• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • HoppetKärleken

babblar på det där verkar märkligt förstår att du trodde på ett plus! Just mensvärk många dagar men ingen mens, hmmm förstår att du ställer dig frågande. Jag har ju själv haft liknande under mina IVF MEN då är det ju för att jag tagit progestron och lurat kroppen därav att mens uteblivit trots mensvärk...men du tog ju inte prog...*funderar*

Idun: Tack för ditt svar. Ja det där att hitta någon som man känner tillit till är ju steg ett inte det lättaste. Sen känner jag mig ju desperat så jag kan tänka mig att prova allt som finns bara det finns en mini chans att det förbättrar mina chanser till ett plus...

• Poppy Lee

Lycka: kramar till dig. Vad jobbigt med farmodern! Man kan ju önska att människor tänker sig för lite mer, men det är ju svårt med "di gamle", de har ju oftast en annan syn på mf också. Min farmor (som nu är död) förstod inte alls att jag sörjde mitt första sena mf - hon blev nästan arg på mig för att jag var så deppig, tyckte inte att det var något att bry sig om! Ändå var hon världens snällaste i övrigt.

lillaD: vad söt du är som frågar om min ÄL! Jag är på dag 9 idag, så jag kanske ska börja testa snart. Men som det ser ut nu är ju mina cykler lååånga och oregelbundna, så det vete fasiken om det är dags än. Måste nog börja testa ändå för säkerhets skull. Hur är det själv, kan du koppla bort BIM-stressen?

Att flytta låter som en bra idé, är maken med på noterna? Jag vill jättegärna ses om du kommer upp till dessa trakter, är ju inte så långt mellan U-a och Sthlm. Jag kan också tänka mig att flytta så småningom, dock ej till Sthlm tror jag, utan antingen utomlands ett tag (postdoc i Berkeley vore nice ), eller ut på landet någonstans, helst skärgården. Men det bygger ju på att man är rik och har körkort... suck.

Idun: jag tänkte som du förra cykeln, att jag skulle bli stressad av stickor. Men så märkte jag ju inte av någon ÄL, är 100 på att den uteblev faktiskt. Så den här månaden ska det testas! Om inte annat för att få "bevis" för om jag har ÄL eller ej.

EGO: har just bokat in en gyntid i augusti. Såklart var det semesterstängt i juli hos typ alla Uppsalas privatgyn, men i augusti fanns det tider. Om det är så att ÄL krånglar även denna månad vill jag banne mig ha pergo el dylikt. Lyckas jag bli på tjocken innan dess kan jag ju göra vul då istället *önskedrömmer*

• Cia o krabaten

LillaD: Jag tycker ju såklart att du skulle flytta hem hit
    Billigare att bo och lika lång pendlingstid om än längre, men tåget går ju super
    Annars kan jag väl tänka mig att ses nån gång, trots att du kastat kottar

Lycka: Massor med kramar till dig.
    SVingar förbi en lian över dte svarta hålet.
    Orkar du så ta tag och klättra upp!!!
    Annars återkommer den imorgon igen

BP: Nu fattar jag heller ingenting!
    Kan bara fortsätta hoppas.
    Testade du så du vet att du hade ÄL? ELler kan det strula?

• Finessan

LillaD, tycker också att du kan flytta till Stockholm. Glad Jag bor i Hägersten, närmare bestömt Midsommarkransen. När det gäller Hägersten så tycker jag att Aspudde, Gröndal och Midsommarkransen är de bästa områdena. Här finns gott om grönska, vatten, mysiga gamla hus och nära till Vinterviken, där Alfred Nobel höll till med sin fabrik.

Vi trivs verkligen super här och det tar inte många minuter in med T-bana. Nu verkar det dock som om vi ska flytta eftersom hon som var och tittade på vår lägenhet vill ha den och även om hennes var sunkig så kan vi nog inte säga nej. 1 september är det som gäller.

Lycka, kramar!

BP, så länge inte mensen kommer finns hoppet. Håller mina tummar stenhårt!

Idag kommer BVC hem. Ska bli spännande och se om Vida har gått upp i vikt eftersom min amning har strulat så.

Kram på er alla!

Än har den feta damen inte sjungit
  • Krusbär

BP: Mycket skumt!

LillaD: Kul om du kommer till Sthlm! Västra Kungsholmen är kanon med badklippor runt knuten. Men tyvärr väldigt dyrt om man ska köpa nåt.

Idun: Zonterapi låter spännande. Jag har just börjat med akupunktur (TCM).

• hella73

Bp, tråkigt med minus! *Hoppas ändå på plus*

lillaD, när har du bim? Jag har runt den 12:e/13:e.

• babblar på

nu kan ni släppa tummarna ...mensen är i antågande tror jag. Men jag fattar inte varför det blir såhär? Trombylen borde ju göra en mer lättblödd?
    Första mensen med trombyl var nån dag kortare men sen har de blivit långa och konstiga ???
    Men mensvärk hit och dit...nä jag förstår inget

jag fick ju iaf hoppas lite längre Men skit ingen bäbis nu heller Fast efter test 2 kändes det ju inte som det så jag kan nästan nästan nästan vara lite glad att mensen kommer nu...tror jag iaf

finsessan: hoppas Vidasötis gått upp i vikt. Är amningen lättare än?

cia: nä jag testar aldrig ÄL men gissar att jag hade

• Poppy Lee

babblar: skitmens! Min mens har ju också blivit längre och längre sedan jag började med Trombylen, men det kan ju bero på något annat också, kanske hormonrubbning el dyl efter mf.

• StoraD

eländesmens BP! men mina cykler har också blivit längre, och jag tar inte Trombyl. det är nog bara kroppen som reagerar efter missfallen...

tack för alla snälla ord och tips! ja midsommarkransen har jag förstått är ett mkt populärt ställe! Västra Kungsholmen känner jag inte till, ska jag kolla upp! spännande med flytt 1/9 finesssan! hoppas det går bra med BVC!

jaaa du Hella, när är BIM, om jag har 16 dagars lutealfas, vilket jag oftast har, så är det den 17/1! då hoppas vi på dig först då!

ja, snart får du börja testa poppy!

cia, hoppas du har det bra här nere i skåne!

kramar

• Krusbär

lillaD: Sök på Fredhäll och Kristineberg så hittar du mer info.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7