• Poppy Lee

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

a80: jag har också tänkt att det är lustigt eller hur man ska säga, att vi är så många från Uppsala här! Och lite otäckt också, visst, det är säkert en slump, men ändå lite märkligt att vi är så många med flera mf från Uppsala. Statistiskt sett (men nu funkar ju inte FL så, jag vet ) borde andra städer, t ex Gbg och Malmö (*vinkar till lillaD*) vara mer representerade i tråden än vår kära hemstad.

Cia: jag är ingen häst- eller baskettjej, men däremot gick jag på Katte - någon mer?

• Poppy Lee

Cia: Ja, lillan blev superglad över hotellet, hon fick en goodiebag med glasskuponger (mitt präktiga jag uppskattade det inte, men det rationella jaget jublade över att hon höll sig nöjd - och mätt - medan vi packade upp).

Även jag är mäkta glad att ha tillgång till rinnande vatten, riktiga sängar och internet Svärisarnas stuga i all ära, men den har inte så många "mod cons" utan det är ett enkelt och naturnära liv som levs där. Inte riktigt min melodi, hehe

• Poppy Lee

Hej alla, jag är hemma från resan till Gbg nu. Gud vad få gravida det finns i den stan, såg bara EN person med mage, till skillnad från Uppsala och Stockholm (i synnerhet Sthlm) där varannan person på gatan är gravid

Så skönt med hotellvistelse och lite miljöombyte. Hoppas att ni alla haft det ok, jag ser att flera har testat minus , många kramar till er. Välkommen också mizzvictory och vinkningar till er andra.

Själv har jag inte fått ÄL, har fortsatt att testa och testa utan resultat i över en vecka. Men eftersom jag läst på FL att dessa stickor inte funkar för alla har vi kört på med varannandags-metoden iallafall. Förmodligen till ingen nytta (men trevligt är det ju ), men hoppet är ju det sista som lämnar människan...

lillaD: ungefär som du beskriver har min mens också blivit efter mitt senaste mf. Min är sparsam, rätt ljus, och mer som en blodstrimmig, geggig flytning. Tyder det på att något är fel tror ni?

• Poppy Lee

lilla: ja, det är sant, det har jag också hört, att den blir mindre utan ÄL. Tänk om livmodern inte klarar av att bygga upp ordentligt med slemhinna längre?

Trist också för dig att blöda mer än vanligt, nu hade du ju iofs ÄL vilket ju är bra, men jobbigt för dig med mensfloder! Varför kan man inte få vara NORMAL ibland, varför ska vi som fått massa elände drabbas av annan skit, det undrar jag.

Jag har lyssnat mkt på radio (P1) under den gångna veckan i bilen och lade märke till två vetenskapsnyheter rörande mf, fertilitet och manlig faktor. Vet inte om ni uppmärksammat det, men det är värt att fundera på tycker jag. Dels handlar det om en studie som visat att mf är mycket, mycket vanligare hos par där mannen är över 40 - alltså även om kvinnan är "ung". Dels var det en studie som visade att övervikt hos män påverkar såväl fertilitet som mf-risk.

Tidigare har man ju hänfört bägge dessa riskfaktorer till kvinnan, men det verkar alltså som att mannens roll vid mf är större än man tidigare trott.

• Poppy Lee

Fan det skulle ju såklart vara ledsen smiley , inte är jag glad för min uteblivna ÄL heller!

• Poppy Lee

Bling: håller tummarna för er idag!

Cia: lycka till med vändningsförsöket. De har väl bra koll på bebisen under det, med ctg och allt? Om inte, så kräv det! Borde inte vara någon fara, går hjärtljuden ner under försöket kan de ju akutsnitta på 15 min , inte eftersträvansvärt, men kan ju vara tryggt att veta

a80: hoppas att det blir ett litet plus för dig! Varannandagsmetoden har vi också kört den här månaden, men jag är rätt säker på att det inte blev något för min del .

Själv sitter jag på ett ödelagt jobb, lite spooky faktiskt! Var med om en läskig grej imorse när min cykelkedja hoppade av i Carolina-backen (mkt brant och trafikerad backe i U-a). Fick slänga mig av cykeln och hade hjärtklappning ett bra tag efteråt! Har en bekants bekant vars bror hamnade i koma efter att hans cykelkedja flög av i den backen och han inte lyckades ta sig av cykeln utan kraschade

• Poppy Lee

Magis: vad snart du har snitt-tid! Ouiiii! Spännande, spännande. Har du inhandlat allt du behöver och så?

• Poppy Lee

HK: vad söt du är som frågar om jag slog mig! Nej, inte så farligt, det gick helt ok, lite skrubbsår på händerna och det blir säkert ett par tre, fyra blåmärken (nu med Trombyl och allt), men jag lever ju iaf Hur mår du själv förresten?

mammarazzi: vi hade samma problem förra veckan, när jag skulle haft ÄL (men nu verkar det ju inte blivit någon), delade stuga med svärisarna. Vi var jäkligt tysta helt enkelt, det var inte ett dugg romantiskt eller erotiskt utan rent och skärt "befruktningssex" Ni kanske kan gå ut i skogen, ta en biltur eller så?

Magis: vad mysigt med babyshopping ... det är den bästa shoppingen! När man passerar gränsen att man vågar börja shoppa, det är underbart! Min ena gräddfilsvän fyndade på PoP-rean i v.7... själv vågade jag inte köpa en pryl förrän v 37 när jag var gravid med lillan pga tidigare erfarenheter

Cia: snittvänliga trosor? Hur ser de ut?

EGO: ända sedan cykelincidenten imorse har mitt hjärta varit skumt. Först hjärtklappning, och nu gör det liksom ont i bröstet och känns tungt när jag andas. Känner mig megahypokondrisk och tänker "tyst hjärtinfarkt" Förmodligen bara någon sorts posttraumatisk chock, men obehagligt är det.

• Poppy Lee

Åh grattis hella, åh vad kul! Nu ska det gå vägen, tjoho!

• Poppy Lee

Cia: håller tummarna för dig och pyret idag!

Bling: vilka kanonnyheter, gud vad skönt för er. Även om din man nu är steril , så lever han ju iallafall och har hälsan, grattis grattis!

HK: åh vad mysigt det lät med er semester! Att sätta sig i bilen och bara åka dit andan faller på, det låter som en dröm. Ha det så jättetrevligt!

Idun: hoppas att du har det bra i gbg - du får hälsa staden från mig , var ju där förra veckan och saknar det som bara den. Tråk-Uppsala är ju stendött på sommaren, jättedeprimerande.

lilla: Hur mår du idag? Överlever du i mensfloderna? Hur är humöret? Skickar uppmuntranskramar (mkt bättre än "styrkekramar" som du inte gillar ) i massor. Jobbar du den här veckan förresten? Det gör jag, och det är faktiskt rätt skönt att få skrivro (inst:en helt ödelagd!) och slippa allt tjatter i fikarummet

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7