åh vad skoj! Massor av småtjejer till folket!

BP: trist med minus. Men - om det kan vara någon tröst - har jag testat minus på BIM-1 och BIM, och sedan plussat. Kan ju vara klurigt att räkna ut exakt när ÄL var, och du kanske är "låghormonare"? Om det nu blir minus är det ju definitivt inte så att du aldrig kommer att bli gravid igen, det är ju som många skrivit (tyvärr) normalt att det tar lite tid.

Cia: vad läskigt med vändningsförsök! Hoppas att han vänder sig självmant. Men är det inte så ofta med andra barnet, att de vänder sig senare och fixerar sig senare också för den delen?

Krusbär: grattis till mens! Det är ju svinskönt att din kropp kommit igång igen, nu har du goda förutsättningar för att försöka på nytt.

Magis: vad skoj att se dig här, det var länge sedan! Jag känner igen det du skriver om föräldrautbildningen nästan exakt (vi var dock inte äldst ), min man och jag sa också att det vi fruktade mest var att barnet eller jag skulle dö, och de andra sorglösa paren stirrade på oss som om vi var helt koko i huvudet. Deras skräck var att smärtlindringen inte skulle ta eller att BM skulle vara dum - bah! Ångrar nästan att jag inte berättade för dem att mitt första barn dog i magen, men samtidigt vill man ju inte skrämmas.

Lilla: duktig du är med enheterna! Och powerwalking räknas väl? Du kan ju alltid göra situps vid TV:n också!

a80: jag har lite samma dilemma som du, är lite skraj för att Trombylen ska göra att det blir svårare för ägget att fästa, men äter ändå 150 mg/dag. Funderar dock på att gå ner till 75 mg/dag eftersom min mage kraschar så smått av dem + det känns som en "säkrare" dos. Vid IVF i Falun ger de väl 75 mg? Eller är det 150 där också?

• Poppy Lee

Finesssan: grattis förresten till att du slapp sprickning!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7