• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • babblar på

LillaD: vilka stickor ska man satsa på då...digitala är onödigt kanske?

DrB räknade ju ut när vi skulle få till det ...dag 15-16 var det den månaden har jag för mej. Vad gick han på tror ni som gått hos honom? Var det samma dagar som ett ÄL-test visar fertil tror ni?

• Idun 78

Krusbär: Åh går du hos Quintela? Henne skulle jag också börjat gå hos, med start precis efter midsommar, men hon sa att behandlingen skulle pågå i tre månader (vilket skulle kosta ca 6000 !)) och under den tiden var det mkt viktigt att jag inte blev gravid. Så jag tackade i slutändan nej. Fick du samma premisser? Ska bli spännande att se vad du tycker.

Jag har helt missat vilka prover du ska ta. Går du hos DrB eller går du ngnannanstans? Sorry att jag inte kommer ihåg....

BP: Ja nej då är det kanske inte mf:en som strular till mensen för dig.

LillaD: Säger som Finesssan - flytta till Sthlm så kan du få tillbringa massor med tid på landställen om du vill. Vårt ligger i Sthlms skärgård och vi har också tre hus (varav en gäststuga som du och maken gärna får kampera i om ni vill!).

• Idun 78

Hur i helsike kom smileysen dit? Jag gjorde ju ett kronor-tecken?

• EMND

Hej!

sitter här på jobbet, trött. Borde göra något mer idag men sitter hellre och läser hur ni har det.

Gratulerar alla er duktiga nyblivna mammor (och pappor). Känns så ovärkligt att man själv blir detta en vacker dag.

Jag kämpar fortfarande mot tröga läkare som inte ville analysera min TNF och ANA och tycker att TSH (nu =3) är normall.
    Har fått info och AndroVitae Läkarmottagning. Någon som vet något om Dr E?

Nervös inför koromosom svaret.

Lite omotiverat att skriva men nöjer mig att läsa och finna mig i det ni skriver. Att ni finns gör mig stark och mindre ensam.

• Idun 78

Snälla, kan inte ngn förklara det där med smileysar för mig? Jag har ingen aning om hur ni gör för att få så fina smileysar? Och nu när jag gjorde ett kronor-tecken så fick jag en smiley istället. Snälla någon förklara?

• Idun 78

: - [
    : - o
    8 - )
    ; - )
    : - (
    : - D
    : - p
    : - )
    : - ?

• Idun 78

Förlåt ovan. Försökte bara testa om jag gjort rätt. Testar igen:

• Idun 78

Ja jippi! Nu funkade det! Nu vet jag! Yey - jag kan också börja göra smileysar. Nu jävlar kommer ni få se på smileysar i mina inlägg. *Hahahahahaha*

Nej ledsen för att jag tar upp massa space med nonsens. Nu ska jag gå på semester och kommer tyvärr inte ha ngn uppkoppling, mer än sporadiskt, de närmaste veckorna. Ha en riktigt skön sommar allihopa!!!

LillaD: Vi ses som tur är snart!

DND: En extra kram till dig!

på er alla!

• HoppetKärleken

Idun: Nä det blir nog inte stockholm för min del som det ser ut i dax läget i alla fall skulle i sådan fall vara för att få det lite smidigare med dr besök, provtagning och IVF klinik besöken. Har facktiskt bott i stockholm två när jag läste i stockholm en tid jag absolut inte vill ha ogjort en grymt härlig stad.

Bp: Jag äter inte magmedecin tycker dock att mensen har varit mycket märklig sedan jag gjorde hsg röntgen och började med T...tror inte ens jag har ägglossning. Och mina mf kan jag inte skylla på heller då det är ett år och fem månader sedan mitt sista

DND förstår din oro inför kromsomtest svaret, var också nervös. Hoppas det går bra.
    Jag tvivlar också väldigt ofta på att jag någonsin kommer att få kalla mig småbarnsföräldrer...

• Krusbär

Idun: Du kanske har dragit på semester, men jag svarar ändå. Till mig sa hon att jag i nuläget rekommenderade hon att jag skulle vänta i tre månader med att bli gravid. Iaf innan hon vet mer om min kropp - hur den fungerar och reagerar på behandlingen. Visst känns det som mycket pengar när man räknar ihop det, men jag ser det som en investering i min allmänna hälsa (alltså inte enbart som "bebisklister") och då känns 500 kr i veckan ok. Som att unna sig en massage eller spa. Det fiffiga med TCM är ju att man inte behandlar en åkomma utan att det syftar till att balansera hela kroppen.

Proverna jag tog var till mf-utredningen. Kromosomprovet känns läskigast, det tog både jag och mannen. Går inte hos Dr B utan hos en vanlig gyn.

Nu börjar min semester!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7