• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

Saffran: Vad kul att se dig här igen och vad härligt att höra att allt går bra! Appropå konserten tror jag precis som alla andra att det inte är någon som helst fara. Däremot om du känner dig nervös över det, ja då måste du känna efter själv. Är du så nervös att du inte får ngn behållning av konserten - då är det ju inget skoj. Å andra sidan kanske du glömmer bort oron när du väl är där?

Finesssan: Vad skönt att höra att hon äter så duktigt! Hon kan hon, lilla Vida! =)

HK: Ska inte du också ta och flytta till Sthlm? Precis som LillaD? *flirtar vilt*

Poppy: ja det där med att kissa på stickor - det är verkligen pest...

Lycka: Ha en riktigt skön semester!

• StoraD

hello darlings!

grattis saffran!

haha nää poppy, idag har jag inte gjort många knop... inte har jag ätit några enheter heller. jag avrundade en improduktiv dag med en pizza. heja.
    angående kissa på stickor. jag tycker inte alls det är jobbigt, jag tycker det är kul! och när man får positivt test så blir man ju jätteglad! och sen så slipper man ha sex varannan dag utan man kan koncentrera sig till tiden runt älen och sen med gott samvete viiiila

ååh söta lilla Vida!

lycka, hoppas du har en bra semester!

krusbär, är det provtagning imorgon? lycka till isf! och mw, hur länge skulle du nu vänta?

cia: jag såg i tidningen att det var folkstormning till lomma beach! hoppas ni hade skoj!

• Poppy Lee

Nu sticker jag till landet! Kramar till alla och hoppas att ni får en skön helg.

• Krusbär

Idun: Japp, jag bor där men bara sen ett år tillbaka. Bodde tidigare mer centralt på Kungsholmen i en pyttig lgh som vi bytte. Det ångrar jag INTE! Det är så härligt att ha nära till bad och grill på sommaren! Och lite mer privat än t ex Norr mälarstrand.

Jag går på akupunktur vid St. Eriksplan, Susana Quintela. Var där första gången nu i veckan. Jättespännande!

Saffran: Grattis till vul:et! Jag förstår om du inte vågar ta ut nåt i förskott, men njut av att sväva på molnen när du kan! Ang. konserten håller jag med Idun.

lillaD: Tog proverna idag. Jag var skitnervös fast vi inte ens får resultaten förrän om 1,5 månad!

• babblar på

Grattis saffran!

Lycka: ha en trevlig semester

krusbär: hoppas proverna blir bra..elelr som du vill iaf

LillaD: du de där stickorna...måste man testa ett tag innan man kan börja använda sej av dem elelr hur funkar det. Man kasnke ska köpa sej en sån där dator, Persona eller vad de heter?

Jag är desperat och insemination var tydligen sämre chans att bli gravid på än vanligt om allt är som det ska iaf. Hur vet man om man inte "tål" varandra? Då kan insemination vara nåt iaf

hk: du äter inte omeprazol(magmedecin) också va? Har funderat på om det kan vara den också
    Man tycker ju att trombylen borde göra att man blöder fort och lätt. Men så verkar det ju inte vara för mej.DEt verkar svårt för kroppen att sätta igång det hela.

Idun: jag tycker inte mina cykler borde bli konstiga pga mf nu de senaste månaderna bara?(hade sista mf i okt) Men man vet ju aldrig med kroppen

poppy ha kul på landet!
    finessan: skönt att Vida får i sej vad hon ska

oj långt inlägg...sorry

• Finessan

God morgon, eller god förmiddag kanske det är...

Håller med lillaD, skvätta på stickor är kul! Nu fick vi ju det magiska dygnet av Dr B när vi skulle få till det, men inte kunde jag låte bli stickorna för det.

Poppy, ha det så trevligt på landet!

Krusbär, spännande med proverna.

Får man längta lite till nästa sommar? Sommarhuset i Hälsingland får av förklariga skäl vara utan oss i sommar, men det är inte utan att man blir lite avis när man hör hur mysigt de har det där uppe nu. Sambons syster ringde igår, då satt hon vid den egna stranden och drack vitt vin i kvällssolen. Åhhh...

Än har den feta damen inte sjungit
  • Finessan

Alla som fyllde i sig nya på listan var vi bor i den här tråden. Kan inte ni göra om samma sak i bahandlingstråden så har vi alla på ett ställe.

• StoraD

heja krusbär! jag håller tummarna, förstår att du är nervös - det blir man ju! Vad tyckte du om akupunkturen?

finessan, hur mår DU gumman! nu tillhör du ju kategorin "småbarnsföräldrar" och dessutom "småbarnsföräldrar i sthlm" det är ju en hel artikelserie om "er" i Svd!! Apropå landet är det ett irritationsmoment. jag är ju invandrare och vi blattar har inte sommarstugor, det är ett svennefenomen! och jag är MKT irriterad över att jag gått och gift mig med en svenne UTAN sommarstuga! WAH!!

BP: nix, ingen invänjningsperiod. beroende på hur lång din cykel är börjar du testa på en viss dag. Jag brukar börja testa dag 12 (vilket är lite tidigt) och jag har 31-32 dagars cykel. Sen är det morgonurin varje dag tills du får 'stegring': testen visar de 1-2 dagar när du är mest fertil (precis innan ägget släpper). Den där datorn tror jag är dyr, och mest bra om man har en regelbunden cykel. Jag röstar på stickor!
    Ett annat plus med stickorna är att man lär sig om sin kropp! jag har t.ex. lärt mig att jag har ÄL-ont FÖRE ÄL och inte under ÄL!

ha så skoj på landet Poppy!

• Finessan

Tack för att du frågar lillaD. Jag mår nog som småbarnsföräldrar mår. Det går framåt med allt och vi börjar känna oss säkrare här hemma. Det är frustrerande när saker och ting inte funkar, som amningen, och då blir vi ledsna både Vida och jag. Sömnen har vi lagt på hyllan, men det var bara väntat.

Vida har mycket vakentid på dagen och då ska det snuttas ofta. Det kan också vara lite jobbigt att inte kunna göra något i princip. Annars är hon världens snällaste och ger inte mycket väsen ifrån sig, bara när maten inte kommer tillräckligt snabbt. Tyvärr känner jag att jag inte har hunnit njuta fullt av henne än eftersom det varit så mycket med allt annat, men det kommer när det lugnar ner sig. Vi är mycket lyckliga i alla fall att vi äntligen har vår dotter hos oss.

Utan sommarstuga!? Förvånad Flytta till Stockholm och skaffa dig lite nya vänner så kan du få tillbringa lite tid i ett hus (3 hus faktiskt) i Hälsingland som ligger vid Ljusnans strand.

Varifrån kommer du?

• Krusbär

Finnessan: Va mysigt det låter med Vida!

LillaD: Tack för tummarna. Hoppas att man hittar ett litet men ofarligt fel, som är lätt att åtgärda och som ger 100%-babygaranti, och att övriga prover är kanonbra.

Om ni inte har sommarstuga men är sugna att komma ut på landet kan ni ju alltid hyra en stuga? Om man inte är så kräsen med bekvämligheter finns det massor (?) av mysiga små torp att hyra längre eller kortare perioder, och ibland även för en billig peng. Då slipper man trängas ned släktingar annat oknytt som annars hör till de flesta sommarstugor. Dessutom kan man vidga vyerna och prova nya ställen. Eller varför inte cruisa runt med husvagn? Borde väl passa en mon-chichi...?

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7