• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Finessan

Oj, vad alla sticker på semester. Själv har jag inte satt foten utanför dörren sen vi kom hem från BB. Ha det riktigt gott Idun!

HK, klådan försvann direkt. Nu har jag iofs nedtrappning på kortisonet, men borde ha känt något ändå om den funnits kvar. Föda barn var alltså den bästa medicinen. Även fogarna är mycket bättre. Nu har jag inte varit ute och gått, men jag klarar av att röra mig här hemma utan att få ont och det känns helt fantastiskt.

Idag fick vi vagnen, skapligt försenad, så det blir nog en premiärtur i helgen. Spännande att testa fogarna och se vad de går för nu.

DND, visst är det skönt att veta att man inte är ensam i den här förbaskade missfallsvärlden. Kram på dig.

Och på alla andra!

Än har den feta damen inte sjungit
  • EMND

Hemma, lite deppig. Blödningen har upphört, kör hört med Nutrilett. På 5 dagar knappt 1 kg borta. Min kropp lever sitt eget liv.

Manen är nog trött på mig, det skulle även jag kanske bli om jag var han.

Träffade en kompis på jobbet idag. Hon hade svårt att få sitt första, och ännu svårare sin andra. Inga mf dock. men andra jobbiga saker. Hon gav mig så mycket stöd förut. Hon var 2 månader före mig och idag var jag glad att se henne men sedan med andra kvinnor på jobbet började man snacka om barn, stora, små, och jag kände bara för att fly därifrån. Dagen blev förstörd. Kvällen med.
    På söndag är vi bjudna till vänner som har precis kommit över det magiska gränsen. Min man tar det så lätt men jag påverkas hårt av allt.

Ledsen att jag inte ger någon respons till er andra som också kämpar hört. När jag läser era inlägg kommer jag på bra ord som jag vill skriva men sedan ansamlas så mycket av egna smärtor, känslor, tankar. Medan jag skriver det här känner jag ångest för att blivit den person jag aldrig velat bli...

Det kanske år bara en dålig dag.

• Cia o krabaten

Hej hopp!

Hemma igen från semestern.
    Visst är dte skönt att vara borta utan de flesta måsten och bli uppassad av mormor, men hemma är ändå hemma

Finesssan: E åt alltid bara 5-10min men i gengäld varannan timme fram till 1 års ålder, alltså även när hon börjat med mat och inte bara amning.
    Hon gick alltid upp som hon skulle, men när jag försökte pumpa och ge henne fick man lite panik för det kom bara 60ml och det var allt hon ville äta, medan andra jämnåriga klämde en flaska välling, dvs 200ml!
    Så låt Vida bestämma så länge hon går upp och mår bra i övrigt

Ang ÄL-test så blev jag mer stressad av dem!
    körde bara en månad och körde varannan dag runt äl annars. Men alla känner olika för det där.
    Så jag testade aldrig med ÄL-test när jag fått DrB's datum utan gick stenhårt på det! Det var dock senare än vad jag hade gissat enligt mina symptom, så det var lite läskigt att vänta

Massor med kramar till er som kämpar med läkare och andra behandlingar plus att försöka få till det såklart

• fruZ

Oj vilken jobbig dag DND! Kram till dig! Och jag tycker inte alls man ska känna här i tråden att man måste kommentera vad alla andra säger. Här måste vi få vara kravlösa och man få häva ur sig det man behöver. Tycker jag.

Jag har just varit på långpromenad med sambon. Skön sommarkväll och vi har gått balansgång på gamla järnvägsspår och parkeringsstaket. Länge sen jag gick balansgång (på mellanstadiet var jag grymt smidig och hade full kontroll över min kropp. Det har jag inte direkt längre )
    På nåt sätt lever jag just nu mycket mer för stunden än jag brukar. För att jag inte vill försöka planera (vilket jag annars gör överdrivet) för jag vet att det inte går att planera.

Och balansgång var ett effektivt sätt att förtränga att jag ska jobba imorrn...

• HoppetKärleken

DND tänker på dig massor och känner så grymt väl igen mig i det du skriver man vill liksom inte bli den man blivit av alla dessa år av misströstan, men som de andra skriver känn inte absolut inte att du måste kommentera alla inlägg även om du vill, har själv varit där som sagt och är där titt som tätt fortfarande, dagarna går upp och ner, hoppas du mår lite bättre i morgon. Många kramisar till dig från mig!

• HoppetKärleken

Cia välkomen hem från semestern

a80 härligt med lite balansövningar såhär på fredagskvällen, visst är det en underbar kväll ute, sambon och jag tog just kvälls prommisen med vovven, gud så härligt det var

• StoraD

ååh vad alla åker till landet och på semester och sånt... själv sitter man på kontoret och äter clementin och jobbar. well well. jag är inte bitter.

a80: så kul att höra!

DND: så tråkigt att du är deppig, jag känner igen det där... hoppas det känns bättre snart, det där går ju upp och ned - och inte blir det bättre av dessa påminnelser från vänner och bekanta.

BP: angående stickor - jag använder de digitala, men man kan beställa på nätet annars, men det får ngn annan tipsa om, har själv aldrig gjort det!

Cia: välkommen hem efter semestern!

skönt med semester + icke-försökande Krusbär! du är friiii, härligt!

HK: hur har du det?

lycka: hoppas på plus från dig!

hella: hur mår du, du går väl inte omkring och känner efter och har dig hoppas jag!

finessan: kul med vagnen ju! hoppas ni kan inviga den snart, kanske redan idag? det är ju så fint väder!

nähä, ska man jobba vidare då... kramar på er!

• StoraD

mw: var är du?! hoppas du mår bra raring!

• Cia o krabaten

Hej hej tråden!

Ingen action idag alls?!

Här är det lugnt, eller tvärtom

Kul att komma hem och ha 10 maskiner att tvätta och diska och dessutom storhandla och städa *Puh!*
    Det var skönare att ha semester

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7