Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
Idun: men vilken jäkla läkare! Du är väl inte livegen heller, utan en vuxen kvinna i ett fritt land, med full frihet att göra vad fan du vill med din kropp! Oj vad jag hade blivit vansinnig. Min hemmagyn är tack och lov mkt välvilligt inställd till DrB:s metoder, men så har de jobbat ihop också.
mwb: HURRA för Levaxin! Tjoflöjt! Jag har ju skrivit tidigare i denna tråd att jag tycker att dina TSH-värden är för höga. 2,4 är alldeles för högt för att få en optimal graviditet. Och vet, du, jag är mer eller mindre övertygad om att det kommer att gå vägen för dig nu när du får medicin. Det är säkert bristen på thyroxin som orsakat mf:en, det är ju jättevanligt.
När man börjar med Levaxin brukar värdena förbättras snabbt, men det är ju som du skriver klokt att se att de stabiliserats innan man gör nya försök. Jag fick svar på mina prover idag, TSH låg på 0,4 och T4 (mkt viktigt värde att kolla också!) på 15, helt perfekt. Förra grav, som slutade i mf, var värdena myyyyycket sämre. TSH för högt för att vara gravid Levaxin-patient (vi ska ju ha lägre TSH än "vanliga"), 1,7 tror jag, och T4 på tok för lågt på 11.