• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Lilleskuttan

bp: Nää va tråkigt med - Men en har väl inte mensen kommit så det finns ju fortfarande ne chans. Är det bim idag?Jag äter ju oxå trombyl och tänkte oxå den tanken, att trombylen gjorde det svårare att bli gravid, Men till slut så gick det.
    Var det cb test?

• babblar på

Tack vad snälla ni är!
    Jag var så säker på plus och så blev det inget. Snopet Jag har funderat på ivf här på morgonen
    Om man betalar själv är det ändå köer då? Ja jag känner mej lite desperat När jag gjorde min mf-utredning pratade de lite om ivf som alternativ fast jag fattar ju nu att det itne hjälper mot mf iaf men för att bli gravid kasnke?

• babblar på

Lilleskuttan: japp tyvärr cb-test. De ska väl vara bra
    Japp Bim idag fast så blev ju min mens skum sist och varade i typ 10 dagar. Hoppas jag bara testat för tidigt...juni var ju en dag kortare förresten. Men jag vet ju att det borde varit svagt plus idag ändå ju. Fast lite hopp fick jag

Äsch det är väl bara att dö en stund och sen återuppstå och försöka igen?

• Cia o krabaten

BP: Trist med minus
    Men jag säger som alla andra, är inte mensen här så!
    är det Bim idag?
    Jag har ju aldrig testat pos FÖRE bim.

Lycka: Vi har flugit ner en gång för 2 år sen och sedan till teneriffa förra julen, men hon är pirrig

Tack för att ni stöttar i Pyrets sätesläge!
    Klart det finns tid och jag var ganska inställd på vändning, men M tyckte det var onödigt när vi pratade igår. Bara att snitt amenade han... *Suck* Att man aldrig tänker lika!
    Hur kan det vara så efter 13 år!

• StoraD

BP: jadu, bäst är det att mäta lutealfas, när var ÄL? cykeln i övrigt kan ju bara mkt oregelbunden! hoppas du testade för tidigt! sen hade jag en kompis som testade minus på BIM +1 och så plus ngn dag senare, så så kan det vara, även om det nog är rätt så ovanligt.

Har du börjat fundera på IVF? vilket försök är du på? ang väntetider så är det nog olika väntetid i olika kommuner tror jag.

Cia: vi hoppas bebis vänder sig gumman!

• Cia o krabaten

LillaD: Ja jag med!
    Men i slutändan är det viktigast att han kommer ut och mår bra, om det så äär planerat snitt eller vaginalt skiter jag i!

• StoraD

HAHAHA ja det är rätt Cia!! klart att du gör!

• Cia o krabaten

LillaD: Vi kanske skulle fundera på att beställa ungar på Postorder?
    Om de nu ska vara så svåra att:
    1-få till
    2-behålla
    3-må ok under grav (Tänker ffa på Finesssan)
    4-klara av att jobba (Mpnga av oss sjukskrivna)
    5-Lyckas få ut öht!

*Observera ironin i det hela*

• babblar på

LillaD: jag tror at tjag bara är på försök 5 sen drBs utredning iaf. Sista mf var i okt . Så det är inte så länge men alla andra år känns för länge
    Min läkare på Huddinge pratade om ivf redan efter sista mf . Han skulle ringa upp angående detta men gjorde aldrig det så jag lät det rinna ut i sanden. Kändes inte som det var lösningen
    Men idag är jag helt desperat Känns som om jag aldrig kommer bli gravid. Fast jag lugnar nog ner mej

cia : har för mej att man kan stå på huvudet eller nåt för att de ska vända sej Men jag tror inte det är nåt man ska rekommendera

• Cia o krabaten

BP_:: hahahah! Det vore en vacker syn!
    Kasnke som att man får en tjej om man har rosa strumpor på sig när man har sex

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7