• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • EMND

Poppy tack för dina ord, kände mig stark efter dem. Väl det var som a80 sa "gilla läget". Näst är det min tur!

• Poppy Lee

DND: ja, men det är verkligen sant - jag hade nog avstått, får magknip av glada sms från gräddfilskompisar som plussar och är på "lyckade" ul/vul .

Det SKA bli din tur gumman, kram!

• Cia o krabaten

DND: SKönt för dig att det var ok att träffa den gravida och se bilder!
    Det är inte alls lätt!
    Man får försöka lita på mannen som säger att dte är er tur snart.
    ASA låter bra tycker jag

Poppy: Jodå, börjar inse att jag inte är så obesvärad som jag vill försöka vara
    Låg på alla fyra och städade ett litet golv (2kvm) vid 19 och sedan dess är jag soffbunden! Får hålla mig ifrån sånt
    Hur länge är du borta förresten?
    Är ju ensamma denna vecka E och jag och vi pratade ju om Stadsparken om det klaffade. När drar ni till Götet och hur länge är ni borta?

• Poppy Lee

Cia: du får se till att pusta ut ordentligt i soffan! Vi åker till Götet imorgon bitti och är borta hela veckan tyvärr. Men senare i sommar kanske? (om du inte ligger och föder då vill säga )

• Spirit

Hej tjejer!
    Funderar på att testa lite självmedicinering denna period i väntan på nästa ivf...

Ni som vet, när man tar Albyl Minor hur mycket ska man ta?
    1/2 tablett eller?

• Cia o krabaten

Poppy: OK, vi ska ju bara vara hemma, men nästa vecka kommer mormor. Men det går ju att ta sig till parken iaf
    Om jag inte föder vill säga, men riktigt så snart ska jag nog inte hoppas på.

Spirit: Har för mig att 1/2 motsvarar 75mg T, men jag är inte säker.
    Men om det stämmer hade jag tagit 1hel för att få 150mgT, vilket ju var dte som krävdes för mig.

• Spirit

Har ni andra tagit 75 eller 150mg T?

Ska jag testa detta är det lika bra att göra det ordentligt!!

• Cia o krabaten

Spirit: Alla som går hos DrB får 150mgT fram till v12 var det förut, nu till plus och sedan 75mg från plus till v12.
    Finns ju inga risker med mera ASA i den mängden så lika bra tat ta det ordentligt.
    Men som sagt är jag osäker på dosen barnalbyl

• EMND

Cia, vila, samla kraft för den nye som kommer. Och tack för uppmuntrade ord.

Jag kunde tacka nej till besöket, men tvingade mig att göra det iaf. Alla våra vänner håller på och föder barn, visa även nr 2. Överallt är det gravida, barn, nyfödda, även på TV i morse Elisbeth Frorel, med magen i väder och sina 43 stolt och vackert pratar om mat för gravida, kläder för gravida... Man ser nyblivna mammor bara man tittar genom fönstret, träffar nyblivna föräldrar i trappuppgångar, utanför egen dörr, på väg till jobbet, på jobbet, på IKEA (speciellt på IKEA !!!!), på VC, i tidningar.... Det är tungt, ibland känns det som paranoia, man ser dem överallt. Men ju snarare jag accepterar och inser att så många gravida har det alltid funnits och att de är en del av naturen som himmel och träd desto snabbare förbiser jag dem och så blir jag en av dem. Som i den filmen "A Beautiful mind".

Sprit: JAg har barnalbyl hemma, ska se hur mycket ASA är i den.

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7