Lilla, Bra att du mår bättre! Nu får du smida på med mannen så att det blir ett skånskt plus i tråden. Hm... stickor, jag vet inte, när börjar man? Är novis på detta, har ej inhandlat dem än. Mina cykler är ju så oregelbundna nu. Ska man börja testa i god tid innan förväntad ÄL (så att man inte missar), eller är det att kasta pengarna (stickorna) i sjön?
Finesssan: gud vad jobbigt, jag tyckte att det var jättehemskt med amningen första månaden. Kring mig hade jag gräddfilsvänner som aldrig haft amningsproblem och jag kände mig totalt lost. Så jag kontaktade amningsmottagningen på sjukhuset och fick mycket hjälp av dem. Du kan alltid be att få komma dit om det blir värre. Ett tips om du får såriga bröstvårtor är att ha jelonet-kompresser i bh:n så att inte titsen klibbar fast i den (ursäkta grafiken )
mammawannabe skrev 2008-06-28 16:57:38 följande:
Förtydligande, har läst beteendevetenskap den här omgången (3 år). Har sen tidigare en en systemvetaarutbildning och har jobbat inom IT (skittråkigt) mellan pluggomgångarna. Fick erbjudande om ett välbetalt IT-jobb med beteendeinriktning i våras som jag tackade nej till, var gravid då och ville inte ge järnet på ett nytt jobb utan försöka vara lite snäll mot mig själv och pluggade därför denna termin också och hoppades på att sen föda barn (hade egentligen alla kurser i examen klara i januari). Ångrar det grovt nu, inget jobb och inget barn. Blä!!Men det löser sig! Först lite sommarvila och laddning av batterierna.
Grattis till avklarad utbildning! Beteendevetenskap verkar så intressant, tycker jag. Hoppas att det går att få jobb, men det är väl OK arbetsmarknad för beteendevetare va?
Typiskt att du nobbade jobbet, jag har gjort liknande grejer och planerat för graviditeter som stannat av
, det suger verkligen. Därför har vi nu bestämt oss för att tänka "tvärtom" och planerar för en långresa till USA nästa sommar. Sparar så mycket det går så att vi kan genomföra vår drömresa och bila i New England i en månad och avsluta med en vecka i New York. Får vi bebis då går det ju inte, men det kan man ju aldrig veta, och då är ju det ett underbart skäl till att blåsa av resplanerna
Scusi, scusi för långt inlägg!