• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • Idun 78

Krusbär: Var går du på akupunktur? Bor du i Fredhäll/Kristineberg? För isf borde vi setts utan att veta om det för jag bodde där i flera år, innan jag flyttade tbx till Bromma. *spännande*

BP: Mina cykler har också blivit längre sedan mina mf, och jag började inte ät T förrän för en vecka sedan. Så dina knäppa cykler beror kanske på dina mf, snarare än T? Jag tycker också det är skönt när mensen kommer. När man ändå liksom vet att det är kört är det bättre att den kommer snabbt, så att man snabbt får börja om igen.

• Idun 78

HK: Bor du i Sthlm, för isf kan jag inboxa dig namn och nummer till den zonterapeut som jag går till.

• Idun 78

Poppy: Ja jag kanske också borde testa... men jag vet inte. Känns som att jag normalt sett borde ha ÄL eftersom jag blev gravid ganska snabbt igen efter första mf. Det är nog bara det att cyklerna *fuckar upp* efter mf:en.

• Idun 78

Oj, märks det att jag tar en paus ifrån jobbet? *skäms och hoppas att inte chefen märker ngt*

• HoppetKärleken

Finesssan: Spännande med BVC besök, hoppas lilla Vida gått upp och allt ser fin fint ut

Idun jag bor tyvärr inte i stockholm har 50 mil dit, synd. Om chefen bara visste vilket bra forum du håller till vid på arbetstid så är jag övertygad om att hon/han har överssende *ler*

babblar på: mina cykler och menser undertiden jag åt T var också jätte konstiga dessutom hade jag mellanblödning vid varje T cykel vilket jag bara haft en gång i hela mitt liv innan.

• Lycka77

Tittar in och säger hej då, nu reser vi på semester!

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Saffran84

Hej tjejer!!
    Det var verkligen längsen jag kikade in nu. Är så trött och mår dåligt för jämnan så det blir inte så mycket dator (eller något annat vettigt gjort) nuförtiden.

Vill börja med ett STORT GRATTIS till Finesssan!! Underbart att hon är här nu!!

Sen har säkert en hel del annat hänt i tråden men jag har inte hunnit läsa igenom allt. Det är ju så mycket!! Men välkomna iaf alla nya och grattis till nya pluss!!!!

Vi var på UL igår i vecka 10+5 och såg en levande liten krabat som vinkade! Har aldrig fått vara med om detta tidigare och svävade som på små moln därifrån!! Men jag tänker ändå vara återhållsam med glädjen och berättandet fram till rutinUL. Man vet ju aldrig...

Hade ni vågat gå på en högljudd konsert?! (Har biljetter till Bruce Springsteen på Ullevi i helgen) Vet ju att inte fostret börjat höra än men det kan kanske bli stressat?! För det dunkar ju i hela kroppen när man är på konsert. BM sa att det inte var nån fara men om jag bara skulle bli orolig av det och inte få nåt utbyte av konserten så skulle det ju bara vara en onödig grej att göra, sa hon. Känner inte alls nåt sug att gå eg. Men det har varit planerat i ett halvår och det är ju tråkigt att ställa in nu.

• Poppy Lee

HK: intressant att vi är fler med underliga cykler under Trombylbehandling. Men som sagt kan det ju bero på en massa saker efter mf, kanske ej har ngt att göra med det egentligen. Hur mår du annars?

lillaD: har du fått något jobbat idag? Eller har du mest surfat som undertecknad?

Lycka: vad mysigt med semester, hoppas att du får det skönt!

Idun: hm, ja du kanske ska testa tester för säkerhets skull - men visst känns det stressande, jag blir nervös så fort det ska kissas på stickor jag med

Saffran: grattis till lyckat vul vad kul! Jag hade gått på konserten om jag var du, tror inte alls att det kan vara skadligt med ljudet - nuförtiden får de ju inte brassa på med så högt ljud heller. Möjligen läskigt med knuff och buff på magen, men ni kan ju kanske hålla er lite längre bak?

Appropå Ullevi och Göteborg: någon som kan staden väl och har bra tips på vad man kan göra där i två dagar? Vi ska resa dit nästa vecka, men mannen kommer att jobba så jag ska roa mig med lillan. Vad bör man se och göra som inte är alltför dyrt?

• Cia o krabaten

Saffran: Grattis till UL!
    Nu jädrar går de vägen ska du se!
    Ang konsert hade jag absolut gått utan att vara orolig för bebisen.
    Men om du däremot inte skulle ha kul så är det en annan sak.

• Finessan

Tack Saffran och grattis till VUL! Jag skulle absolut gå på konsert.

Lyck, hoppas du får en fin semester.

BP, skitmens! Tack för att du frågar, amningen har gått bättre idag.

Ang. T och mens så märkte jag aldrig någon skillnad. Däremot kunde det strula lite efter mf.

Min unge äter som hon ska! Normalt är att de går upp 150-200 g på en vecka. Vida hade gått upp 180 g på 3 dagar! Förvånad Nu är hon långt över sin födselvikt. Jag har varit så orolig eftersom hon bara har ätit så korta stundet, 5-10 min, men det räcker tydligen. Så skönt.

Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7