• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Magis2

Finesssan! Åhhh, det var Dr. ABO som förlöste Vida!!! Vad roligt! Visst är hon bara så fin, verkligen genuin, som en mamma nästan, sådana läkare växer ju inte på träd...jag ska träffa henne den 14:e, då ska vi diskutera snitt eller vanlig förlossning. Har ju snitt-tid den 31/7. Skönt att höra att du klarade din förlossning så bra Finesssan!

a80 - skönt att höra att allt är bra nu! Jag väntade en cykel efter min hysteroskopi och plussade sedan i nästa cykel Vill inte ge råd ang albyl/trombyl. Jag började själv efter plus.

Poppy - skönt att höra att du känner igen dig i min upplevelse av föräldrautbildningen idag. Man känner sig lite som en freak i dessa sammanhang, men man får försöka tänka bort det och fikusera på varför man är där antar jag. Jag hoppas du får mer normala cykler snart poppy, om jag förstått det rätt strular det en del?

• Finessan

Magis, hon förlöste mig inte, men var in och hälsade på innan och ett par gånger efteråt. När hon kom in första gången var jag så borta i smärtdimmorna att jag bad henne rädda mig och plocka ut ungen. Hon gick inte med på det, märkligt.

Narkosläkaren fuckade up det en del så jag fick vänta två timmar på EDA:n, mindre kul. Den delen av förlossningen var fruktansvärd + att min BM då var tvungen att vara hos en annan så där låg jag utan BM-stöd och skrek efter snitt. Jag trodde jag skulle dö på fullaste allvar.

Jag inboxar dig mitt namn så ska du få hälsa så mycket till henne när du träffar henne.

Tack Poppy! Otroligt att slippa det. Det hade jag inte räknat med.

Än har den feta damen inte sjungit
  • StoraD

hej på er!

nix a80, jag tillhör inte dem som analyserar. Jag tror inte på det där med symptom tidigt, inte för min del - andra kan säkert känna, men jag har aldrig gjort det! Inte heller testar jag innan BIM, testdag 16 dagar efter ÄL om mensen inte skulle infinna sig.
    Angående Trombyl. Nej, jag tar dem först vid plus. På RMC sa de att det kan försvåra infästningen, max 1 Trombyl/vecka sa de. Jag förstår inte vad argumenten för skulle vara - jag har ju blivit gravid förr och SÅ snabbt bildas väl inte proppar som kan stöta bort ägget? Kanske tar jag ngn enstaka efter ÄL, men i så fall bara 1/vecka fram till BIM!

finesssan, så kul att höra lite mer om dina upplevelser, det måste vara en fantastisk känsla!

kramar på er alla!

• StoraD

Poppy, när ska du börja testa vännen?

BP: fortfarande ingen mens?! hmmm goda nyheter

• StoraD

en till grej ang Trombylen, jag tycker det är jättesvårt det här med om man ska ta det i samband med ÄL eller inte... jag är långt ifrån säker, men har beslutat mig för att lita på RMC... men jag vet att andras läkare har sagt motsatsen.

• Lycka77

Kastar in ett sent inlägg om Trobyl igen. De som varit hos DrB senaste tiden har ju fått ordinerat 150mg vid infästning, och att det var viktigt. Då måste man väl äta från äl, eller? Man kan bli så trött på att läkarna säger så helt olika!!

I Falun får de 75mg.

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • StoraD

vet ni vad jag tycker är riktigt jobbigt?! (detta är ett ondskefullt inlägg - varning varning)

att de personer som man hängt med på fl under de 2 år vi försökt, som har blivit gravida/fått sina barn tittar in på ens sida och a) inte skriver någonting b) skriver floskler (Ja, vad de än gör så blir det fel ). Det finns flera gamla trådkompisar som tittar in regelbundet utan att skriva, tror de inte att jag ser det eller?!

Inte heller orkar jag med deras "ååh stackars LillaD hoppas du snart blir gravid", "så spännande med adoption", "du är så stark", "nu är det snart din tur", "jag håller tummarna" eller allra värst: "styrkekramar" *kräks* Det är hemskt att säga så för att jag VET att de menar väl, och de är ju jättegulligt av dem såklart! men jag blir så oändligt ledsen och påmind om hur lång tid som gått och att jag OCKSÅ skulle haft en bebis om det inte vore för missfallen . Jag orkar inte hålla på och räkna ner till BIM, och känna efter och önska mig en pergobebis och skit, jag orkar inte med en massa tummhållningar och "snart är det BIM" och "nu är det din tur", det var faktiskt min tur för länge sen, men den kom och gick... era tummar och frågor i tråden uppskattar jag verkligen, men det är för att det känns som att ni förstår.

Usch, nu blev detta ett jättetråkigt inlägg, förlåt.

• StoraD

jag håller med Lycka, dessa dubbla budskap som gör att man själv måste fatta beslut... det känns jättejobbigt!

• StoraD

usch, jag är ingen ond människa egentligen, jag är nog mest bitter jag ska nog ta mitt bittra jag och gå och lägga mig... kram

• babblar på

godmorgon!
    ingen mens här än. Kom ju på att juni bara hade 30 dagar så det kanske kan bero på detta (och min mens varade nog 10 dagar sist också..trombylen?) Men jag är glad så länge den inte kommer ...iaf om det betyder bäbis
    Jag känner ju mensvärk till och från så jag ska försöka att inte hoppas för mycket När man minst anar så kan den ju slå till

magis: läste om din föräldrakurs. Man undrar ju hur det känns att inte ha haft problem av nåt slag. Att tänka nu vill jag ha barn och så får man relativt fort en gräddfilsgraviditet...sen tänker man..jag tror vi ska skaffa en till och så gör man det. Det måste kännas mycket märkligt Tänk vad skönt!
    Fast de kanske har andra problem?

LillaD: Jag är nog allt lite bitter jag med ...eller mycket Usch hemsk känsla! Endel verkar få så många barn att de borde dela med sej

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7