• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • fruZ

Det är det som är bra med att jobba för mycket. Man har INGA krav på sig. Man städar inte, man tvättar inte, man tränar inte. Man överlever bara. 76 arbetstimmar till semestern! *räknar ner*

Hoppas det känns lite bättre idag DND!

Jag har jobbat idag. Delvis spännande, men mest jobbigt. Fick bla en utskällning av en frustrerad kvinna för nåt som VERKLIGEN inte var mitt fel och som jag heller inte hade nån som helst möjlighet att göra nåt åt... Ibland undrar man hur folk tänker. Men det blir väl så när man har fått nog, det rinner över. Det var bara att gilla läget och försöka lösa det på bästa sätt.

Jag planerar en myshelg med barndomsvännerna i Uppsala i augusti och insåg till min fasa att det är risk att jag har ägglossning då. Omöjligt att veta med min oregelbundna cykel, men surt vore det. Även om jag har bestämt att jag inte kan planera livet efter bebislängtan.

• Cia o krabaten

a80: Vinkar du åt oss Uppsalabor då?
    Vi är ju ganska många nu i denna tråd!

Usch vad trist det är med dessa utskällningar som är oförtjänta
    Jobbar ju i butik och det där med att "kunden har rätt" är inte alls så kul!
    Man får svälja en hel del och mår dåligt sen, fast man inte gjort fel

kramar om dig så att du blir lite piggare iaf
    Semestern närmar sig ju med stormsteg!

• HoppetKärleken

LillaD: Tackar som frågar försöker se fram imot semester och sommaren och allt den har att erbjuda även om det i mellanåt är mycket svårt att lura hjärnan ( som bara tänker bäbis, bäbismage, barnvagnar, barnkalas, villa och inreda barnrummet m.m) men jag gör ett tappert försök i alla fall. Hur är det själv gumman? Känner att jag har extremt dåligt minne (skyller på åskvärmen ) men du har väl passerat ÄL och inväntar plusset om jag inte är helt fel ute

DND hoppas så att du mår lite bättre idag, snart vänder det igen gumman!

Snozie hur är det med dig???? Vi tänker på dig tjejjen!

• hella73

Nämen lillaD, hur kan du tro nåt såntFlört Har dock inte hunnit analyserat så mkt gravsymtom idag. Har tvättat och packat hela dagen och tar färjan till Gotland inatt.

Vet inte hur jag ska klara mig utan fl. Det finns modem i torpet men vi är 8 pers som ska slåss om det.

Kommer i varje fall rapportera om test resultat nästa helg!

Puss och Kram!Kyss Och ha en trevlig sommar allihopa!

• StoraD

tack HK! joo jag mår bra, jag är bara på dag 5-6 efter ÄL så jag tar det lugnt. jag tillhör inte frögurkssläktet så det är inga konstigheter om det tar lite tid känner jag, men klart jag hoppas på ett plus! jag har blivit gravid på försök #3 en gång innan, så vem vet! Hoppas du får en härligt semester och lyckas engagera dig i annat!

Hella: ååh jag ska verkligen hålla tummarna! hoppas du får en härlig semester raring!

a80, ja detta med att vara ifrån varandra under ÄL, det är faktiskt jobbigt. Men om du bara är borta en helg så är det kanske ok? det kan gå ändå om det nu är så att simmarna lever 3-4 dagar som det sägs (vilket verkar rimligt!)

kram

• Poppy Lee

Hej tjejer! Hemma en dag innan vi åker iväg till nästa ställe. Nu ska vi till Gbg där maken ska jobba och jag ska lata mig med dottern. Ingen som har tips?

lillaD: jag tycker att Krusbär har en poäng med att hyra stuga det är faktiskt rätt jobbigt att dela med syskon och kusiner, mostrar och fastrar osv. Även om jag har en gullig familj! Men min är bullrig, vi är inte heller helsvenska och det blir ingen hängmattesemester direkt när man delar med min familj.

Cia: när jag jobbade på pub i London sa pubägaren åt mig att tänka "kunden har alltid FEL", det är helt rätt attityd tycker jag , iaf på pub!

• Cia o krabaten

Poppy: Har inte haft med E till Gbg så jag har inga bra tips tyvärr
    Liseberg funkar nog, men är inte gratis heller.

• Poppy Lee

Cia: kul att se att någon är här , detta har blivit en riktig spöktråd så här i semestertider

Liseberg har jag funderat på men är ju som sagt lite dyrt även om jag ÄLSKAR nöjesfält... ska googla runt som en tok för idéer. Tack ändå för tipset vännen

Hur mår du förresten, du höggravida?

• EMND

Vi kom hem från vänner som vi inte har träffat på länge. Hon är i femte månaden och de visade bilder från UL. Trodde att jag skulle må sämre men det är faktiskt OK ändå. Försöker att inte tänka: "jag vill också ha en sådan mage, jag vill också ha bilder med levande friska foster från UL..." Min Man dämpar min ångest med att säga, "Snart är det vår tur!" Må den människa har rätt, ty det har han ju ofta!

HoppetKärlek, tack för uppmuntran, det är något bättre idag.

Hella73; Ooooo, så gott att åka till Gotland. Var någonstans är du/ni? Läste häromdan att Pappinens Gute-vin (Lukase) från Hablingbo har börjat säljas på Systembolaget. Vi smakade vinet för 3 år sedan (hm, bättre har man drkit) men undrar hur det smakar nu. Ett trevlig vandrarhem har han iaf- trevligast av dem jag har besökt. :)

a80: Uff känner igen mig bägge i den kvinna som du mötte och dig med. Det är det här med sommaren, alla förväntningar, och kring saker. Oftast är det inget personligt oavsett på vilken sida man är, så det var helt rätt du gjorde: gilla läget. Förresten skulle inte du ha en ÄL i juli med?

Min man och jag får väl akta oss ett tag framöver. Tråkigt....Jag har bestämt mig att vänta första mensen och börja med ASA (1/2 Albyl)efter att blödningen slutar. Eventuellt testar jag för ÄL först.

LillaD: jobbar du idag?...

Poppy, jag vet inte hur gammal är din dotter men Universeum är något för sådana här dagar.

• Poppy Lee

DND: vad starkt av dig att kolla UL-bilder, det hade jag nog inte pallat hålla masken inför - fortfarande väldigt känsligt det där för mig.

Tack för tipset om Universeum, det ska jag kolla upp bums!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7