Hej alla! Oj, det har varit ovanligt lugnt här inne i helgen! Fler än jag som har lite höstångest? Känns urjobbigt att allt dras igång med massor av möten på jobbet osv.
Finesssan: skoj med bokklubben! Jag har faktiskt fått erbjudande om en liknande grej av min svärmor, men avstod då jag insåg att jag inte skulle palla att fullfölja, det är så lätt att glömma att skicka böcker, och då sabbar man ju för alla andra. Men jag är med i Book Crossing istället, det kan jag verkligen rekommendera! Då gömmer man böcker man tröttnat på någonstans i det offentliga rummet, det kan vara på ICA eller i parken eller vad som helst, man registrerar det på www.bookcrossing.com, och så kan den hugade gå och leta upp boken. På samma sätt kan man surfa där och kolla om det finns någon bok man vill ha någonstans i närheten. HUR kul som helst!
lillaD: vad söt du är som tänker på mig! Det var jätteskönt att träffa min pappa idag och krama om honom ordentligt. Jag oroar mig dock extremt mkt för honom, men det är ju svårt att låta bli. Hur går det själv? Är det ÄL snart för dig? Hur går det med humöret, fortfarande depp eller lite bättre?
mamarazzi: vilken klok "färdplan" du har! Jag funderar också så smått på adoption, för vi vill verkligen ha syskon till vår dotter. Mannen är dock negativ, han tycker väl att funkar det inte biologiskt mer får vi vara nöjda så. Jag är jättenöjd med min dotter (hon är bäst! ), men var själv ensambarn på min mammas sida (mina föräldrar är skilda), och har alltid drömt om att få en stor familj. Hur har du övertalat din man?
Sköldkörteln kollar du enkelt på vård-C, be att få svaren i SIFFROR och nöj dig inte med ett "det var normala värden"-svar. Allmänläkare har inte alltid koll på sköldkörteln och fertilitet tyvärr.
DND: jobbigt med seg mens! Men det låter ju rimligt att det inte kommer någon då du blev skrapad, kanske troligare att det är ÄL på G snart.
Cia: hur går det i bebisdimmorna?
Kram till er andra! (och ursäkta maratoninlägget)