• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Åh, GRATTIS FINESSSAN! Vad snabbt det verkar ha gått, och oj vad härligt att tösen är ute!

Skickar kramar till er ogravida som räknar enheter och pustar ut efter ÄP (skönt att det är klart, Lycka!) och till er gravida som pustar med era stora magar.

Vi är tyvärr inte på semester men fortfarande i skärgården. Maken och jag skriver på våra avhandlingar och mamma passar lillan på dagarna. Vi kommer inte att vara lediga alls i sommar, utan måste skriva järnet bägge två. I april nästa år tar ju min anställning slut, så bokjäveln måste bli klar tills dess!

Ingen mens så långt ögat når trots ihärdiga böner till mensguden. Kanske ska byta religion?

• Poppy Lee

Åh herre jestanes vad ni skrivit medan jag varit borta med segt modem! Hinner absolut inte kommentera alla, men jag har skummat allt, kära vänner VIVA BREDBAND!

Grattis lilleskuttan till lyckat vul! Och Lycka för toppenembryon.

LillaD, jag är övertygad om att det lossar ett finfint ägg nu när du ska på gympa och allt. Jag har "skämt ut mig" mkt på Friskis utegympa genom åren mitt i stadsparken i Uppsala, glad och ogenerad inför alla softa lirare som sitter med ölburkar och skrattar åt en. Men vad gör man inte för konsten!

Tack också ni söta som bett till mensguden åt mig. Till slut kom den - en vecka för sent - och den är en typisk "utebliven ÄL-mens", sparsam och helt utan mensverk. Denna månad ska jag köra med ÄL-stickor, blir det inget nu heller får jag väl ringa en gyn och tigga till mig pergo.

• Poppy Lee

MensVÄRK heter det ju, hatar folk som skriver "mensverk" *örfilar mig själv*

• Poppy Lee

DND: vad bra att du konfronterade läkaren. Men hopplöst att det verkar så svårt att få hjälp! TSH borde någon läkare definitivt kunna hjälpa till att få ner, det är ju en välkänd orsak till mf - de flesta gynläkare känner iaf till det. Tycker återigen att du ska testa att ringa ditt sjukhus om inte annat, och försöka få komma till en endokrinolog.

Magis: har du en blogg? Måste kolla in den!

• Poppy Lee

Många kramar till dig lillaD; vissa dagar suger verkligen och då måste man få gråta ut. Du verkar inte vara ett dugg misslyckad tycker jag, det är skitimponerande att du ö.h.t. orkar jobba järnet och inte sjukskrivit dig efter alla dina mf. Avhandlingen ordnar sig alltid, det viktigaste är att du mår hyfsat bra! Själslig och kroppslig hälsa går alltid före dumma akademin.

Mums vad god mat ni äter! Kakor, ostbågar och mozzapizza, namnam! Jag känner mig fetare än någonsin med äter glatt en (halv)liten skål med lantchips as we speak

• Poppy Lee

Odd och babblar: jag brukar få massor av blåmärken UTAN trombyl, är storkonsument av Hirudoid-salva (löser upp blåmärken). Har aldrig varit orolig över detta, bör man vara det?

• Poppy Lee

Jag har fyllt i i behandlingstråden, men fyller i igen! Du känns som värsta ikonen som startade denna tråd

Bubblan_73: Norrköping
    Honung: Umeå
    odd: Sala
    jazzy: Huddinge
    Bebis igen: Enköping
    Magis: Nacka
    Finessan: Stockholm (Midsommarkransen)
    Cia: Uppsala
    LillaD: Malmö
    Sandraw76: Nässjö (småländska höglandet)
    hella73: Uppsala
    a80: Linköping
    ahost: East Orange, NJ, usa
    Lilleskuttan: Uppsala
    Poppy Lee: Uppsala

• Poppy Lee

Finesssan: förstår att tiden rinner iväg med lillan! Funkar amningen än? Var ett helvete i början tyckte jag.

vitlök: trist med minus och krånglande mens! Min krånglar ju mer än någonsin efter senaste mf, cyklerna blir bara längre och längre. Verkar ju tyvärr vara rätt vanligt med cykeltrassel efter mf. Men jag ska be till mensguden åt dig!

babblar: ja, jag är nog klantig...! säger min man iaf

lilla: grattis, nu blir det ligga till helgen antar jag

• Poppy Lee

Cia: bra peppning att man bara ska räkna antalet mf efter inträdet i tråden, då är det inte många alls faktiskt. Och justering av doser osv verkar ju göra sitt till

• Poppy Lee

Lilla, Bra att du mår bättre! Nu får du smida på med mannen så att det blir ett skånskt plus i tråden. Hm... stickor, jag vet inte, när börjar man? Är novis på detta, har ej inhandlat dem än. Mina cykler är ju så oregelbundna nu. Ska man börja testa i god tid innan förväntad ÄL (så att man inte missar), eller är det att kasta pengarna (stickorna) i sjön?

Finesssan: gud vad jobbigt, jag tyckte att det var jättehemskt med amningen första månaden. Kring mig hade jag gräddfilsvänner som aldrig haft amningsproblem och jag kände mig totalt lost. Så jag kontaktade amningsmottagningen på sjukhuset och fick mycket hjälp av dem. Du kan alltid be att få komma dit om det blir värre. Ett tips om du får såriga bröstvårtor är att ha jelonet-kompresser i bh:n så att inte titsen klibbar fast i den (ursäkta grafiken )

mammawannabe skrev 2008-06-28 16:57:38 följande:
    Förtydligande, har läst beteendevetenskap den här omgången (3 år). Har sen tidigare en en systemvetaarutbildning och har jobbat inom IT (skittråkigt) mellan pluggomgångarna. Fick erbjudande om ett välbetalt IT-jobb med beteendeinriktning i våras som jag tackade nej till, var gravid då och ville inte ge järnet på ett nytt jobb utan försöka vara lite snäll mot mig själv och pluggade därför denna termin också och hoppades på att sen föda barn (hade egentligen alla kurser i examen klara i januari). Ångrar det grovt nu, inget jobb och inget barn. Blä!!Men det löser sig! Först lite sommarvila och laddning av batterierna.
    Grattis till avklarad utbildning! Beteendevetenskap verkar så intressant, tycker jag. Hoppas att det går att få jobb, men det är väl OK arbetsmarknad för beteendevetare va?

Typiskt att du nobbade jobbet, jag har gjort liknande grejer och planerat för graviditeter som stannat av , det suger verkligen. Därför har vi nu bestämt oss för att tänka "tvärtom" och planerar för en långresa till USA nästa sommar. Sparar så mycket det går så att vi kan genomföra vår drömresa och bila i New England i en månad och avsluta med en vecka i New York. Får vi bebis då går det ju inte, men det kan man ju aldrig veta, och då är ju det ett underbart skäl till att blåsa av resplanerna

Scusi, scusi för långt inlägg!
Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7