skruttis77 skrev 2008-02-10 19:59:55 följande:
Hej Larki, vilken jäkla otur du har haft med svårigheter att kontrollera alltihop. Hur klarar du det? Jag var oerhört deprimerad efter min förlossning och fullständigt skräckslagen för hur det skulle bli, det var ju ingen som visste hur resultatet skulle bli.Modigt av dig att få ett barn till, för mig har det gått 2 år sedan och jag är fortfarande inte redo att skaffa ett barn till.Just gasproblematiken i olika grad tror jag är ett vanligt symptom hos oss som är sfinkterskadade, men min läkare sa på förlossningen ( för 2 år sen) att man ska inte behöva bajsa på sig då få man reoperera. Men så länge man kan hålla sig när man är bajsnödig så vill de inte operera igen fick jag veta.Det är ju fruktansvärt att de inte hjälper dig, att de räknar i pengar vem är behandligen till för då??? Om inte en ung kvinna med barn, fattar de inte att livskvaliten blir enormt påverkad om man lider av inkontinens.
Ja, frågan är hur man klarar det, alla här i tråden har sin egen historia om ens förlossningen och vården samt bemötande efteråt.
Jag tar en dag i taget. Hade verkligen sett fram emot det nya året då jag först lovades op i januari. Framskjutet till feb nu åter framskjutet igen till april månad.
Jag kan inte i ord beskriva hur jag känner mig, visst har jag kuratorkontakt men känner ändå att jag har svårt att gå på djupet i mina känslor och tankar som virrar i huvudet.
Det där med att kostnaden är dyr för operationen anser jag inte. Det är dyrare för samhället att ha mig sjukskriven. Operationen kostar ca 90 000 kr.
Nja, modigt kan jag väl inte säga...Jag blev oplanerat gravid, upptäckte det först då jag var i v.13. En vän tillmig fråga på hösten 03 om vi inte ska ha fler barn, som svar fick hon: Nej, aldrig, ett barn räcker, jag går inte igenom det här en gång till.
Jag kan säga att jag var ordentligt nervös och kallsvettig då jag såg plusset på gravtestet och tänkte oh nej hur ska det här gå. Fick dock lugnande besked av bm vid inskrivning att det finns ingen tanke på en vaginal förlossning utan det blir kejsarsnitt.