• bubblan73

Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7

Har du fått missfall och inte har någon att tala med? Kom in till oss!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m20348731.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m17369948.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-138/m23204477.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m25833976.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28634807.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31226031.html

BIM-listan & behandlingslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m25450137.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m28382945.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m31257830.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-03 19:12
    Ny behandlingstråd:
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m34145521.html

• Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7
  • mamarazzi

Hej tjejer,
    Nu tittar jag in som en gummiboll igen.
    Upptäckte att tråden om behandlingar blivit stängt så jag la till en ny:

Själv så mår jag hyffsat. Har precis som Acantha försökt att sluta tänka på bebis och graviditet ett litet litet tag. Går bra och jag mår bättre nu än jag har gjort tidigare. Nu efter 3 mf så känns det som om jag liksom lugnade mig och insåg att vi HAR problem och det är inte bara otur som kommer att behjälpas om vi bara blir gravid igen.

Hur som helst så fick jag ett samtal i fredags från gyneklogen som gjorde koll på mig efter mf 3. Det visade sig att jag har bakteriell vaginos och detta kan vara orsaken till mina missfall.
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon mer som hört talas om detta? Någon som behandlats? Läser man runt på nätet så är det vanligt med detta (även kallad slidkatarr) men jag har då inte hört om det innan och blir arg på hur lätt det var att göra ett test!!

• mamarazzi

Hej tjejer,
    Nu tittar jag in som en gummiboll igen.
    Upptäckte att tråden om behandlingar blivit stängt så jag la till en ny:

Själv så mår jag hyffsat. Har precis som Acantha försökt att sluta tänka på bebis och graviditet ett litet litet tag. Går bra och jag mår bättre nu än jag har gjort tidigare. Nu efter 3 mf så känns det som om jag liksom lugnade mig och insåg att vi HAR problem och det är inte bara otur som kommer att behjälpas om vi bara blir gravid igen.

Hur som helst så fick jag ett samtal i fredags från gyneklogen som gjorde koll på mig efter mf 3. Det visade sig att jag har bakteriell vaginos och detta kan vara orsaken till mina missfall.
    www.medicallink.se/news/showNews.cfm

Någon mer som hört talas om detta? Någon som behandlats? Läser man runt på nätet så är det vanligt med detta (även kallad slidkatarr) men jag har då inte hört om det innan och blir arg på hur lätt det var att göra ett test!!

• mamarazzi

Oj fasen det blev två gånger... Sorry! Min dator har hicka.

Såg i tråden att många oss tycker det är jobbigt med de som plötsligt nu får barn fast man ju plussade ihop första gången. Min mans kusin (även en nära vän till mig) ska ha barn när som helst och vi plussade samtidigt i höstas. Samma sak hände 2005 då jag plussade i december, hon i februari och sen fick jag misfall några veckor efter. Som tur var blev jag gravid ganska snart efter det och när hennes dotter föddes så var jag iallafall gravid. Trodde väl lite att samma sak skulle hända nu men inte... Där sitter hon med jättebebisen i magen och min mage e tom... FAN! Jag bitter? Ja!

Puss på er!

• Krusbär

Acantha: Även om värderna är inom det normala intervallet kan man ha en hormonell obalans. Vid pco är t ex kvoten mellan LH och FSH viktig. Likaså kan testosteron och ytterligare någon hormon vara "normala" men ändå höga. Kan du få se sina provsvar? Vad sa läkaren mer - ska du ta fler prover, behandling eller vad? Om det känns hopplöst kanske du kan söka en annan läkare (när du orkar)?

Mamarazzi: Hur märker man av slidkatarr? Märkte du nåt eller tog läkaren provet spontant?

• StoraD

hej på er! här sitter man och jobbar och sliter på bibblan *suck* detta Facebook är ju ett elände också, är det inte bilder på folks ungar så är det "tjohoo jag har semester" *dör inombords* nåväl!

krusbär: när ska du ta proverna vännen? och det låter klokt detta att vänta lite med att försöka, så skönt! Detta med hormoner har jag också förstått är ngt jäkla gissel, notoriskt svårmätt är det också (eftersom det varierar så mkt säger min gyn).

mamarazzi; men alltså jag tycker det dyker upp nya rön hela tiden om vad som orsakar tidiga missfall! a80 hade lokaliserat glutenintolerans, och nu detta! men det var ett enkelt prov man kunde ta så du? då ska jag göra det när jag blir preggers nästa gång!

hej Poppy! hoppas det går bra med skrivandet! typiskt er humanister att komma dragande med historiska fakta! har många humanistkompisar som förfäras över folks "ahistoritet" kram söta du och förresten, hur går det med ÄL-testandet?

*vinkar till Acantha*

Bling! kommer du hem idag? mw, hur går det med enheterna - jag har fullständigt havererat! lite majs och morötter idag, max 1 och 1/2 enhet. uselt. *hatar mig själv*

kram på er raringar!

• Lycka77

Ibland trillar man ner i ett ännu lite djupare hål än det som man vanligen befinner sig i. På något konstigt sätt så känner jag redan när jag vaknar vilken slags dag det är. Om det är en dag då jag klarar av att leva mitt liv, eller om det är en dag då jag inte klarar av det. 
    Idag är det en sån dag då jag inte klarar av det. 
    Till skillnad mot lillaD som inte analyserar symptom så är jag en sån som analyserar ihjäl mig på min kropp, och jag håller på att bli galen. Jag är på dag 6 idag och jag borde inte kunna känna något alls, vilket jag såklart heller inte gör, istället för att inse att det är normalt gör det mig helt övertygad om att det har gått åt skogen, och jag vet inte hur länge till jag orkar.

Jag ringde till min högst ovetande farmor på em idag och det första hon säger är att hennes vän som är på besök har blivit mormor idag, och så börjar hon läsa en dikt om hur underbart det är att ha ett barn på armen. Sen säger hon att hon hoppas att jag kommer att få uppleva den lyckan, nån gång (hon har väntat på barnbarnsbarn läääänge) För att avsluta med att berätta att min lill-kusin är gravid och har bf i sept.
    Den nyheten knäckte mig totalt.

kram till er alla

Dum spiro, spero -- Så länge jag andas, hoppas jag
  • Krusbär

Lycka: Vissa dagar är skit! Jag har också svårt att inte analysera. Och när man får gravid-besked och annat som påminner en om ens situation är det inte lätt att vara balanserad. Förstår att du blev knäck idag - vem vill låta sin stackars farmor gå och vänta, liksom...? Är du på jobbet eller kan du krypa ner under täcket en stund? Ibland kan det vara skönt att gömma sig där. Kram!

LillaD: Ska ta proverna på cd3-4 vilket blir på fredag om jag räknar idag som cd 1. Är så tacksam att jag fick både äl och mens så snabbt, då borde ju proverna bli så korrekta som de bara kan. Analyserar redan sönder resultaten, fast jag inte ens har tagit proverna...

Kan du inte ta lite mini-semester iaf?! B-)

• Krusbär

(har visst inte så bra koll på smilisarna idag...)

• Krusbär

Ang. orsaker till mf så sysselsätter jag mig med att googla runt en del nu när det är lugnt på jobbet. Det verkar finnas minst 10 orsaker till mf om man har pco. Bara att välja och vraka...

• StoraD

ja ni, anledningen till att jag inte analyserar är att jag aldrig haft några symptom, detta är också en stor anledning till oro - och till att jag misstänkt att det är ngt vajsing med hormonerna som ställt till det för mig, men proverna har inte visat på ngt sådant...

usch Lycka, jag förstår verkligen att du blev ledsen av samtalet, jag kände så igår (varav mitt onda inlägg ovan), men för mig tar det sig numera ofta uttryck i bitterhet och ilska. många många kramar till dig.

skönt att du får göra proverna så snart krusbär!

Svar på tråden Utredning e missfall som INTE leder till IVF mm Del 7